عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
حاج اكبر بازوبند پيرغلام اهل بيت(ع)؛
بنا به فرمايش حضرت آقا در برگزاري محافل بايد هر چيزي در جاي خودش قرار گيرد. يعني عزاداري مفهوم عزاداري داشته باشد و جشن مفهوم جشن داشته باشد.
حاج «اکبر بازوبند» پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) درباره دیدار مداحان با مقام معظم رهبری به خبرنگار عقیق گفت: «دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری برای تمام ملت حجت است و ايشان برای جامعه مداحان حکم پدر به فرزند را دارند و واجب الاطاعه اند. ایشان دیروز فعالیت های مذهبی و فرهنگی مداحان را خوب قلم داد کردند و فرمودند از قبل خیلی بهتر شده  است.
البته هیچ کاری بی عیب نمی شود و کم و کاستی ها زیادی وجود دارد که باید براساس بیانات حضرت آقا توسط جامعه مداحان رفع شود. فرهنگ سازی در حوزه هیئت و فعالیت های دینی نیازمند توسعه زیر ساختهای آموزشی است، چرا که آموزش در اولویت تمام کارها قرار دارد. ما باید به نظرات مقام معظم رهبری توجه كنيم و ضعف هاي مداحی را اصلاح کنیم و به این ترتیب بر روی اصول و قواعد پیش برویم.
وی در ادامه افزود: بنا به فرمایش حضرت آقا، در برگزاری محافل باید هر چیزی در جای خودش قرار گیرد. یعنی عزاداری مفهوم عزاداری داشته و جشن مفهوم، جشن داشته باشد. مجالس مذهبی باید دارای چار چوب خاص و مشخصی باشد. مداحان باید به سبک ها و اشعارشان توجه داشته و برای بهبود و جذب مخاطبان مراسم تلاش کنند.   

حاج اكبر بازوبند در ادامه صحبتهایش گفت: هر سال جلسه مداحان با مقام معظم رهبری برگزار می شود و این جلسه ها تاثیر بسیار زیادی در عملکرد مداحان دارد. زیرا اولا به ارزش کارشان پی می برند و ثانيا مسیر کار برایشان روشن تر می شود. یک مداح باید مردمی باشد و در تمام کارهایش جوانب مختلفی را در نظر داشته باشد.

وی در پایان اشاره كرد: مداحان موظف هستند این مسئولیت را درست انجام دهند و برای توسعه فرهنگ اسلامی گوش به فرمان رهبرشان باشند.  

 212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین