عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
رسول خدا (ص ) فرمود: اگر کسی بدين دستورعمل كند، درهاى هشتگانه بهشت به رويش گشوده شود.
کلید در های بهشت
عقیق: شيخ بهايى در كتاب نفيسش موسوم به اربعين ، حديثى از امام باقر(ع) نقل كرده كه : شخصى به نام شيبه هذلى نزد پيغمبر(ص) آمد و گفت : اى رسول خدا! من پير شده ام و سن من بالا رفته است و مرا توانايى به عمل نماز و روزه و حج و جهاد كه خود را به آنها عادت داده ام نمانده است ، پس اى رسول خدا! دستورى سبك يادم ده تا خداى مرا از آن بهره رساند.

پيغمبر(ص) فرمود: گفتارت را دوباره بازگو كن! شيبه سه بار سخنش را بازگو كرد. رسول خدا(ص) گفت : در گرداگرد تو درخت و كلوخى نيست مگر اين كه از رحمت توبه گريه افتاد. چون نماز صبح را گزاردى ، ده بار بگو: سبحان الله العظيم و بحمده و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم كه البته خداى عزوجل تو را به گفتن آن از كورى و ديوانگى و بيمارى خوره وتنگدستى و ندارى و رنج پيرى نگاه مى دارد.

شيبه مى گفت : اى رسول خدا! اين از براى دنياى من است ، از براى آخرت چه بايد كرد؟رسول خدا (ص) فرمود: بعد از هر نماز مى گويى : اللهم اهدنى من عندك ، و افض على من فضلك ، وانشر على من رحمتك وانزل علیّ من بركاتك. شيبه اين كلمات را بگرفت و برفت . پس رسول خدا (ص) فرمود: اگر بدين دستورعمل كند و به عمد آن را ترك نگويد، درهاى هشتگانه بهشت به رويش گشوده شود، از هركدام كه خواهد داخل بهشت شود.

 

پی نوشت:

آیت الله حسن زاده عاملی / نامه ها و ملاقات ها، ص 49

 منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین