عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
9 صفحه
بیانات حجت الاسلام حامد باقرزاده؛ هیئت زوارالرضا؛ هفدهم محرم:

داراییِ ما فقط گریه بر حسین است!

یادِ مرگ اصلاح می کند آدمی را. امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید: پسرم! از قلبت إقرار بگیر که فانی است. فانی هستی! همیشگی نیستی. وَ دلت را به یادِ مرگ ذلیل کن. دلت را ذلیل کن. چه اشکالی دارد؟؟!!
سخنان استاد جاودان؛ حسینیه هنر؛ هجدهم محرم الحرام:

اگر کسی عبدالله شد، خداوند خودش همنشینِ اوست

اگر انسان در سنّ کم باشد، او را می پذیرند و او را کمک می کنند. میرزای شیرازی(ره)، محمد حسن شیرازی، ایشان می فرمود: چهل روز بکوش گناه کبیره نکنی. اگر توانستی این کار را بکنی، برای تو تبدیل می شود به ملکه. و بعد از آن باید سعی شود طاعت و عبادت کنی.
متن سخنان حجت الاسلام امیر انصاریان؛ مسجد ابوذر؛ شب بیستم محرم:

توبه، در لحظه ای آدمی را یارِ امام حسین(ع) می کند

عیسی نبی(س)،یک روز از خداوند خواست که مادرش مریم(س) که از دنیا رفته بود را دوباره زیارت کند. مسیح از مادرش پرسید شما با این همه مقامات که داری در بهشت، آیا هنوز آرزویی داری؟ مریم عمران(س) گفت بله. آرزو دارم زنده شوم و دو رکعت نماز بخوانم دوباره!
گزارش عقیق از مراسم شب بیستم محرم؛ حسینیه شهید طاهری:

نزدیک ترین راه رسیدن به خدا، راه امام حسین(ع) است

حاج آقا حق شناس(ره) می فرمود: داداش جون! بهشت طویله هم دارد!! بهشت طبقات دارد. آن کس که در پیری توبه می کند اگرچه خداوند توبه شان را می پذیرد ولی در اعْلی علییّن هیچ وقت وارد نمی شود.
گزارش عقیق از مراسم بیستم محرم الحرام؛ بیت الزهرا(س):

همیشه کوچه ما،عطری از شما دارد

بیعت یعنی خرید و فروش. یعنی ما خون و جان و همه داراییمان را به تو می دهیم تا از تو ولایتت را بخریم. ولیّ ما باشی. این معنی بیعت است. خلفا هم زباناً در غدیر بیعت کردند اما بر خلاف واقعیت بود این بیعت.
بیانی از استاد جاودان در اهمیت اهتمام به ذکر؛

تسبیح بگو، کارهایت آسان می شود!!

یکی از آن چیزهایی که عاقبت به خیری می آورد، تسبیحات حضرت صدیقه (سلام الله علیها) است. یک وقتی کار حضرت صدیقه در خانه زیاد شده بود و کارشان سنگین شده بود. با هم مشورت کردند که چکار کنند. بعد ظاهرا امیرالمومنین(ع) فرمودند: که بروید از پدرتان خدمت گزاری بگیرید که در کار خانه به شما کمک کند.
استاد قرائتی:

فرزندانمان در 30 ثانیه بی دین می شوند!!

کتاب‌ها باید بررسی شود و هر چیزی که مفید است باقی بماند. باید در آموزش و پرورش مسائلی آموزش داده شود که برای فرد و جامعه مفید باشد و یا واجب و مستحب باشد.
حجت الاسلام عالی از توسل به ائمه می گوید

تمام دنیا را با غلامیِ امامم (ع) عوض نمی کنم!!

مبادا در دنیایی که عوامل غفلت در آن خیلی زیاد است ، زمین گیر شویم. آنقدر مشغول دنیا شویم که بدون آمادگی با ملک الموت مواجه شویم . افرادی که دوستان اهل بیت هستند بالاترین نور را دارند . ما باید با پیروی از آنها نور خود را بدست بیاوریم .
سخنرانی حجت الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی؛ مسجد امام خمینی؛ روز هفتم شهادت سیدالشهدا:

قطع شدن اشک دیدگان نشانه قساوت قلب است

امام حسین(ع) در لحظات آخر فرمود: ای شمر! من یک قطعه زمینی دارم که به تو می بخشم. شفاعتِ خود و رسول خدا را نیز شامل حالت می کنم». اما آن ملعون گفت: یک شِشُم پولی که یزید می دهد از شفاعت تو و پدرت بالاتر است!
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین