عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
حجت الاسلام مروی:
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ رضوی گفت: مردم آنقدر که از ضامن آهو شنیده‌اند از عالم آل محمد نشنیده‌اند.

عقیق: نشست صمیمی حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با جمعی از نویسندگان کشور در موزه ملک برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام مروی طی سخنانی ضمن خیر مقدم به اهالی قلم گفت: یکی از چیزهایی که خداوند به آن قسم می‌خورد قلم است و این نشانه بزرگی و اهمیت قلم در درگاه خداوند است. در جایی هم می‌فرماید اقرا زیرا قلم‌ و خواندن ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی ادامه داد: حیات نباتی همه موجودات زنده از آب است و ارتباطش با قلم این است که آب حیات مادی و قلم حیات معنوی را تأمین می‌کند. در واقع آن چیزی که جامعه عالم را از جاهل تشخیص می‌دهد، قلم است.وی با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: در آستان قدس به مسأله فرهنگ اهتمام جدی داریم که یکی از موضوعات اصلی‌اش نویسندگی و قلم است.

از نظر زیرساخت ها با کمبودی مواجه نیستیم یعنی سخت افزار فراهم است و ما دنبال کار نرم افزاری هستیم. پس باید از این فضای بی بدیل روحانی و قدسی استفاده کنیم برای کار فرهنگی.وی با بیان اینکه در حرم امام رضا علیه‌السلام نباید فقط مرقد داری می‌کنیم، گفت: اینجا صرفاً مرقد یک انسان عادی نیست، زیرا اگر بنا باشد فقط مردم زیارت کنند، اینجا با قبرستان عادی چه تفاوتی دارد. اینجا باید مانند سال‌های حیات امام مردم درس زندگی، دین و انسانیت بیاموزند و زائران حضور امام را احساس کنند. در این راستا نقص بسیار فراوان داریم و نتوانستیم ائمه را آنگونه که باید معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: امام فقط برای حاجت و شفا نیست، امام برای هدایت بشر است و باید پیوند توحیدی با امام حفظ شود، برای هدف تربیتی تا امام در زندگی ما وارد شود و ما در کلاس در امام تلمذ کنیم.
 
مروی با بیان اینکه آن قدری که در ادبیات ما از ضامن آهو گفته شده از خود امام رضا یعنی عالم آل محمد سخن به میان نیامده است گفت: متأسفانه این نقص بزرگی است و برای رفع این نقص آستان قدس آماده همکاری با شما با همه امکانات است.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید ببینیم جامعه ما چقدر با سیره ائمه در آمیخته است و آیا ما با ائمه زندگی می کنیم؟ باید امتداد بدهیم فرهنگ و سیره ائمه را و این کار شما است. البته ما موقوفاتی داریم که در این راستا کمک حال هستند.
 
وی ادامه داد: من اعلام کردم که باید در رواق‌ها کتابخانه بزنیم، در صحنه‌ها چایخانه بزنید اما در رواق ها کتابخانه بزنید تا مردم متوجه شوند که اینجا منزل عالم آل محمد است. در حرم من خیلی چرخ می‌زنم و مردم عمومأ از ما غذای متبرک می‌خواهند اما ندیدم کسی از من کتاب درباره امام رضا بخواهد. باید در رواق‌ها قفسه کتاب بگذاریم و یک نفر کتابشناس متناسب با زائر به آنها کتاب معرفی کند.
 
حجت‌الاسلام مروی کتاب را بهترین سوغات برای زائران دانست و گفت: چرا کتاب در بسته سوغاتی زائر نیست، هر کس هر چیز می‌خرد یک کتاب هم بخرد آن هم با موضوع عالم آل محمد.وی با توصیه به نویسندگان گفت: شما اهالی قلم باید مدام در حرم باشید، زیارت کنید و بچرخید و از هر لحظه حرم و زائران می‌توانید ده‌ها کتاب و رمان بنویسید. امام رضا در هر لحظه یک جلوه‌گری دارد و همه لحظات زوار جلوه امام رضا علیه السلام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین