عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
10 صفحه
سخنان حجت الاسلام ابوالقاسمی؛ امامزاده زید؛ روز هفتم شهادت سیدالشهدا:

وعده امام حسین(ع) در شب عاشورا به یارانش:ما بر می گردیم...

برای آن که در آن کربلا قبول شویم چه کنیم؟ باید مُدام کربلای سال ۶۱ را مطالعه و یادآوری کنیم. خودِ امام زمان(عج)، صبح و شام در یادِ کربلاست. می دانید چرا؟ چون که قیامِ امام زمان، به شدت متاثر از قیام حسین(ع) است.
گزیده سخنان حجت الاسلام مهدی همازاده؛ حسینیه هنر؛ چهاردهم محرم الحرام:

تعبیر امام حسین(ع) از حضرت علی اکبر در روز عاشورا چه بود؟!

در حدیث معراج هست که پیامبر(ص) به آن ها فرمود : «آیا مرا آن چنان که حق من است می شناسید؟» ملائکه نیز پاسخ دادند : «چطور شما را نشناسیم در حالی که اولین مخلوق خداوند هستید...»!
حجت الاسلام طبیعت پور چهاردهم محرم الحرام در هیئت جوانانِ ثارالله؛

به ائمه ثواب هدیه کنید،حتما پاسخ می دهند

در حدیثی دارد کسی آمد خدمت امام جواد(ع) و عرض کرد: می خواهم حجّ به جا بیاورم و از طرف شما و به نیابت از شما و پدرتان حجّ و طواف بجا بیاورم. اما بعضی ها می گویند جایز نیست برای اوصیاء الهی و ائمه(ع) این کار را انجام دهیم. آیا می شود یا خیر؟ پس حضرت این طور پاسخ داد: بله. طواف کن. این کار را انجام بده. هر چقدر می توانی این کار را انجام بده!
استاد میرباقری از معرفت ولایت می فرمایند:

معرفت الله، معرفت ولی خداست...

فرموده‌اند كه اگر كسي به اين مقام نرسد در تاريكي و سردرگمي زندگي مي‌كند و عبادتش ديگر عبادت الله نيست. چون معرفت نداشته است. معرفت تنها به معرفت ولي‌الله حاصل مي‌شود...
حجت الاسلام شیخ علی سعیدیان؛ شب عاشورا در هیئت مهدی جان بیان کرد

یاران اباعبدالله(ع) درد دین داشتند!

دلسوزی برای دین یعنی این! اگر به اینجا رسیدیم جزء کاروان حسین هستیم. اگر برای دین عرَق ریختم، برای دین مال و آبرو و جانم را گذاشتم، آن وقت می توانم بگویم یارِ ابی عبدالله هستم.
آیت الله وحید خراسانی

قطره ای اشک بر حسین، آتش جهنم را خاموش می کند

علامه مجلسی این قضیه را نقل می کند. می گوید از بعضی از بزرگان: ما مجاور مشهد امام هشتم بودیم . روز عاشورا جمعی از ما جمع شدند. یک نفر شروع کرد به مقتل خواندن. رسید به این روایت رسید به این روایت که روایت سندش صحیح است . این روایت را خواند در آن مقتل که اگر چشمی بر سید الشهداء به قدر بال مگسی تر بشود، تمام گناهانش آمرزیده می شود اگر چه به اندازه خاشاک کف دریاها باشد.
توصیه های حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در شب عاشورای مسجد ارک

جوانان عزیز! این چهار چیز را از امام حسین (ع) بخواهید!

جوان! هر کاری داری بگذار زمین و این چهار تا مطلب را بخواه . در روایت دارد که پیامبر فرمود اگر دیدید از در و دیوار بر شما بلا می بارد. پس دعا کنید و بالاترین دعا استغفار است!
بیان آیت الله مجتبی تهرانی از تربیت الهی:

من را خدا ادب کرد...

پیغمبراکرم فرمودند: من را خدا ادب کرد. یعنی او به من روش رفتاری و گفتاری داد. اينكه چگونه عمل کن، چگونه حرف بزن و... . بعد از اینکه تربیت شده مکتب الهی شدم خدا به من اجازه داد که بیایم و شما را تربیت کنم.
بیانات حجت الاسلام هاشمی نژاد؛ شب هشتم محرم؛ بیت الرقیة:

امام حسین(ع) را با ورع و تقوی یاری کنید!

امام صادق(ع) می فرمایند: هر کس شیعه مخلص ما باشد و سحرگاهان، با اخلاص پدرم حسین را در کربلا زیارت کند ، عطر آن سیب بهشتی را استشمام خواهد کرد!
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین