عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
5 صفحه
برش هایی کوتاه از گفته های اخلاقی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی:

پای درس آقا مجتبی(17)/نماز برای مومن معاشقه است!

تمام گفتارها و رفتارهای انسان های وارسته، نقشۀ راهی است برای آن ها که می خواهند در مسیر الهی قدم بردارند. به توفیق الهی، زین پس گفتارهایی کوتاه از دروس اخلاقی مرحوم مجتبی تهرانی را برای استفاده علاقه مندان منتشر خواهیم کرد.
اربعین استاد اخلاق در گفت و گو با حجت الاسلام کاظم صدیقی

حاج آقا مجتبی اهل بکاء و سوز بود

حجت الاسلام صدیقی گفت: حاج آقا مجتبی اول برای خودش منبر می رفت بعد برای دیگران یک عامل بود. آنچه برای دیگران می گفت در زندگی خودش پیاده کرده بود چون اهل عمل بود. هم در کلام و هم مصداق کونو دعاه الناس بغیر السنتکم ایشان اهل عمل بود.
آیت الله مظاهری از حق الناس و خدمت به خلق می فرمایند:

یک بچه گنجشک از تو شکایت کرده!

يکي از بزرگان گفته بود: حالت قبض و بي‌حالي پيدا کردم. نماز شب مي‌خواندم، امّا لذّتی نمي‌بردم و گرفتگي روحي شديد داشتم. هرچه با خود فکر کردم که چرا اين‌طور شده و من چه کار ناپسندي کردم، چيزي به ياد نياوردم. تا اينکه در عالم کشف به من گفتند: «يک بچه گنجشک از دست تو در نزد خداوند شکايت کرده است»!
پای موعظه های اخلاقی آیت الله خوشوقت

زبان کیسه اعمال را سوراخ می کند

هر چه اعضاء زحمت می کشند و جمع می شود یک حرکت زبان کیسه را سوراخ می کند. حضرت امیر(ع) فرمودند: هیچ عملی بدون تقوا مفید نیست و تقوا هم بدون حفظ زبان مفید نخواهد بود. لذا خداوند خاکریز برای زبان قرار داده است؛لبها و دندانها!
حجت الاسلام پناهيان در كارگاه ساخت ضريح جديد حضرت مسلم ابن عقيل

سكينه و آرامش پايه ي بسياري از نعمت هاست

حجت الاسلام پناهيان با اشاره به آرامش قابل تحسين حضرت امام (ره) هنگام ورود به ايران در 12 بهمن 57 اظهار داشت : اين آرامش را خداوند به مومنين مي دهد و انسان بايد به نحوي زندگي كند كه اين آرامش از جانب خدا نصيب او شود .

آن یک ساعت تفکر همه زندگیم را غرق کرد!

از خاندان قاضی یک فرد بزرگی که الان اسمشان را به خاطر ندارم شاگرد میرزای شیرازی بود. میرزا نجف را رها کرد و به سامرا رفت. درس و بحث و همه چیز را به سامرا برد، آن شخص هم بساطش را به سامرا برد. به وی نامه نوشتند که پدرشان دیگر نمی تواند به مسجد بروند و شما تشریف بیاورید و جای پدر بنشینید و کارهای پدر را ادامه دهید...
نقش آفرینی منبر و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی

مهمترین منبر‎های مرحوم فلسفی

حجت‎الاسلام محمد تقی فلسفی با سخنرانی در مسجد سیدعزیزا... و شیخ عبدالحسین (معروف به آذربایجانی‎ها) نقش مهمی در اتحاد مردم و نمایاندن چهره واقعی دربار و اقدامات رژیم پهلوی داشت. آدم‎‎هایی که حالا مو‎های سرشان سفید شده و خاطره آن روز‎ها را برای جوان‎تر‎ها تعریف می‎کنند
توصيه هاي آيت الله جوادي آملي به طلاب بر لزوم منبر رفتن

از اين كتاب ها زياد نوشته شده/ وظيفه ما انذار مردم است

وظیفه حوزه ها این نیست که فقیه بشوند، حکیم بشوند، مفسر بشوند؛ این بین راه و ابزار کار است، وظیفه اساسی این است: ولینذروا قومهم ادا رجعوا الیهم. باید بروند انذار کنند.از ما تعهد گرفته اند که برویم!همین حرفهایی را که ما اینجا می نشینیم می نویسیم، باید به مردم بگوییم، باید به مردم برسانیم.
روایتی جالب از حجت الاسلام حسین انصاریان/

این ضرر جبران شدنی نیست!

مردى خدمت امام صادق (ع) آمد و با حضرت مشورت كرد كه من مى ‏خواهم سفرى تجارتى به شام بروم ، شما چه صلاح مى ‏دانيد ؟ امام (ع) با آن بينش الهى خود فرمودند : نرو . توضيح ندادند . اين مرد رفت و به مشورت امام عليه السلام گوش نداد ...
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین