عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
حجت‌الاسلام ماندگاری:
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: بسیار خوب است که پویشی برای اهدای اسباب‌بازی به کودکان مظلوم فلسطینی ایجاد شده است. زمانی که ما هدیه‌ای برای این کودکان تهیه می‌کنیم مطمئن باشید عشق امام علی(ع) و ولایت در قلبشان بیشتر می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری سخنران مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آموزش معنا و مفهوم عید غدیر به کودکان و نوجوانان گفت: باید به عزیزان یادآوری کنیم که واسطه نعمت‌های الهی روی زمین، وجود حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) هستند. ما می‌توانیم به زبان ساده مانند نشان دادن دست، پا، گوش، چشم، عقل و حتی مادیات از کودکان بپرسیم که آیا این نعمت‌ها ارزش دارند یا خیر، قطعاً جواب آنان بله است. سپس بگوییم که این نعمت‌ها به سبب وجود اهل بیت(ع) است. این کار باعث می‌شود که آنان عشق و علاقه‌شان به اهل بیت (ع) بیشتر شود.

وی عظمت روز غدیر، ولایت و رهبری را با چند مثال ساده که می‌توان به کودکان گفت، عنوان کرد: اگر کودکان را در اتاقی تاریک اما پر از امکانات ببریم و از آنان بپرسیم که می‌توانید از این امکانات استفاده کنید؟ پاسخ آنان خیر است. وقتی برق را روشن کنیم و دوباره سوال را تکرار کنیم، قطعا پاسخ می‌دهند، می‌توانیم از امکانات استفاده کنیم. در این جا می‌توانیم به آنان بگوییم، همان طور که نور به بینایی ما کمک می‌کند حضور امام علی(ع) و اهل بیت(ع) در زندگی به ما کمک می‌کند.

این سخنران ادامه داد: می‌توانیم خاطره‌ای از میدان مین تعریف کنیم که گردانی در داخل آن گیر کرده‌اند. همه معطل هستند تا راهنمایی و یا تخریبچی‌ای بیاید و راه را باز کند. باید به کودکان گوشزد کنیم که دنیا، میدان مین است، مین‌های ثروت، شهرت، شهوت، قدرت و ریاست دنیوی هستند. انسان‌های امروزی پا روی مین‌های ذکر شده گذاشته‌اند و در حال نابودی هستند. وقتی خداوند راهنمایی مانند امام علی(ع) را برای ما گذاشته است با توسل به ایشان می‌توانیم به راحتی از این میدان مین عبور کنیم تا حدی که همین میدان مین باعث سعادت ما در آخرت می‌شود.

ماندگاری مثال سوم را اینگونه تعریف کرد: فرض کنید، شخصی در جاده متحیر است و نمی‌داند چه مقصدی را انتخاب کند. مانند افرادی که در انتخاب رشته، همسر و شغل مشوش هستند و دنبال کسی می‌گردند که آنان را راهنمایی کند و بهترین پیشنهاد و راه حل را به آنان بدهد. ولایت بهترین مقصد را برای پیشرفت به ما نشان می‌دهد و ما با توکل و توسل به ائمه می‌توانیم مسیر درست زندگی خود را پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: باید شادی روز عید غدیر را برای هر طیف و سنی مشخص کنیم. کودکان با لباس نو و اسباب بازی خوشحال می‌شوند و وقتی مادر و پدر در این روز به آنان هدیه‌ای بدهند، در ذهن آنان حک می‌شود و هر زمان چیزی دریافت کنند، با خود می‌گویند آخ جون! عید غدیر آمد. با این کار محبت و عشق امام علی(ع) را در دل کودکان ایجاد می‌کنیم.

این سخنران به کودکان مظلوم فلسطین و غزه نیز اشاره کرد و گفت: بسیار خوب است که پویشی برای اهدا اسباب بازی به کودکان مظلوم فلسطینی ایجاد شده است. زمانی که ما هدیه‌ای برای این کودکان تهیه می‌کنیم و آن به دستشان می‌رسد مطمئن باشید عشق امام علی(ع) و ولایت در قلبشان بیشتر می‌شود که ثمره آن را امروزه خواهیم دید که عشق به امیرالمؤمنین غزه با پابرجا نگه داشته است.

 

منبع:آنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین