عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
معاون ستاد عمره دانش آموزی خبر داد؛
معاون ستاد عمره و عتبات دانش آموزی با اشاره به ثبت نام بیش از ۶۰ هزار دانش آموز درکل کشور برای اعزام به عمره گفت: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز به زیارت خانه خدا می روند.

عقیق: علی حسنی، معاون ستاد عمره و عتبات دانش آموزی کشور گفت: با مساعدت مسؤولان بعثه و سازمان حج و زیارت، 2هزار و400 دانش آموز برای عمره مفرده امسال سهمیه گرفتند.

وی دانش آموزان نخبه قرآنی اعم از حافظان چهار جزء به بالا و قاریان قرآن، نخبگان و فعالان تشکلهای دانش آموزی مانند بسیج دانش آموزی، پیشتازان، انجمن اسلامی دانش آموزان و دانش آموزان عضو مجامع و خبرگزاری پانا را به عنوان ملاک‌های انتخاب و اعزام برای عمره امسال عنوان کرد.

معاون ستاد عمره و عتبات دانش آموزی با اشاره به اعلام فراخوان و ثبت نام بیش از 60 هزار دانش آموز در کل کشور، گفت: آزمون عمره دانش آموزی اول آذرماه در سراسر کشور برگزار شد که منابع آن از برخی کتاب‌های بعثه مقام معظم رهبری چاپ شده از سوی نشر مشعر انتخاب شده بود.

وی از کتاب‌های آشنایی با تاریخ اسلام، عقاید شیعه، احکام مبتلابه عمره، منتخب احادیث عمره، اماکن مکه و مدینه، امنیت در سفر، آداب سفر حج و عمره، قوانین و مقررات عربستان به عنوان سرفصل‌های آزمون نام برد.

حسنی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون، از دانش آموزان به صورت نفر به نفر مصاحبه حضوری انجام می‌شود که اینکار در حال انجام است، گفت: نفرات اصلی برای عمره دانش آموزی از بین کسانی که امتیازهای لازم را کسب کرده، آزمون و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تقسیم بندی کاروان‌ها انجام و سهمیه هر استان مشخص شده است، تصریح کرد: با اعلام قطعی نفرات برگزیده، گردهمایی استانی دانش آموزآن برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی همچون دیدار با علما و مراجع تقلید، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای هر کاروانی که اعزام می‌شود پیش از سفر یک اردوی آموزشی و توجیهی دو روزه با حضور مدیر، روحانی و معاون کاروان و همچنین مربیان همراه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اردوهای آموزشی و توجیهی دانش آموزان، مباحث مورد نیاز سفر معنوی عمره مفرده همچون مناسک عمره، اخلاق و آداب سفر، عرفان و اسرار عمره، آشنایی با بخشی از تاریخ اسلام و قوانین عربستان تبیین می‌شود.

معاون ستاد عمره و عتبات دانش آموزی دهه سوم بهمن ماه را تاریخ آغاز اعزام دانش آموزان به عمره مفرده اعلام کرد و گفت: عملیات عمره دانش آموزی طی فرایند 25 روزه تا یک ماهه به پایان می رسد.

معاون ستاد عمره دانش آموزی اعلام کرد: اولین کاروان عمره دانش آموزی 27 بهمن و آخرین کاروان 28 اسفندماه امسال اعزام می‌شوند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
0
اقا ما چندماه پيش با خانواده رفته بوديم حج عمره متاسفانه با دانش آموزان و دانشجويان همراه شديم... اصلا جو مناسبي نبود.اصلا... ما فقط عرق شرم جلوي مادر و پدر زن و... ميريختيم.
بسيار فضاي بدي بود.دانشجوها و دانش آموزان اصلا رعايت نميكردند و حرف هاي مناسبي هم نمي زدند...خجالت اور بود.
از مسئولين درخواست داريم حداقل يك هتل جدا و هواپيماي جدا براشون بگيرن... اصلا جو خوبي اونجا نيست.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین