عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
جشن میلادحضرت عباس(ع) با حضور زائران در اعتاب مقدسه عراق به ویژه در بین‌الحرمین برگزار شد و جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در این شب از حضرت عیدی خواستند.

عقیق:همزمان با شب میلاد حضرت عباس (ع) در ایام کرونایی که امکان تشرف زائران خارجی و ایرانیان به عتبات وجود ندارد، اعتاب مقدسه عراق به ویژه کربلا و حرم سقای دشت کربلا مملو از جمعیت شد.

 

مراسم میلاد حضرت عباس (ع) در بین‌الحرمین با حضور جمعی از زائران برگزار شد و مردم با در دست داشتن سینی‌های شکلات و شیرینی این شب را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و درخواست‌های خود را از باب الحوائج طلب می‌کردند.

تعداد بازدید : 85

شب گذشته/ جشن میلاد حضرت عباس (ع) در بین الحرمین

مراسم جشن میلاد ابالفضل (ع) در کربلا تا حوالی نماز صبح ادامه داشت و برخی نیز سفره سبز حضرت عباس (ع) در بین‌الحرمین پهن کردند.

 

در نجف اشرف نیز صبح امروز مراسم گل‌آرایی و تزئین ضریح حرم مولا با حضور خادمان این آستان و‌ همچنین زائران برپا شد.

در حرم علوی همزمان با میلاد حضرت عباس (ع) بیش از یک هزار و ۵۰۰ شاخه گل طبیعی در ضریح و بخش‌های دیگر حرم در کنار سایر گل‌هایی که در اعیاد شعبانیه نصب شده بود، قرار گرفت.

تعداد بازدید : 41

نجف در روز میلاد حضرت عباس(ع)

همچنین مولودی‌خوانی در ایوان نجف از دیگر برنامه‌های جشن میلاد حضرت عباس در حرم پدر آن حضرت بود.

 

در کاظمین نیز جشن میلاد حضرت عباس (ع) با شور و حالی برپا شد که زائران پس از گل‌آرایی ضریح به شوی این مکان مقدس مشرف شدند و حرم امامین جوادین (ع) چراغانی و گل‌آرایی شد.

تعداد بازدید : 35

گل آرایی حرم امامین جوادین (ع) در روز میلاد حضرت عباس(ع)

ولادت حضرت عباس (ع) همزمان با چهارمین روز ماه رجب در اعتاب مقدسه عراق برپا شد و در هر گوشه از حرم‌های مطهر زائران این روز مبارک را جشن گرفتند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین