عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع)
امروز همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع)مراسم سنتی نخل‌برداری در مناطق مختلف استان یزد برگزار شد.

عقیق:مراسم نخل‌برداری عصر امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع)، امام اول شیعیان جهان، در مناطق مختلف استان یزد برگزار شد.

این مراسم در شهرستان‌های تفت، مهریز و یزد به شکل ویژه برگزار شد و عزاداران در سوگ مولا و مقتدای خود، اشک ماتم ریختند.

مراسم نخل‌‌برداری که به طور ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود، از چند سال پیش در سالروز شهادت حضرت علی(ع) و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در برخی نقاط برگزار می‌شود و عزاداران بسیاری از مناطق مختلف استان برای شرکت در این مراسم معنوی و سنتی حضور می‌یابند.

این مراسم سنتی عصر امروز در حسینیه امام شهرستان تفت و در برخی مساجد و حسینیه‌های شهر یزد برگزار شد و علاوه بر نخل‌گردانی، مراسم سینه‌زنی و نوحه‌سرایی در سوگ حضرت علی(ع) نیز اجرا شد.

مراسم نخل‌برداری در واقع نماد تشییع پیکر بزرگان است و نخل در واقع نماد تابوت است و مردم در مناطق مختلف استان یزد، اهمیت بسیاری برای این مراسم معنوی قائل هستند.

مراسم نخل‌برداری که چند سال پیش در فهرست آثار معنوی به ثبت رسید، ویژه استان یزد و برخی مناطق کویری است و نخل‌برداری در شهرستان تفت از شهرت ویژه‌ای برخوردار است.

دیروز همچنین علاوه بر نخل‌گردانی، مراسم‌های ویژه عزاداری امام علی(ع) در مساجد و حسینیه‌های یزد برگزار شد و مردم روزه‌دار یزد در سوگ مولا و مقتدای خود به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداختند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین