عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
3 صفحه
گفتار " آیت الله مظاهری" درباره صبر و اقسام آن:

اگر تقوای یوسف نبود، او نیز چون زلیخا می لغزید

تقوا و تقویت روحیه خدا‌ترسی کار بسیار مشکلی است، از همین رو بسیارند افرادی که عابد و زاهد بوده‌اند، اما وقتی به پول و ریاستی رسیدند، به کلّی عوض شده و گویی هیچگاه دین را نمی شناخته اند.
حجت الاسلام میرباقری ؛ شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در مهدیه تهران

خصوصیات مادر امام یازدهم / روزی که امام عسکری(ع) به گرگان آمدند +تصاویر و صوت

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری طی سخنانی،برخی روایات و احادیث از امام یازدهم را بازخوانی و تشریح کرد سپس حاج مهدی سلحشور به مولودی خوانی در رثای این امام همام پرداخت .
اهمیت تلاوت قرآن از منظر "آیت الله وحید خراسانی":

جزای تو این است که با او باشی در روز قیامت!

فرمود: جزای تو که قرآن خواندی، ختم قرآن را هدیه کردی به رسول خدا، به علی مرتضی، جزای تو این است که با او باشی و از او جدا نشوی....
حکایتی خواندنی از استاد حسین انصاریان:

از خدا می خواهم آخرین کسی که از دنیا می رود، تو باشی!

من می‌خواستم اسلام را انتخاب کنم، رفتم عربستان، در شهر مدینه 5 عالم را که یک گروه علمی بودند معرفی کردند، اتفاقاً وقت نهار بود و از آن‌جایی که از زمان تولد تاکنون چپ دست بوده‌ام، قاشق را با دست چپ برداشتم که آن‌ها با عصبانیت و با تلخی گفتند بگذار زمین و با دست راست غذا بخور!!

ماجرای عنایت امام هشتم(ع) به علامه حسن زاده

سپس به پیشگاه والاى امام هشتم، سلطان دین رضا رسیدم و عرض ادب کردم، بدون اینکه سخنى بگویم، امام که آگاه به سرّ من بود و اشتیاق و التهاب و تشنگى مرا براى تحصیل آب حیات علم مى‌دانست فرمود: نزدیک بیا!
حجت الاسلام شیرازی در هیئت الرضا(ع)

ما تا تا پاي جان ايستاده ايم

شهید حاج رضوان تمام فکر و ذکرش در مسیر حق و حقانیت بود .این شهید بزرگ یکی از نمونه های جوانمردی است و باید آنها بدانند که امثال عماد مغنیه زیاد هستند.حاج رضوان فقط مخصوص به لبنان نیست بلکه مخصوص تمام جمعیت مسلمان است.

کلامی از "حجت الاسلام آقاتهرانی" درباره چهره برزخی اعمال

هنگامی که عمل و رفتاری در انسان عادت می‌شود، باطن انسان را با خود همراه و متناسب می‌کند. توضیح آن که ما یک چهره ظاهری داریم که همه آن را می بینند و شامل چشم، لب، دهان، گوش و ... می شود. اما یک چهره باطنی هم داریم که بر اثر رفتارها و کارهای انسان شکل می‌گیرد.
بیان عظمت «الحمدلله» از آیت الله سید حسن مرتضوی:

گفتن این جمله عبادت است!

اگر انسان توفیق پیدا کند به جای القائات شیطان از کلمه «الحمدالله رب العالمین» استفاده کند بهترین جایگزین را انتخاب کرده است.
کلام استاد "قرائتی" درباره ضرورت وجود امام و کلام معصوم:

کتابِ بی معلّم نداریم

هرگز کتاب خدا و عترت از هم جدا نمی شوند. پس اگر الان قرآن هست حتما باید حضرت مهدی (عج)هم باشد .زیرا قرآن و اهل بیت ازهم جدا نمی شوند. کسانی گمراه هستند که جزو ضالین هستند یعنی یا کتاب را می گیرند یا اهل بیت را می گیرند ولی هر دو را نمی گیرند.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین