عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
استاد توكل، پرداخت ديون مالي و ايجاد مقدمات براي سفر از جمله ارتقاء تقوا را مهمترين مقدمه براي سفر به عمره و عتبات عاليات دانست و گفت: زائران بايد بدانند چنين فرصتهايي هميشه براي انسان فراهم نيست و هر آن ممكن است چنين توفيقي از ما سلب شود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل گفت: جذب بركات الهي نياز به بسترسازي دارد و بايد اين بستر جذب از سوي بنده ايجاد شود و زيارت يكي از اين بسترهاست.

وي ادامه داد: هدف از خلقت عبوديت و رسيدن به تقواي الهي و ورع است و انجام واجبات و ترك محرمات مهمترين ابزار براي رسيدن به تقوا است.

وي با اشاره به بركات و ثواب بسيار زياد عمره گفت: با وجود اين همه ثواب و بركات باز هم در روايات داريم كه ثواب زيارت امام حسين(ع) را معادل هزاران عمره برشمرده اند.

توكل بيان كرد: بقاي مكه به قيام امام حسين(ع) بود و جان كلام اين است كه اگر اين قيام نبود چيزي از دين باقي نمي‌ماند لذا اين ارزشگزاري با همين هدف صورت گرفته است.

وي افزود: گاهي نقلي بيان مي‌شود كه هر كس عبدالله است(بنده خدا و مطيع اوست) امام حسين(ع) پدر معنوي اوست و اين تعبير واقعا صدق دارد زيرا عاشورا دين را احياء و زنده كرد.

استاد حوزه با اشاره به جنايات وهابيت اين جنايات را ريشه در كج فهمي آنان دانست و تصريح كرد: اين جنايتكاران به جايگاه و شان كربلا آشنا نيستند.

وي در توصيه به زائران كربلا بر ياداشتن مطالعه قبل از سفر اظهار داشت: مطالعه كتبي مانند كتاب آيت الله دستغيب، شهيد مطهري و كتب عرفاني مانند اربعين امام خميني در اين زمينه بسيار خوب است و پژوهشكده حج و زيارت نيز آثار بسيار خوبي تدوين كرده است.

توكل پرداخت ديون مالي و ايجاد مقدمات براي سفر از جمله ارتقاء تقوا را مهمترين مقدمه براي سفر به عمره و عتبات عاليات دانست و گفت: زائران بايد بدانند چنين فرصتهايي هميشه براي انسان فراهم نيست و هر آن ممكن است چنين توفيقي از ما سلب شود.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین