عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: تقید زن و مرد به مراقبت‌های معرفتی، نقش بسزایی در تقویت بنیه‌های تربیتی فرزندان و نسل‌های جوامع دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایاتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام درباره عظمت مادر و جایگاه زن، با بیان این که پیش از اسلام زن ارزشی نداشت، اظهار داشت: در دوران پیش از اسلام زن نه‌تنها در شبهه جزیره حجاز بلکه در غرب نیز ارزش و جایگاهی نداشت؛ به‌گونه‌ای که در تاریخ حجاز دختران به دست پدران زنده‌به‌گور می‌شدند که بعد از به‌دنیاآمدن وجود نازنین عطیه الهی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، زن در حجاز ارزش اجتماعی والایی پیدا کرد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به روایاتی دررابطه‌با جایگاه زن از منظر اسلام، با اشاره به این که اگر فرزندی در مقابل پدر و مادر عصبانی و خشونت کند، تمام حسنات و کارهای نیکش را از دست خواهد داد، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی اگر مادری در زمان بارداری و حمل فرزند از دنیا برود شهیده است؛ مادران با تحمل وضع حمل و به‌دنیاآوردن فرزند تمام گناهانشان بخشوده می‌شود.

وی در ادامه به تأثیر مراقبت‌های مادران بر تربیت فرزندان اشاره کرد و با بیان این که از دامن مادران پاک مردان بزرگ تربیت می‌شوند، مصادیقی از تأثیر مادران در تربیت علمای برجسته اسلامی را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: تقید زن و مرد به مراقبت‌های معرفتی، نقش بسزایی در تقویت بنیه‌های تربیتی فرزند و نسل‌ها دارد.

بندانی نیشابوری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت توجه به ادب و حیا در میان فرزندان، با بیان این که در سایه‌سار بی‌توجهی والدین و رهایی فضای مجازی، دختران معصوم سرزمینمان گرفتار چالش‌های معرفتی و فرهنگی شده‌اند، خاطرنشان ساخت: در اندلس و اسپانیای فعلی که به دروازه ورود اسلام به غرب معروف شد؛ دشمنان برای مقابله با گسترش اسلام، در عین زمینه‌سازی گناه، دست‌وپای جوانان مسلمان را آرام‌آرام گرفتار و آلوده زنان بدکاره کرده، غیرت اسلامی مسلمانان را از بین بردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: پس از این طرح شوم و ازبین‌بردن غیرت دینی جوانان مسلمان، جنگ‌های صلیبی آغاز شد؛ در اوج هجمه به سرزمین‌های اسلامی، جوانانی که غیرت دینی و ایمان خود را ازدست‌داده بودند، در مقابل سپاه دشمن خود را باختند و تسلیم ظلم و زیاده‌خواهی دشمنان اسلام شدند.

وی با تأکید بر این که غرب آزادی را به‌اشتباه معنا کرده، زنان را گرفتار انواع مشکلات اجتماعی نموده است، اظهار داشت: صیانت گوهر وجودی زن از چشمان ناپاک نامحرمان، همچون پوشاندن جواهرات گران‌بها است؛ جواهر هراندازه ارزشمندتر، انسان توجه بیشتری در حفظ آن خواهد داشت.

بندانی نیشابوری در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به سالروز وفات ام‌البنین(س) و تبیین سیره عملی این بانوی گرامی، ایشان را الگویی برجسته برای دختران و مادران دانست و اظهار داشت: سیره عملی ام‌البنین(س) در تمام فرازهای زندگی، سپه‌سالار بزرگی را تحویل نهضت عاشورا داد. حضرت ام‌البنین(س) تمام اولاد خود را فدایی فرزندان زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها می‌دانستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین