عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
حجت الاسلام پناهیان در کاشان؛
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بر ضرورت تشکیل استان کاشان تأکید کرد و گفت: اگر کاشان استان مستقلی شود، خواهد توانست آثار فرهنگی زیادی بر منطقه و کشور داشته باشد، که لازم است مسئولان تلاش خود را در راستای ارتقاء این منطقه به منظور تحقق خواسته مردمی به‌کار گیرند.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در یادواره ۲۷ شهید روستای رحق در مسجد جامع این روستا، با بیان اینکه دو نفر از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) به خونخواهی امام رضا(ع) در این روستا قیام کردند، اظهار داشت: مزار سه نفر از فرزندان این دو فرزند امام موسی بن جعفر(ع) نیز در این روستا مدفون می‌باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آن زمان فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) را به شهادت رساندند، افزود: این یادواره شهدا در مسجد جامع روستای رحق همان مسجدی است که با دستور امام حسن عسکری(ع) ساخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مزار یکی از خواهران امام زمان(عج) در روستای رحق می‌باشد، گفت: در هیچ جا مانند روستای رحق سراغ نداریم که شش امامزاده مدفون باشند.

وی با بیان اینکه علی بن باقر(ع) به دعوت مردم فین کاشان برای تبلیغ دین به این منطقه آمد و بعد از مدتی به علت غفلتی که مردم داشتند با یاران اندک خود محاصره و به شهادت رسید، یادآور شد: ریشه حوزه علمیه نشأت گرفته از هجرت فرزند امام محمد باقر(ع) به اردهال برای تبلیغ دین می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه هنوز مسجدی که فرزند امام باقر(ع) در آن نماز جمعه اقامه می‌کردند در فین کاشان وجود دارد، اظهار کرد: باید به تشیع و اصالت دینی مردم کاشان افتخار کرد و به آن غبطه خورد و این پیشینه دینی باعث می‌شود که امام زمان(عج) برای تأمین مالی و تکمیل ساخت مسجد جمکران آدرس روستای رحق را بدهند.

وی با بیان اینکه قدمت و اصالت تشیع مردم کاشان با دیگر شهرهای مذهبی قابل مقایسه نیست، به اصالت و جایگاه خاص روستای رحق اشاره کرد و یادآور شد: از طرف امام باقر(ع) و امام رضا(ع)، اصالت منطقه اردهال تأیید شده، به طوری که به فرمان امام حسن عسکری(ع) مسجد جامع روستای رحق که در آن حضور داریم ساخته می‌شود، در حالی که در کل ممالک اسلامی چندین مسجد محدود وجود دارد که به دستور مستقیم امام معصوم ساخته شده است.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه حوزه علمیه یعنی فرزند امام باقر(ع) و عالمان دینی که برای تبلیغ دین به کاشان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در فرمان امام زمان(عج) برای ساخت مسجد جمکران تأکید شده که برای مابقی هزینه ساخت مسجد جمکران از باغات و دارایی اهالی روستای رحق استفاده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: حضرت معصومه در ۹ سالگی نابغه علوم دینی بودند و فتوا به جای پدر می‌دادند و مسائل مردم را پاسخ می‌دادند.

وی با بیان اینکه اهمیت دارد خطه کاشان به عنوان یک منطقه اصیل معرفی شود، گفت: چرا کاشان با وجود بُعد فرهنگی آن که بر بسیاری از مناطق غلبه دارد، استان نمی‌شود و می‌گویند طرح آن هست و باید گفته شود؟

وی بر ضرورت تشکیل استان کاشان تأکید کرد و یادآور شد: اگر کاشان استان مستقلی شود، خواهد توانست اثرات فرهنگی زیادی بر منطقه و کشور داشته باشد، که لازم است مسئولان تلاش خود را در راستای ارتقاء این منطقه به منظور تحقق خواسته مردمی به‌کار گیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین