عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب، جزئیات شبکه خبرنگاران افتخاری عتبات را تشریح کرد.

عقیق: حجت‌الاسلام روزبه‌ برکت‌رضایی، مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری درباره سیاست هاى کلى این پایگاه اطلاع رسانی و تشکیل شبکه خبرنگاران افتخاری و اعزام آن‌ها به عتبات عالیات گفت: ارسال اخبار و گزارشهای روزانه برای انتشار در پایگاه اطلاع رسانی حج و رسانه های کشور، تقویت روح باورهای دینی، قانونگرایى، انضباط اجتماعى، روحیه کار جمعى، پرهیز از اسراف و اهتمام به استفاده بهینه از فرصت های زیارتی، مقابله با جریانات انحرافى در حوزه دین و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زائران نخبه و استفاده از توان های زائران در ارتقاء بخشی امور ارتباطات و اطلاع رسانی زیارت بخشی از اهداف راه اندازی این شبکه است.

وی افزود: همچنین توجه به زائران جوان به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، توجه به زائران ایثارگر و خانواده های شهدا، تبیین و تشویق زیارت دسته جمعی و خانوادگی در عتبات، ترسیم فضای معنوی و واقعیات زیارات عتیات برای زائران ؛ قبل از سفر، تبیین ناهنجاری های سفر و بیان قوانین کشور میزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رسانی براى پیشگیرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهای زیارتی از دیگر اهداف راه‌اندازی این شبکه است.

حجت‌الاسلام برکت رضایی اظهار داشت: همچنین در تلاش هستیم با تشکیل این شبکه و اعزام خبرنگاران به تبیین زوایای خرید از بازارها و هدر رفتن وقت زائر، توجه به اعتلاى شأن، موقعیت و نقش زائران جمهورى اسلامى ایران در ایجاد وحدت جهان اسلام و تلاش براى همگرایى بیشتر میان کشورهاى اسلامى گام‌های برداریم.

وی ادامه داد: پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب برای پوشش خبری فعالیت های این نهاد و نیز برنامه های زائران ایرانی درسفر به عتبات عالیات، و همچنین دیگر زائران از جهان اسلام،‌ ودرعین حال برای قدردانی از رسانه ها و همکاران خبرنگار که در طول سال با بعثه رهبر معظم انقلاب همکاری دارند، از میان آن عزیزان، افرادی که حایز امتیاز عمومی و اختصاصی بیشتری شوند را در دوره هایی معمولا یک ماهه به عتبات عالیات اعزام می دارد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج خاطر نشان کرد: عزیزانی که به این ترتیب اعزام می شوند، در دوره اقامت، ‌افتخار خادمی زائران عتبات مقدسه در عراق را خواهند داشت و در چارچوپ سیاست های بعثه رهبر معظم انقلاب به فعالیت می پردازند.

وی ادامه داد: سفر همکار اعزامی یک سفر کاری و عبادی خواهد بود و همکاران برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم خواهند کرد که کار و زیارت در موازات هم باشد و یکی مانع دیگری نشود.

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی یادآور شد: همکاران اعزامی از نظر سازمانی در سفر به عتبات عالیات در زیر مجموعه«حوزه ریاست» بعثه رهبر معظم انقلاب در عراق قرار می گیرند و نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در عراق بر فعالیت های آن نظارت مستقیم دارد.

وی با بیان این‌که بر اساس ماموریت ها و امکانات، خبرنگاران اعزامی در حال حاضر از میان آقایان انتخاب می شوند و ترجیح بر با سابقه بودن آنها است، بیان داشت: به همکارانی که در طول سال به طور مستمر با پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب همکاری داشته باشند، امتیاز بیشتری داده می شود؛ البته شاخص ها و معیارهای امتیاز دهی به خبرنگاران نیز ترسیم شده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج ابراز داشت: خبرنگاران پس از انتخاب و کسب امتیازات لازم و طی روال اداری از طریق واحد اعزام مشرف می شوند، البته واحد اعزام نهایت تلاش خود را مبذول می دارد که این اعزام با کمترین زحمت فیزیکی و خستگی راه باشد.

وی تأکید کرد: البته باید در نظر داشت که همه آنچه باید صورت گیرد در توان و اختیار بعثه نیست و بسیاری از امور به طرف عراقی باز می گردد که محدودیت ها و کمبودهای بسیاری دارد.

حجت‌السالام برکت رضایی بیان داشت: خبرنگارانی که بنا بر ملاحظات سازمانی نهاد خبری خود از دیگر حوزه های خبری برای اعزام معرفی می شوند لازم است که حداقل سه ماه قبل از تاریخ اعزام خود همکاری های نزدیک، پیوسته و منظم با بعثه رهبر معظم انقلاب داشته باشند تا در این دوره آموزش‌های لازم را فراگرفته و با تشکیلات و ارتباطات سازمانی این نهاد آشنا شوند.

وی ادامه داد: از این افراد در صورت ضرورت برای طی دوره ای آموزشی در قم و یا تهران دعوت خواهد شد. معرفی خبرنگاران به صورت کتبی و توسط نهاد خبری مسئول خواهد بود. بعثه رهبر معظم انقلاب تمامی تلاش خود را معطوف خواهد داشت تا خبرنگار محترم اعزامی از امکانات و خدمات شایسته ای در طول سفر در حد مقدورات این نهاد و ارگانهای همکار، برخوردار باشند.

وی ادامه داد: با این وصف، خبرنگاران اعزامی باید توجه کنند که محل ماموریت آن‌ها کشوری است که بسیاری از زیرساخت هایش در طول بیش از سه دهه جنگ از بین رفته است و سفر به کربلا نیز در طول تاریخ با سختی و مشقت طاقت فرسایی همراه بوده است.

حجت‌الاسلام برکت رضایی تأکید کرد: ایمان و اخلاق نیک و حسن سلوک، داشتن تجارب کافی در تولید خبر، آشنا بودن با کار با رایانه ، دوربین ، ضبط خبرنگاری و امثال اینها، وقت شناسی - حضور به موقع در محل کار و برنامه های خبری، خلاق و کوشا برای یافتن سوژه های خبری مناسب، روابط عمومی خوب، آگاهی از آداب و رسوم مردم کشور مربوطه، تعامل مناسب با همکاران و مراجعان، دارای صبر و حوصله فراوان و آشنا بودن با زبان مردم کشور مربوطه برخی از ویژگی های لازم برای خبرنگاران این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: کربلا و مشاهد مشرفه در عتبات عالیات، سرزمین های پر رمز و رازی هستند که ابعاد بسیار گسترده ای در مقابل خبرنگاران قرار می دهد که پرداختن به همه آنها امکان پذیر نیست.

حجت‌الاسلام برکت رضایی بیان داشت: در این بین هر خبرنگار، با نگاه رسانه ای و هنرمندانه خود می تواند بخشی از این مناظر زیبا، با رخدادهای حاشیه ای آن را به تصویر بکشد، در این بین بیان برخی از رویدادهای موجود که بر اساس تجربیات مختلف به دست آمده است ، می تواند کمکی هر چند کم به خبرنگاران باشد، اما نگاه و نظر هر خبرنگار می تواند علاوه براین رویدادها، بهترین سوژه ها را به تصویر بکشد.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای ارتباط گیری با شبکه خبرنگاران افتخاری و پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب می‌توانند با شماره 7740800 0251 تماس بگیرند.


منبع: خبرگزرای رسا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین