عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
شورای هم‌آهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی در فراخوانی از جامعه هیأتی و نخبگان فرهنگی خواست تا برای عزاداری فاطمیه ۱۴۰۲ شعار پیشنهاد دهند. این شعار می‌تواند عبارتی از کلام اهل‌بیت یا تک‌مصراعی درباره سیره زندگانی ایشان باشد.

عقیق: شورای هم‌آهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی در فراخوانی از جامعه ‌بزرگ هیأتی و نخبگان فرهنگی خواست تا برای عزاداری فاطمیه ۱۴۰۲ شعار پیشنهاد دهند. این شعار می‌تواند عبارتی از کلام اهل‌بیت یا تک‌مصراعی درباره سیره زندگانی ایشان باشد. در متن این فراخوان آمده است:

شعارها هدف‌ها را نشان می‌دهند، شعارها راه را به ما نشان می‌دهند، شعارها مثل علامت‌هایی هستند که در راه می‌گذارند برای این‌که انسان راه را اشتباه نکند. (رهبرانقلاب ۹۵/۳/۳) 

هیأت، محل اجتماع اهل‌درد است، هیأتی درد دین دارد، درد جامعه، درد مردم، دردمند است، دغدغه‌مند است، مسأله‌مند است، مسأله دارد، بی‌تفاوت نیست. هیأت، محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست.

هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند. هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند.

در کنار این امر، لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید. شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است. از این رو ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و به‌ تبع آن انتخاب شعار اختصاصی هیأت خود، دعوت می‌کنیم تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در فاطمیه ۱۴۰۲ مشارکت کنند. 

امسال هم مانند سال‌های گذشته، «فراخوان پیشنهاد شعار محوری فاطمیه» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌هیأتی و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به‌عنوان شعارمشترک ایام فاطمیه ۱۴۰۲ انتخاب شود. 
‌‌ 
ویژگی‌های شعار مطلوب

تأسی به سیره زندگی حضرت فاطمه‌زهراء(سلام‌الله‌علیها) و توسل همگانی به ایشان برای پیروزی جبهه حق و تبیین الگوی کامل قیام و حماسه فاطمی در نصرت ولایت،‌دربرگیرنده محورهای‌ محتوایی و مفاهیم‌ ارزشی،‌ تداعی‌کننده روح‌ حماسی،‌ راه‌گشای نیاز روز جبهه‌ حق،‌ گویا و روان و در نهایت فارسی ـ عربی بودن ویژگی‌های شعار مطلوب است.
 
محورهای‌ محتوایی‌ پیشنهادی در فاطمیه ۱۴۴۵ ـ ۱۴۰۲ به شرح زیر است: 

 فاطمیه مهم‌ترین زمان جلوه معجزه مادری 
۱ ـ نقش مادری در هویت‌بخشی و تقویت پیوندهای اجتماعی و رهبری عواطف جامعه 
۲ ـ ارائه «الگوی سوم زن»، به‌معنای تبیین نقش زنان در تربیت و تعالی خانواده و اجتماع 
۳ ـ روایت فتح مادران غزه و پرداختن به نقش محوری ایشان در ایستادگی و جهاد ملت مقاوم فلسطین 

 تربیت حماسی در مکتب فاطمی؛ حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد  
۱ ـ نقش‌آفرینی مردمی، مسئولیت‌پذیری و کنش اجتماعی با عهده‌داری جریان‌های حلقه‌های میانی 
۲ ـ تقویت مشارکت مردمی در راستای امداداجتماعی و اصلاح نظام‌اقتصادی با الگوی تعاون‌اجتماعی برای دست‌یابی به آرمان «ایران قوی» 
۳ ـ تقویت هسته‌های‌مقاومت نوجوانانِ هیأت‌ها جهت ایجاد نهضت‌جهانی‌مقاومت با محوریت مسأله‌فلسطین 
۴ ـ تقویت اجتماعات‌میدانی، دسته‌های عزاداری و جلسات روضه‌های خانگی امت اسلام با رویکرد یاری ملت مظلوم و مقتدر فلسطین 
  
شعارهای گذشته هیأت‌های مذهبی در ایام فاطمیه به شرح زیر بوده است:

سال ۱۳۹۲: فاطمیه فصل بیعت با علی است
سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴: او ایستاد پای امام‌زمان خویش
سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶: با ولایت تا شهادت
سال ۱۳۹۷: با رمز یازهرا حماسه آفریدیم
سال ۱۳۹۸: مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم
سال ۱۳۹۹: این روزها دستی به سمت ذوالفقار است
سال ۱۴۰۰: ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست 
سال ۱۴۰۱: ای حجابت آبروی مادران‌ شهر ما

علاقه‌مندان می‌توانند شعارهای پیشنهادی خود را به سامانه‌ پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ یا شناسه‌کاربری 
BeyragheHeyat_admin@ در پیام‌رسان‌های داخلی یا تلگرام ارسال کنند.

شورای هم‌آهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی شامل نهادها و مجموعه‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان،‌ بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی، هیأت رزمندگان اسلام،‌ مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی،‌ هیأت‌های دانشجویی کشور،‌ هیأت‌های دانش‌آموزی کشور و جامعه ایمانی مشعر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین