عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
حجت الاسلام عرفاتی خبر داد:
معاون امور علمی و فرهنگی بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: برنامه‌های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار "عرضه دین" برگزار می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با تبیین فرازهایی از زندگی پربرکت حضرت سیدالکریم(ع) اظهار کرد: یکی از مهمترین مقاطع حیات حضرت عبدالعظیم (ع) دوران امام هادی (ع) بود؛ آن امام همام بخشی از عمر پربرکت خود را در منطقه حفاظت شده و نظامی سامرا گذرانید و با وجود شرایط سخت در آن زمان، حضرت عبدالعظیم(ع) خدمت امام هادی(ع) می‌رسید و کسب فیض می‌کرد.

وی افزود: شاید بتوان گفت یکی از درخشان‌ترین مقاطع زندگی نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که خود دلیل مهمی بر فضیلت آن امامزاده عظیم‌الشان در میان امامزادگان است، اظهار عقاید ایشان به محضر امام زمان خود، یعنی امام هادی(ع) است.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اهمیت عرضه دین  را از یک سو نشانه راستی و صفای باطن آن حضرت و از سوی دیگر نشانه تعبّد و دین داری واقعی در سایه علم و دانش آن عالم جلیل‌القدر توصیف کرده و خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) با آنکه دارای مقام علمی و معنوی بسیار بالایی بود اما زانوی تلمذ و ادب خدمت امام هادی(ع) زده و دین خود را در تمامی مراتب توحید، نبوت، امامت، معاد و... به امام خود عرضه داشت که این سلوک و روش می‌تواند بهترین الگو برای همگان به ویژه نسل جوان باشد تا امروز با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان دین، از شبهات مصون بمانند.

وی افزود: امسال در ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع)، معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با عنایت به این آموزه اعتقادی حضرت عبدالعظیم(ع) و لزوم نشر این سلوک رفتاری در میان اقشار مختلف جامعه، با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات گوناگون ویژه برنامه‌های متعددی را با همکاری تمامی بخش‌های مختلف آستان مقدس، با شعار " عرضه دین" در این بارگاه ملکوتی برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به برنامه‌های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: در هفته منتهی به سالروز گرامیداشت رحلت آن حضرت سخنرانی ائمه جماعات حرم در نمازهای یومیه و از روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزاری محفل انس با قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸صبح، برگزاری هیئت نوباوگان حسینی ویژه خردسالان در تالار شیخ صدوق(ره) از ساعت ۱۵ و مراسم چراغ گردانی فرزندان خدام از ساعت ۱۸ انجام  می‌شود.

وی ادامه داد: در همین روز ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با محوریت رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و قرائت دعای کمیل بعد از نماز مغرب و عشاء با نوای حاج سعید هدایتیان و محفل انس با قرآن کریم از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی(ره) و همچنین ویژه برنامه قرائت دعای کمیل با نوای حاج منصور ارضی از ساعت ۲۴ در مسجد جامع آستان مقدس برپا خواهد شد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با اشاره به برنامه‌های روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه گفت: در این روز دعای ندبه حرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و قرائت دعا توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح برگزار و از شبکه یک سیما به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود.

وی افزود: حرکت دسته عزاداری خادمان آستان از میدان شهرری به سمت حرم از ساعت ۱۷، آیین تعویض و اهتزاز پرچم مشکی برفراز گنبد منور حضرت سیدالکریم(ع) از ساعت ۱۸ و برگزاری ویژه برنامه شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مرثیه خوانی حاج مرتضی طاهری، حاج احمد واعظی و سید محمدرضا نوشه ور بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان حرم مطهر از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود که به روی آنتن زنده شبکه قرآن سیما خواهد رفت.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به پویش قرائت زیارت نامه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با اعتاب مقدسه ایران اسلامی و دیگر اماکن مذهبی و مساجد، ان شاء‌الله در شب رحلت آن حضرت پس از نماز مغرب و عشاء زیارت نامه آن محدث والامقام به صورت همزمان در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه قرائت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های روز رحلت حضرت سیدالکریم(ع) مصادف با شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ابراز داشت: در این روز به دعوت مدیریت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) تجمعی با حضور اساتید و طلاب رأس ساعت ۸:۳۰ صبح در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار و دسته عزاداری به سمت حرم حرکت نموده و در انتها در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت خواهند کرد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: در روز رحلت، برپایی دسته عزاداری دانش‌آموزان نواحی آموزش و پرورش شهرستان ری رأس ساعت ۹ صبح از میدان شهرری به سمت حرم و ویژه برنامه سالروز گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان و مرثیه‌خوانی حاج محمد رضا بذری و قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین‌العابدین فرد و شعرخوانی حاج قاسم نعمتی از ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام علی(ع) برپا و از شبکه قرآن سیما به صورت زنده ومستقیم پخش خواهد شد. همچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوان فاطمی در نگارخانه عترت حرم ویژه بانوان همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت حرم مطهر، از ساعت ۱۶ از مهمترین عناوین برنامه های این روز است.

وی ادامه داد: در این روز تجمع و عزاداری هیئات مذهبی شهرستان ری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حرم مطهر و ویژه برنامه شام رحلت با مداحی حاج نریمان پناهی از ساعت ۲۲ در صحن امام حسن(ع) پایان بخش این برنامه ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام عرفاتی اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان صدا و سیما، ویژه برنامه‌های ایام رحلت به صورت زنده وتولیدی پخش می شود تا عاشقان آل‌الله علیهم‌السلام از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی میهمان این بارگاه ملکوتی شوند.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس در پایان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت محدث والامقام و امامزاده واجب‌التعظیم حضرت عبدالعظیم(ع) با دعوت از مؤمنین خداجوی و زائرین ارجمند جهت حضور در ویژه برنامه‌های این ایام، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و برنامه‌های یاد شده گرامی داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین