عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
دومین شب مراسم دهه ولایت در هیئت منتظرین حضرت مهدی(عج)
اگر بعد از ماجرای غدیر و بالا بردن دست حضرت علی (ع) توسط پیامبر آن دست را پایین نمی‌آوردند روز عاشورا سر امام حسین بالای نیزه نمی‌رفت.

عقیق: مراسم دومین شب جشن دهه ولایت در هیئت منتظرین حضرت مهدی (عج) با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی حاج حمید منتظر و کربلایی حمید دادوندی برگزار شد.

 گفتنی است جشن بزرگ دهه ولایت در این هیئت تا 21 مهرماه با حضور سخنرانان و مداحان شاخص در مسجد جامع امام صادق (ع) اقدسیه برگزار می شود.

نکاتی از  سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مطلق را بخوانید:



-     اگر بعد از ماجرای غدیر و بالا بردن دست حضرت علی (ع) توسط پیامبر آن دست را پایین نمی‌آوردند روز عاشورا سر امام حسین بالای نیزه نمی‌رفت. ریشه ماجرای کربلا در غدیر نهفته است.

-          در دین ما حتی درباره‌ی جزییاتی مانند چگونه شانه زدن محاسن پیغمبر و ... سخن گفته شده است . آیا می‌شود درباره‌ی مسئله‌ی مهم ولایت سخنی گفته نشده باشد؟ و آیا پیغمبری که در این جزییات آن‌قدر دقیق بوده درباره‌ی امر مهمی چون ولایت سخن نگفته باشد؟

-         پیامبر به دلیل اهمیت مسئله‌ی ولایت روز غدیر فرمودند که 120 هزار نفر تک‌تک بیایند و با امیر المومنین (ع) بیعت کنند و گفته‌ شده ست که خطبه‌ی غدیر نصف روز طول کشیده است چون آن زمان مثل الآن سیستم صوتی نبوده و پیامبر سخنان را تکرار کردند تا به گوش همه برسد

-          در قرآن کریم آمده است: یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول و اولی الامر منکم  . چرا قبل از اولی الامر منکم اطیعوا نیامده است و چرا قبل از الرسول اطیعوا آمده است؟  به این دلیل که کسانی به بهانه از اطاعت از خدا از اطاعت رسول شانه خالی نکنند و به این دلیل که اطاعت از اولی الامر همان اطاعت از رسول است واو عطف آورده است.

-          آن کدام حکم است که خداوند بعد از آن بگوید الیوم اکملت دینکم؟ آیا نماز است؟ خمس و زکات است؟ امر به معروف است؟ تنها موضوعی که خدا دین را با آن کامل می کند ولایت است. پس باید ولایت را بشناسیم چون دین با ولایت کامل شده است.




حاج حمید منتظر




کربلایی حمید دادوندی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
سلام از مطلب زیبای شما با ذکر منبع استفاده نمودیم .
ومن الله توفیق
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین