عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
حاج محمد رضا طاهری
پایگاه اطلاع رسانی ( سایت تبیان ) :

این پایگاه با آدرس www.tebyan.net از تاریخ اول تیر 1381 ایجاد و در بخشهای زیر فعالیتهای خود را ارایه و گسترش می دهد :

1-بخش معارف اسلامی با امكان دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات اسلامی در موضوعات قرآن كریم ، اهل بیت ،‌حدیث ،‌احكام ، دعا و زیارت ، فلسفه و حكمت ، اخلاق و تاریخ اسلام ، ارایه متن كامل قرآن ، مفاتیح الجنان ، ادعیه و زیارتنامه ها همراه با صدا ( این بخش می تواند به عنوان یك مرجع جامع تحقیقاتی مورد استفاده پژوهشگران ، دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد ) .

2- مجتمع آموزشی به عنوان یكی از مهمترین بخشهای سایت ، كلیة دروس دوره های مختلف آموزشی را به همراه صدای معلم به روش تعاملی ( Interactive) طی یك برنامه دو ساله در سایت قرار خواهد داد . ( تا كنون متن بیش از 100 كتاب در سایت قرار گرفته است كه در آینده نزدیك آموزش این كتابها نیز

اضافه خواهد گردید ) مشاوره آموزشی و تحصیلی ، مشاوره علمی ( پاسخگویی به سوالات درسی وعلمی دانش آموزان از طریق ارسالE-mail ) ، و معرفی رشته و دانشگاه از دیگر قابلیتهایی است كه برای مجتمع آموزشی پیش بینی شده است .

3- بخش حوزه علمیه شامل آموزش دروس سطوح مختلف ، حدود 1500 ساعت صدای دروس سطح همراه متن ، 800 جلد كتابهای فارسی وعربی ، معرفی 83 نفر از شخصیتهای علمی حوزه ، بانك پرسش و پاسخ با حدود 14000 سوال طبقه بندی شده با قابلیت جستجوی موضوعی ( هم چنین به زودی دروس خارج فقه و اصول مراجع عظام تقلید به صورت روزانه در سایت قرار خواهد گرفت . ) در این بخش طراحی تحت عنوان دروس فشرده حوزه در 500 ساعت در حال تدوین و اجرا می باشد و هم چنین درس خارج 4 تن از مراجع عظام حضرات آیات عظام خامنه ای ، شبیری ، مكارم و خراسانی به صورت روزآمد در سایت قرار خواهد گرفت .

4- در بخش پرسش و پاسخ پایگاه اطلاع رسانی تبیان ، با دریافت سوالات از طریق پست الكترونیكی دركوتاه ترین زمان ممكن پاسخ سوالات ارائه و امكان ارتباط مستقیم كاربران با شخصیتهای فرهنگی ( از طریق اینترنت ) فراهم خواهد شد كه تا كنون بالغ بر 5000 سوال مخاطبین پاسخ داده شده است .



5- مسابقات روزانه ، هفتگی و ویژه با جوایز نفیس .

6- معرفی بیش از 140 پایگاه اینترنتی در زمینه های مختلف اسلامی ، فرهنگی ، اجتماعی ، علمی ، آموزشی ، ورزشی و ... به همراه توضیح مختصری در باره هر یك از آنها .

7- بخش محصولات فرهنگی امكان سفارش خرید از بین بیش از 1100 عنوانCD و تحویل آن درب منزل را فراهم می كند .همچنین امکان فروش حساب کاربری به کاربران تهرانی در این بخش فراهم آمده است .

8- بخش ادبی هنری شامل دفاع مقدس اخبار ، مصاحبه با هنرمندان ، آشنایی با مراكز هنری ، نقد فیلم ، عكس ، كاریكاتور و ....

9- بخش اجتماعی شامل مشاوره رایگان در زمینه بهداشت و تغذیه ، خانه و خانواده ، مقالات علمی و معرفی نخبگان در زمینه های مختلف و امكان ارتباط كاربران با مشاوران ( از طریق اینترنت ) و ...

10- بخش ورزشی شامل اخبار روزانه ، مصاحبه ، تصاویر و فیلم رخدادهای مهم ورزشی ، نتایج بازیهای فوتبال و ... می باشد .

11- اینترنت رایگان در صورت پاسخگویی صحیح اعضای سایت به سوال روزانه ( به مدت 2 ساعت ) در اختیار برندگان قرار می گیرد .

12- اینترانت رایگان سایت تبیان با مشخصات زیر قابل دسترسی می باشد :

شناسه كاربری :tebyannet

رمز عبور :tebyannet

تلفن :9718733

13- پست الكترونیك رایگان به دو زبان فارسی و انگلیسی ، نیازمندیها و ارسال كارت پستال از دیگر قابلیتهای این سایت می باشد .

14- ارائه سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی كه به زودی زبان عربی نیز به آن اضافه خواهد شد .

ضمناً در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم ( سال 81 ) ، سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل طراحی سایت تبیان ، به عنوان خادم قرآن كریم مفتخر گردید .

ب ) دومین رسالت موسسه تبیان حمایت از تولید كنندگان محصولات فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات(IT ) می باشد كه در این رابطه با ایجاد یك شبكه گسترده توزیع و فروش در جهت نشر ، حمایت و تقویت تولید كنندگان اقدام نموده است .

ج ) توسعه فناوری اطلاعات بدون ایجاد زیر ساختهای امن و سالم میسر نیست لذا موسسه تبیان درجهت ایجاد وگسترش زیر ساختهای سالم اینترنت در كشور اقدامات زیر را انجام داده است :

1- ایجاد شعبات شهرستانها كه تا پایان سال 81 در مراكز 26 استان تشكیل شده است كه ایجاد و توسعه این شعبات در 4 مرحله در نظر گرفته شده است :

مرحله یكم : ایجاد یك مركز بهره برداری از CD های اسلامی با حدود 6 تا 10 دستگاه كامپیوتر ( CD BANK ) .

مرحله دوم : اتصال مركز مزبور به شبكه اینترنت و راه اندازی سالن خدمات اینترنتی (Cafe-net)

مرحله سوم : فراهم كردن سرویسهای خدمات اینترنتی به صورت مطمئن و امن كه با ایجاد فیلترهای قوی امكان ورود به سایتهای فاسد در آنها به حداقل ممكن رسیده است(ISP )

مرحله چهارم : طراحی پایگاههای اطلاع رسانی محلی متناسب با مقتضیات اجتماعی و جغرافیایی هر استان

توضیح آنكه مراحل سوم و چهارم به صورت همزمان نیز قابل انجام است .

2- دومین اقدام در جهت ایجاد زیرساختها ، طرح 1000 مسجد است كه اقداماتی در جهت واگذاری یك یا دو دستگاه كامپیوتر به صورت قسطی و با حداقل قیمت به مساجد برای بهره برداری ازCD و سایتهای اسلامی انجام شده است .لكن بدلیل ضعف مالی مساجد تا كنون تنها در23 مسجد این طرح اجرا شده و در نظر است با افزایش تسهیلات در سال 82 ، به این اقدام سرعت بیشتری داده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین