عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
امام جمعه مشهد مقدس:
امام جمعه مشهد مقدس گفت: عظمت برنامه‌های دهه کرامت به این است که محوریت آن با آستان قدس رضوی باشد.
عقیق:آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهرامروز در دیدار با شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت کشور و استان اظهار کرد: دهه کرامت صدقه جاریه‌ای است که خوشبختانه این سنت حسنه مورد توجه شیعیان قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: بنا به دستوری که خود ائمه فرموده‌اند، همانطور که باید در ایام عزای اهل‌بیت محزون بود، ضرورت دارد که در ایام شادی اهل‌بیت نیز اظهار شادی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در کنار دو دهه ولایت و مهدویت که به ترتیب به مناسبت عید سعید غدیر و میلاد با سعادت امام عصر(عج) برگزار می‌شود، نامگذاری دهه کرامت نیز شعائر ولایی و شیعی مبارکی را رقم زده است و بحمدالله هر ساله گسترده‌تر می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در توصیه به شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت، اظهار کرد: در رابطه با مشارکت مجموعه نهاد‌هایی که در جریان دهه کرامت حضور دارند، تنها عنوان مشارکت کفایت نمی‌کند و کار‌ها به صورت جدی بین این نهاد‌ها تقسیم نشده است و بایستی مشئولیت‌ها دقیقاً مشخص باشد.

وی افزود: صرف این که نهادی در حوزه خودش جشن دهه کرامت برگزار کند، کافی نیست و در چنین موقعیتی که دهه کرامت پیدا کرده است لازم است نهاد‌های مختلف در ترویج و گسترش فعالیت‌های دهه کرامت وظایف مشخصی داشته باشند.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: در مشهد و خراسان رضوی، عظمت برنامه‌ها به این است که با محوریت حرم مطهر و آستان‌ قدس رضوی برگزار شود که اگر به این موضوع توجه نشود، آن صلابتی که باید این شعایر داشته باشد، ملموس نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره نظرشان بر این بوده است که فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و مخصوصاً فعالیت‌های الهی در مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شود کما این‌که در رابطه با برگزاری نماز جمعه هم  با تمام مشکلاتی که داشت، نظر ایشان بر این بود.

در ابتدای این جلسه، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سخنانی با ارائه گزارشی از یازده دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا(ع)، گفت: دهه کرامت برکات زیادی دارد که یکی از آن‌ها درک محضر امام جمعه مشهد مقدس است که سعی ما بر این است که نصایح مطرح شده از جانب ایشان را عملی کنیم.

جعفری با اشاره به توصیه امام جمعه مشهد در سال 85  به شورای برگزاری جشن‌های دهه کرامت، خطاب به آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: حسب توصیه شما مبنی بر پایه‌ریزی برنامه های دهه کرامت بر دو بال تفکر و احساسات نسبت به اهل‌بیت(ع) به حول و قوه الهی امروز هیچ نهاد و تشکلی وجود ندارد که به اندازه وسع خود در جشن‌های دهه کرامت وارد نشده باشد.
 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین