عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
فیلم|
کاروان انصارالحسین(ع) طولانی‌ترین کاروان پیاده اربعین برای ثبت‌نام زائران حسینی فراخوان داد.

عقیق: در شهر مشهد مقدس و منطقه شهید رجایی و بلوار حر، مجتمع فرهنگی به نام بقیة الله اعظم(عج) فعال است که کار اصلی آن‌ها تبلیغ و ترویج دین اسلام و مذهب تشیع در سطح شهر است.

این مجموعه ۲۳ سال است که کاروانی راه‌ انداخته که در ایام منتهی به ماه محرم پیاده حرکت می‌کنند تا چند روزی مانده تا اربعین حسینی وارد کربلای معلی شوند.

این معرفی کوتاهی از طولانی‌ترین کاروان پیاده اربعین است که ثبت‌نام خود را برای امسال آغاز کرده است و علاقه‌مندان تا پنجم خرداد فرصت دارند برای حضور در این کاروان ثبت‌نام کنند.محمد رجبی مدیر مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم (عج) می‌گوید: «کاروان انصارالحسین(ع) ۲۵ خرداد از مشهد به سمت کربلا معلی حرکت می‌کند و ۷۲ روز، روزی ۱۶ - ۱۷ ساعت پیاده‌روی می‌کنند تا از مشهد ۲۶۰۰ کیلومتر طی کنند و به حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی برسند.»این دلدادگان سید الشهدا(ع) در طول این مسیر همگی لباس سفید رنگی برتن دارند و در صفوف منظمی طی مسیر می‌کنند. در هر شهر که وارد می‌شوند، با استقبال با شکوه مردم مواجه می‌شوند.

تعداد بازدید : 134

این کاروان در ایام عزاداری ماه محرم به استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری می‌رسد. برنامه عزاداری‌ آن‌ها در قالب پیاده‌روی و در جاده‌ها انجام می‌شود و این دلدادگان سیدالشهدا(ع) در طول این مسیر عزاداری می‌کنند. آن‌ها ۲-۳ روز مانده به اربعین حسینی به کربلای معلی و وصال ارباب می‌رسند.

ثبت‌نام طولانی‌ترین کاروان پیاده اربعین آغاز شد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین