عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
تصاویر|
صحن حضرت ام البنین سلام الله علی‌ها با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع در جوار حرم حضرت عباس علیه‌السلام ساخته می‌شود که با تلاش خادمان این آستان روند احداث این صحن سرعت گرفته است.

عقیق: طرح توسعه حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام از سال‌های گذشته کلید خورد و قرار است تا فضای زیارتی حرم‌ها افزایش یابد.

بر همین اساس، طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام در مرحله نخست اجرایی شد و صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها به همت ایرانیان در حال ساخت است و عملیات فاز دوم طرح توسعه حرم حسینی نیز آغاز شده است.

در کنار توسعه حرم سیدالشهدا علیه‌السلام، عراقی‌ها نیز در حال توسعه حرم حضرت عباس علیه‌السلام هستند که در مرحله نخست باب القبله حرم سقای دشت کربلا را متحول کرده و ساختمان‌های اطراف آن را خریداری و تخریب کردند تا به این ترتیب صحن حضرت ام البنین سلام الله علیها را تأسیس کنند.

این روند از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. با این وجود، از روز گذشته خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام ساخت صحن حضرت ام البنین سلام الله علیها را سرعت داده‌اند.

بر اساس آخرین تصمیم مسئولان حرم حضرت عباس علیه‌السلام این صحن قرار است به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در جوار حرم سقای دشت کربلا ساخته شود.

به گزارش فارس، طرح توسعه حرم‌های کربلا در حال اجراست و با توجه به اینکه برای هر کدام از حرم‌ها حدود ۴ فاز پیش‌بینی شده است، بخش قابل توجهی از فاز نخست آن تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین