عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه
آیت الله دستغیب(ره) از کظم غیظ از منظر امام کاظم می فرمایند:

عذر پذیر باش تا خداوند عذرت را بپذیرد

آقا فرزندانش را جمع کرد و فرمود سفارش به شما می کنم به چیزی که جز خیر و خوبی از آن نخواهید دید. ای شیعیانِ موسی بن جعفر (ع) این نصیحت برای شما هم هست. اگر کسی از طرف راستت به تو بد گفت ناشایسته و ناسزا گفت و بعد از سمت چپ تو آمد و عذر خواست گفت ببخشید ، بپذیر مبادا به رُخش بکشی و سخت گیری کنی.
آیت الله نوری همدانی:

با دست و زبان از دین حمایت کنیم

نکته مهم این است که جهاد با جنگ تفاوت دارد. جهاد یعنی کوشش در راه تقویت پایه‌های اسلام که برای اعتلای آن از مال و جان مایه می‌گذارند و در راه اعتلای اسلام ثروت و دارایی خود را مانند حضرت خدیجه خرج می‌کنند و یا با برهان و اندیشه‌های قاطعانه در مقابل لجوجان از کیان اسلام؛ جهاد دفاعی می‌کنند.
برش هایی کوتاه از گفته های اخلاقی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی

پای درس آقا مجتبی(24)/نعمت بدهم که معصیت کنی؟!

تمام گفتارها و رفتارهای انسان های وارسته، نقشۀ راهی است برای آن ها که می خواهند در مسیر الهی قدم بردارند. به توفیق الهی، زین پس گفتارهایی کوتاه از دروس اخلاقی مرحوم مجتبی تهرانی را برای استفاده علاقه مندان منتشر خواهیم کرد:
صبر و اراده اهل بیت در دیدگاه استاد آقاتهرانی:

اگر از ما چیزی بخواهی به تو عطا می کنیم

وقتی این همه نوازش ومهرجویی امام را دید، گفت: شهادت می دهم که تو در زمین، خلیفه خدایی. من قبل از این دشمنی تو وپدرت را در دل جای داده بودم، امّا اکنون تو نزد من محبوب ترین خلق خدا هستی! این برای ما درس است. امام (ع) با برخوردی زیبا، شخص را برای همیشه به راه می آورد.
آیت الله مرتضوی از القائات شیطانی می گویند:

شیطان در کمین خرد آدمی است

حضرت امام سجاد (ع) در ضمن حدیثی، یکی از القائات شیطان در خصوص عقل را کشیدن انسان به وادی حسد می‌دانند که بدترین وادی هایی است که انسان را نابود می‌کند. همچنین سوء ظن و داشتن آرزوهای بی نهایت را نیز از خطراتی می‌دانند که انسان را به جهنم می‌کشاند.
حجت الاسلام رفیعی از معرفت الله می فرمایند:

این پنجشنبه که اعمال تو را نزد ما آوردند...

داوود رقی می گوید که من به خدمت امام صادق (ع) رفتم ، ایشان خیلی با خوشحالی با من برخورد کردند . از ایشان پرسیدم چرا امروز اینقدر با روی گشاده با من برخورد کردید ؟ آقا فرمودند: این پنجشنبه که اعمال تو را نزد ما آوردند ، دیدم به پسر عموی خود سر زدی و من را خوشحال کردی .
علامه طهرانی(ره) :

هر مقدار که عمل نکنی،عقب افتاده ای!

هرکسی در گرو عمل خود است، من در گرو عمل خودم هستم و شما هم در گرو عمل خودتان! «إنَّ لی عَمَلی و لَکُم عَمَلَکُم» اگر من خودم هم عصیان خدا را به جا بیاورم ساقط می‌شوم و در درّه هلاکت سقوط می‌کنم!
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین