عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
(عسل)در مورد زكام و سرماخوردگى نيز نافع است اگر پيش از ابتلاى به زكام بخوردن آن مداومت شود جلوگيرى مى‏ كند و چنانچه بعدا خورده شود بواسطه خاصيت راديواكتيوى آن و تشعشعات كهربائى زكام و انواع تبهاى نهانى را آشكار مي سازد.

عقیق:امام رضا(ع) می فرمایند:
و من اراد روع الزكام مدة ايام الشتاء فليأكل كل يوم ثلث لقم من الشهد.
هر كس مي خواهد دوره زمستان زكام را از خود دور ببيند هر روز لقمه‏ اى از عسل ميل كند.
عسل پاكيزه ‏ترين و كامل‏ترين غذائى است كه ساخته و پرداخته داراى بسيارى از املاح و شامل اكثر فلزات و متضمن تمام ويتامين‏هائى است كه تاكنون كشف شده شفاى كاملى است از بسيارى بيماريها، ارزان بلكه نسبت بخواصش رايگان در دسترس انسان قرار گرفته است.
آهن در عسل مرض كم‏ خونى را معالجه ميكند، فسفر و كلسيم آن امراض استخوانى را مداوا ميكند، قند كامل آن در رشد و نيرو اثر معجزآسائى دارد،قلب را تقويت ميكند، فشار خون را منظم ميكند براى بيمارى قند مضر نيست. در مورد امراض ريه و كبد و زخم روده و معده و ناراحتيهاى عصبى و درمان صفرا و يرقان و تنظيم مجارى ادرار و كليه خدمات گرانبهائى كرده است.
در مورد زكام و سرماخوردگى نيز نافع است اگر پيش از ابتلاى به زكام بخوردن آن مداومت شود جلوگيرى مى‏ كند و چنانچه بعدا خورده شود بواسطه خاصيت راديواكتيوى آن و تشعشعات كهربائى زكام و انواع تبهاى نهانى را آشكار مي سازد.

پی نوشت:

طب الرضا عليه السلام / ترجمه امير صادقى، ص: 264.

منبع:افکار

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین