عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
مداحی حاج مرتضی طاهری و حاج کاظم غفار نژاد در حسینیه قنات آباد
در دو زمان در انجام گناه نمی توانیم شیطان را مقصر بدانیم یکی در ماه رمضان است که در این ماه دست و پای شیطان غل و زنجیر است و کسی که گناه می کند مستقلاً خودش گناه می کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی، مناجات و ذکر توسل در شب دوازدهم ماه رمضان در حسینیه قنات آباد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت سخنرانی کرد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ریاضت را بخوانید؛

_ اگر کسی که خصوصیت منتظر را داشته باشد و در این حالت از دنیا برود مانند این است که در خیمه امام زمان جهاد کرده و به شهادت رسیده است. ویژگی منتظر از نظر امام باقر(ع) این است که ایشان می فرمایند خوشابه حال کسانی که منتظر پسرم مهدی فاطمه هستند، کسانی هستند که متمسک هستند به اوامر ما و به ائمه قبل از حضرت مهدی و خود حضرت مهدی(عج) اقتدا کننده هستند.

_ من از کجا بدانم که متمسک به ائمه هستم یا خیر؟ ما متوسل به ائمه هستیم. ما باید از خدا بخواهیم که ما را از متمسکین قرار دهد. از نظر لغت عرب تمسک، گوشت به استخوان چسبیده را می گویند. وقتی ما می گوییم که ما متمسک به امیرالمؤمنین هستیم باید همه کارهایمان چسبیده به امیرالمؤمنین باشد.

_ امام زمان منتظر هستند و ما هم منتظریم. چقدر انتظار من و انتظار امام زمان با هم سنخیت دارد.اگر سنخیت داشته باشیم متمسک می شویم. برای این که متمسک شویم ابتدا باید در اعمال و کردار و گرفتارش ورع موجود بزند. ورع به تقوای غلیظ شده می گویند. طبق روایت پیامبر(ص) می فرمایند افضل ترین اعمال در ماه مبارک رمضان ورع می باشد.

_ بیداری در شب های ماه مبارک رمضان باید سر سفره خدا باشد. در این سفره باید به گذشته خود فکر کنیم. آیا ورع داشتیم. اولین وظیفه منتظر این است که ورع داشته باشد. یک منتظر امام زمان(عج) می تواند با انصاف باشد. ورع یعنی مراقب باشیم که شبانه روز گول شیطان را نخوریم. منتظر امام زمان کسی است که تا قبل از اینکه سنگ لحد به سرش بخورد آدم می شود.

_ در دو زمان در انجام گناه نمی توانیم شیطان را مقصر بدانیم یکی در ماه رمضان است که در این ماه دست و پای شیطان غل و زنجیر است و کسی که گناه می کند مستقلاً خودش گناه می کند. و دومین زمان بعد از ظهور است که هر کسی که گناه کند شیطان مقصر نیست و خودش گناه می کند. ورع به ما کمک می کند که بعد از ظهور ما گناه نکنیم. ورع به ما کمک می کند که در بهشت گول شیطان را نخوریم.

_ ماه رمضان فرصتی سی روزه ای است که ما تمرین کنیم که پیش خود خدا برویم. طبق آیات قرآن خداوند می فرماید که عده ای به بهشت می روند که حورالعین از آنها پذیرایی می کنند و عده ای هم پیش خدا می روند که خود خدا از آنها پذیرایی می کنند.

_ شاخصه های دینداری ما همان شاخصه هایی است که امام زمان می فرمایند.طبق روایتی از امام علی(ع) می فرمایند که نشانه مسلمانی هفت چیز است.شیعه باید ورع در دین داشته باشد.امام حسن عسکری فرمودند یکی از علائم ظهور فرزندم مهدی  این است که انتصاب و ادعای انتصاب به فرزندم مهدی زیاد می شود. یعنی متدینین،متشرعین ورع در انتصاب به امام زمان ندارند. یعنی راحت در مورد این که فلانی با امام زمان رابطه دارند دروغ می گویند.

_ امام زمان می فرمایند که در زمان غیبت اگر می خواهی با من رابطه داشته باشی تنها راه ارتباط با من فقها و مراجع هستند. امروزه این راهی که امام زمان فرمودند گذاشتند کنار و از راه خودشان می خواهند به امام زمان برسند. مانند این که صراط مستقیم فقط یک راه است و لا غیر و آن هم صراط ائمه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین