عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
استاد حوزه علمیه به روایتی دربارۀ فردی که سه سال دعا می‌کرد اما دعایش به خطار سه خصلت زشت در او متسجاب نمی‌شد، اشاره کرد.

۳ خصلت که مانع استجابت دعا می‌شودعقیق:حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی گفت: در روایت داریم کسی در بنی‌اسرائیل سه سال بود دعا می‌کرد؛ فرزند هم می‌خواست، سه سال تمام دعا می‌کرد تا خدا به او فرزندی عطا کند.

وی افزود: روزی حضرت موسی علیه‌السلام در حال عبور بود و این فرد را دید که دستانش را روبه آسمان گرفته، عرض کرد: خدایا! این بندۀ توست، من هر وقت می‌روم و می‌آیم می‌بینیم او در حال دعا کردن است، خدای متعال فرمود: موسی، آن فرد سه ویژگی زشت دارد، تا این سه را از خود دور نکند تا قیامت هم اگر دستش بالا باشد دعای او را مستجاب نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بعضی هستند که اهل نماز، دعا و عبادتند، اما فحش و ناسزا هم می‌گوید، اولین خصلت زشت او بد دهانی اوست، دومین آن عدم پاکی قلب اوست. فردی نزد امام حسین علیه‌السلام آمد و گفت من شیعۀ شما هستم، حضرت فرمود: شیعۀ ما کسی است که قلبش سالم است، سومین آن این است که نیت او هم صادق نیست.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: حضرت موسی علیه‌السلام آمد و به او گفت که خدا به من خبر داده که تو سه اشکال داری، او نیز آن سه عیب را رفع کرد. وقتی چنین کرد خدا فرزند صالحی به او داد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین