عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
4 صفحه
آیت الله مظاهری از حق الناس می فرمایند:

عذاب الهی بخاطر 18تومان بدهی!

من هيجده تومان به يکي از کسبۀ بازار بدهکار هستم و اين بدهي را در دفترم ننوشته‌ام. الان در برزخ به من مي‌گويند که چرا در دفترت ننوشتي که اين بدهکاري را ورثۀ تو بپردازند؟ لذا آن هيجده تومان موجب عذاب من شده است! درحالي که در باغ و بهشت هستم و وضعيّت من خوب است و ملائکه مونس من هستند، اما اين حقّ الناس مرا اذيت مي‌کند.
گفتار حجت الاسلام حسین انصاریان درباره وسوسه های شیطان:

سقوط دوباره به دام شیطان!

اميرالمؤمنين(ع) بهترين توصيف و تعريف را از رسول خدا ارائه مى‏كند او مى‏گويد : «طبيب دوار بطبه» او يك دكترى بود كه تمام عمرش را براى معالجه مريض شديداً دوره‏گردى مى‏كرد.. هيچ جا مطب نداشت، تابلو نداشت كه بگويد مريض بيايد دستم را ببوسد. مرضش را به من بگويد تا او را معالجه كنم بلكه طبيبى بود، بلند مى‏شد، دنبال مريض مى‏رفت...
برش هایی کوتاه از گفته های اخلاقی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی

پای درس آقا مجتبی(23)/ چگونه خودت را ادب کردی؟

بهترین راه كشف پسند خدا آن است كه ببينيم آن‎هایی که به آداب الهی مؤدّب شده‎اند چگونه رفتار کرده‎اند، ما هم همان‏گونه رفتار كنيم. ادب الهي را بايد از آن‎ها بگیریم و هیچ احتیاج به قول و زبان آن‎ها هم ندارد.
کلام حجت الاسلام والمسلمین جاودان درباره نقش بازدارندگی اعتقاد به قیامت:

اگر شیطان را راه ندهیم، زورش به ما نمی رسد

اگر آدم قیامت را قبول داشه باشد. اگر روز قیامت را قبول داشته باشد. اعتقاد به قیامت اجازه نمی دهد دست من به سوی گناه برود. اصلا نمی شود. توانایی مرا از من می گیرد. نه اینکه زور و جبر باشد. نه. من دیگر توانا نیستم که به سوی گناه بروم.
حجت الاسلام صدیقی :

بدون ایمان خبری از حیات طیبه نیست!

بشر ابتدائا هیچ هویت و کرامتی ندارد و باید آن را کسب کند. انسان باید با عنایت الهی ارتقا پیدا کند به گونه ای که اگر زمینه نشان دهد خدا او را بالا می برد و انسان باید با دو بال ایمان و علم مبتنی بر ایمان پرواز کند.
حجت الاسلام پناهیان:

هر هفته به مجلس روضه بروید

هیئت خوب هیئتی است که باعث تغییر و تعمیق انسان شود و با استفاده از هنر و زیبا نشان دادن ولایت و ایمان باید در برانگیختن احساس و اندیشه تلاش کند.
برش هایی کوتاه از گفته های اخلاقی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی :

پای درس آقا مجتبی(18)/حواست جمع باشد با خدا نمی شود نفاق کرد!

تمام گفتارها و رفتارهای انسان های وارسته، نقشۀ راهی است برای آن ها که می خواهند در مسیر الهی قدم بردارند. به توفیق الهی، زین پس گفتارهایی کوتاه از دروس اخلاقی مرحوم مجتبی تهرانی را برای استفاده علاقه مندان منتشر خواهیم کرد.
گفتار آیت الله "مصباح یزدی" درباره تفکر مادی و الهی:

بهترین خریدار ما چه کسی است؟

عمده توجه مردم دنیا معطوف به موفقیت های مادی در زندگی است. چنین افرادی به چیزی فراتر از این فکر نمی کنند در نتیجه دایره انتخاب های شان محدود است و همواره در چارچوب منافع دنیوی خود می اندیشند.
حجت الاسلام عالی از نعمت های بهشتی و فلسفه آن می گویند:

کسی را به خاطر عملش بهشت نمی برند

روایت داریم که اگر یک لباس بهشتی به دنیا بیاید اهل دنیا نمی توانند آنرا تحمل کنند. یکی از اهل معرفت می گوید که من در سحر بلند شدم و بدون مناجات خوابیدم ،در خواب صورتی از بهشتیان را به من نشان دادند و گفتند که ما اشک های سحر تو هستیم ، اگر می خواهی به ما برسی نباید تنبلی کنی. از شوق این خواب بیدارشدم و تا مدتی خواب نداشتم.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین