۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۲۷ : ۱۴
امام جمعه موقت تهران افزود: بزرگترین لطفی که شامل ما شد و اعظم نعمتهایی که خداوند به بندگانش داده، ولی خدا است. پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بزرگترین نعمت برای ما هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) آمد تا راه و رسم زندگی را به بشریت یاد بدهد، گفت: پیامبر(ص) فرممودند حضرت زهرا(س) زهره عرشیان است؛ در روز قیامت نعمتی که در مورد آن از انسان سوال می شود همین نعمت عظیم اولیا است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه بیان کرد: جاهل ممکن است جهلش قصوری باشد که جاهل قاصر میشود یعنی عمدی نباشد که این مورد عفو واقع میشود اما ممکن است جهل قصوری نباشد و تقصیری باشد که مورد عقوبت قرار میگیرد و عذر جهل از او پذیرفته نیست.
وی با بیان اینکه بین همه انسانها بر یکدیگر حقی دارند، تصریح کرد: استحقاق و استیجاب اساسا در معادله ارتباط بنده با حضرت حق وجود ندارد استحقاق و استیجاب از سمت بنده به مولا وجود ندارد و قابل تصور نیست محور ارتباطات بندگان و حضرت حق کاملا یک طرفه است زیرا این طرف فقر مطلق و آن طرف غنای مطلق است.
وی اظهار کرد: وقتی کار خوبی انجام میدهیم طلبی در ما نسبت به حضرت حق شکل میگیرد و میگوییم من حق بیشتری دارم نسبت به کسی که عمل صالحی ندارد که اگر کسی با همین خط سیر را جلو برود، چندسال همین ذهنیت را داشته باشد، فجر توحیدی در شخصیتش اتفاق نیفتد و ذهنیتش اصلاح نشود نتیجهاش این میشود که هرچه جلوتر برود مطالباتش بیشتر میشود و اگر اتفاق ناخوشایندی برای او رخ دهد میگوید چرا برای من این اتفاق افتاد که این گلهمندی به حضرت حق ناشی از جهل است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با استناد به حدیثی از امیرمومنان امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند خدایا اگر مرا عذاب کنی عین عدل است و اگر هم مرا ببخشی از فضل تو است. امیرالمومنان امام علی(ع) کسی است که تمام عمر بندگی کرده اینگونه دعا می کند.
وی ادامه داد: ما وقتی کار خوبی انجام میدهیم احساس میکنیم که حق داریم که خداوند ما را بهشت ببرد و از شفاعت اولیا بهرهمند باشیم که به این دلیل است که خداوند ما را مورد محبت قرار می دهد و ما بازهم اشتباه می کنیم و از عنایت حق تعالی بهره مند می شویم که لطف بی اندازه خداوند است.
امام جمعه موقت تهران گفت: از سوی خداوند به شما اختیار داده شده است، در ارتباط با حضرت حق یک میدان اقدام برای شما تعریف کرده که در آن میدان اقدام، شما تنوع تصمیم دارید. این دایره اختیار شما را از حوزه اراده و خواست و مالکیت حق خارج نمیکند و شما را مالک مستقل قرار نمیدهد.
منبع:شبستان