جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد.
عقیق:جناب ثقهالإسلام شیخ عباس قمی(ره) در فضیلت زیارت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در کتاب شریف "مفاتیح الجنان" نوشتهاند:
آگاه باش كه در حق تمامى مردم به خصوص حاجیان مستحبّ مؤكد است مشرّف شدن به زیارت روضه مطهّره و آستانه منوّره فخر عالمیان حضرت سیّدالمرسلین محمّد بن عبداللّه صلوات الله و سلامه علیه و ترك زیارت آن حضرت باعث جفا در حق او در قیامت است و شیخ شهید فرموده: اگر مردم زیارت آن جناب را ترك كنند، بر امام است كه ایشان را براى رفتن به زیارت آن حضرت مجبور كند، زیرا ترك زیارت آن حضرت موجب جفاى حرام است.
شیخ صدوق از امام صادق علیه السّلام روایت كرده: هرگاه یكى از شما حجّ كند، باید حجّش را به زیارت ما به پایان برساند زیرا زیارت ما از تمامى حجّ است.
و نیز از امیرالمؤمنین علیه السّلام روایت كرده: حجّ خود را به زیارت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله تمام كنید كه ترك زیارت آن حضرت پس از حجّ، جفا و خلاف ادب است و شما را به این زیارت دستور داده اند و به زیارت قبرى چند كه خدا حق آنها و زیارت آنها را بر شما لازم كرده بروید و كنار آن قبرها از خدا طلب روزى كنید.
و نیز از ابوصلت هروى روایت كرده كه: خدمت حضرت رضا علیه السّلام عرض كردم: یابن رسول الله چه میفرمایى در حدیثى كه اهل آن روایت میكنند كه مؤمنان در بهشت از منازلشان پروردگار خود را زیارت میكنند؟ [كنایه از اینكه معنى حدیث اگر حدیث صحیحى باشد چیست؟ با آنكه شامل مطلبى است كه به ظاهر با اعتقاد حق هماهنگى ندارد]
حضرت پاسخ او را به این صورت فرمودند: اى اباصلت خدا پیامبرش محمّد صلى اللّه علیه و آله را از جمیع خلقش حتى از پیامبران و ملائكه افضل قرار داد و طاعت او را طاعت خود و بیعت او را بیعت با خود و زیارت او را زیارت خود شمرد، چنانكه فرمود: «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» و فرمود: «إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَكَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ»
و رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود: هركه مرا در حال حیات یا پس از مرگ زیارت كند، چنان است كه خدا را زیارت كرده باشد تا آخر خبر...
حمیرى در كتاب «قرب الأسناد» از حضرت صادق علیه السّلام به نقل از رسول خدا صلى اللّه علیه و آله نوشته است که فرمود: «هركه مرا در حیات یا پس از ممات زیارت كند، روز قیامت شفیع او میشوم.»
در حدیثى آمده: امام صادق علیه السّلام روز عیدى در مدینه به زیارت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله رفت و به آن حضرت سلام داد و فرمود: ما بر اهل همه شهرها -خواه مكّه و خواه غیرمكّه- برترى داریم به علّت زیارت و سلاممان به رسول خدا صلى اللّه علیه و آله.
شیخ طوسى در«تهذیب» از یزید بن عبدالملك روایت نموده است و او از پدرش و جدّش، كه خدمت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام مشرّف شدم. آن حضرت به سلام بر من پیشى جست، آنگاه از من پرسید: براى چه آمده اى؟
عرض كردم براى طلب بركت و ثواب؛ حضرت صدیقه طاهره فرمودند: مرا خبر داد پدرم كه هركه بر او و بر من سه روز سلام كند، خدا بهشت را بر او واجب كند.
پرسیدم: در حیات او و شما؟ فرمود: آرى و نیز پس از مرگ ما.
جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد.
سلام ، همسر جوانم ؛ خانم صلاحی که بسیار خانم مومنه ، پاک ، با اخلاق و زائر امام حسین (ع) بودند ، بسیار ناگهانی من و بچه ها را ترک کردند و به دیدار خدا شتافتند . من این زیارت را از طرف ایشون و همه رفتگان علی الخصوص مومنین و مومنات خواندم .