کد خبر : ۱۵۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
به عقیق ارسال شد/ نامه مشترک رسالت بوذري، محمود حبيبي کسبي، سيد شهرام شکيبا و اميرحسين مدرس در پاسخ به تمسخر زنندگان بر عزاي سيدالشهداء

خاک بر چهره خورشيد مپاش!

تاریخ مشحون از این خاک­پاشی­ها بر چهرۀ خورشید است، تشکیک پشت تشکیک و جسارت در پی جسارت و البته این رشته سر دراز دارد.

عقیق: در پی اهانت و اشعار انتقادی یک شاعر، رسالت بوذري، محمود حبيبي کسبي، سيد شهرام شکيبا  و  اميرحسين مدرس نامه ای با امضای مشترک نوشته و به عقیق ارسال کرده اند که متن کامل آنرا می خوانید؛


هزار بار بشستم دهان به مشک و گلاب

هنوز نام تو بردن، کمال بي ادبی‌ست

يا حميد بحق محمد، يا عالي بحق علي، يا فاطر بحق فاطمه، يا محسن بحق الحسن، يا قديم الاحسان بحق الحسين، و بغض آدم شکست.

برادرم، جبرائيل! اين نام را چه خاصيت است که اندوه بر اندوه مي­نهد و چشمة اشک را خروشان مي­کند؟

آنگاه جبرائيل شرح مصيبت فرزند پيامبر آخرين را بازگفت که ميان دو نهر آب، تشنه لبان سر از تنش جدا مي­شود. و جبرائيل روضه‌خوان نخستين بود و آدم ابوالبشر نوحه­گر؛ اين­چنين نام حسين (عليه السلام) قرين غم شد. آنان که روز الست به محبتش «قالوا بلي» گفتند، گلشان را با طفيل طينت حضرتش سرشتند و دلشان را به حلاوت و حرارت مودتش آغشتند، که «اِنَ لِلحُسَين ـ عليه السلام ـ مُحَبَهً مَکنونَهً في قُلوبِ اَلمومِنين»...

در مقابل مودت مومنين، کينه­توزي­­ها، تنگ­نظري­ها، حقدها و جسارت­ها به ساحت ابواب ايمان و امناي رحمان ـ که عالم و عالميان به يمنشان روزي مي­خورند ـ آغازيد. این شجرۀ خبیثه در سقیفۀ بنی­ساعده کاشته شد و در کربلا به بار نشست. ابلیس که کف­زنان غصب خلافت امیرالمومنین، علی بن ابی­طالب (علیه السلام) بود، در عاشورا از فرط شعف، رقص­کنان به پرواز درآمده، ابنایش را گفت:

«ای جماعت شیاطین! تقاص خود را از فرزند آدم گرفته و در هلاکت آنان به منتهای آرزوی خود رسیده و آتش جحیم را نصیبشان کردیم، مگر آن­ها که به محمد و آلش (علیهم السلام) بپیوندند. پس بر تشکیک در این حقیقت به جد بکوشید و بنی آدم را به عداوت با این خاندان وادارید تا بدین­وسیله گمراهی و کفرشان محقق شود.»

***

تاریخ مشحون از این خاک­پاشی­ها بر چهرۀ خورشید است، تشکیک پشت تشکیک و جسارت در پی جسارت و البته این رشته سر دراز دارد. از توطئه­چینی برای قتل پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) تا غصب خلافت، از احراق باب وحی تا فرود آمدن تیغ بر فرق محراب، از تیرباران پیکر بی­جان حسن بن علی (علیهما السلام) تا گودال قتلگاه، از عصر بنی امیه و بنی العباس که سبّ بر منابر، سکۀ رایج سلطنت مجعولشان بود الی زماننا هذا، آمده­اند و رفته­اند وسواسان  خنّاسی که جز اهوای ابلیس در سر نمی­پرورانند.دوران ما، عصر درهم ریختگی ساحت­هاست. عصر فرو بستگی ساحت قدس. انقطاع زمین از آسمان و در یک کلام عصر غیبت. و این البته شکوۀ ما با پروردگار است، که «اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا صلواتک علیه وآله وغیبه ولینا وکثرة عدونا وقلة عددنا وشدة الفتن بنا وتظاهر الزمان علینا». در روزگار ما که زمانۀ غیبت معصوم است، تشکیک و تردید وارد کردن در باورها و اعتقادات مردم، هم به اوج خود رسیده و هم از جنسی دیگر است.

می­گوییم تشکیک­بافی و تردیدسازی نسبت به ساحت قدسی حضرات معصومین (علیهم السلام) بالا گرفته، از آن رو که بر افواه کسانی جاری می­شود که خود مدعی دین­داری و پیروی از اهل بیت (علیهم السلام)­­اند اما زنهار! که:

گر تو قرآن بر این نمط خوانی

ببـری رونـق مسـلمانـی

طرفه آن­که شیوۀ خود را مرضی رضای حق و آل الله (علیهم صلوات الله اجمعین ) می­دانند و بر مدار صواب و ثواب می­بینند اما جز هم­نوایی با مبغضینِ اهل بیت (علیهم السلام) و نواصب، و تقابل و ستیز با ارکان مذهب حقۀ شیعۀ جعفریۀ اثنی عشریه، راه به جایی نمی­برند.

ما را سر آن نبود که به ترهات و لاطائلات، حتی نیم­نگاهی بیاندازیم، که اگر چنین بود، روزان و شبان­مان به پاسخ­گویی می­گذشت. ما بر بندگی آستان حضرت دوست، اباالاحرار، حضرت ارباب و اظهار ندبه و گریه و اقامۀ عزا بر قتیل العبرات مفتخریم و خاصه در این ایام که سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است، رشته­ها و نوشته­ها و گفته­ها و سفته­ها را از یک گوش به گوش دیگر حوالت می­دادیم اما این­بار دیگر جایی برای زبان در کام کشیدن نیست، چه هر کو از غیرت شیعی بویی برده باشد، نمی­تواند در برابر هجمۀ تسخر زنندگان بر عزای اباعیدالله (عليه السلام) و در نهایت وهن مذهب آرام گیرد و برقرار باشد.

***

هرساله، مقارن ماه محرم، آنچه مکرر در مکرر شنیده می­شد، سخن گفتن از آسیب­شناسی عزاداری­ها، در تقابل قرار دادن شور و شعور، خرافه خواندن آئین­ها و شعایر حسینی، در تعارض نشاندن حماسه و مرثیه و ادعاهايي از اين دست بود اما روزهای منتهی به عاشورای امسال، کار به جسارت رسمی و بی­واهمه به عزای اشرف اولاد آدم رسید. متشاعرانی که نام شاعر آئینی بر خود می­نهند، مرثیه­سرایان و نوحه­خوانان اباعبدالله (علیه السلام) را تاجر گریه و اشک خواندند!

خود را بر جای سیدالشهدا نهادند و از زبان حضرتش به همگان یادآور شدند که: «مرا ارباب مخوانید!» و خطاب «ارباب» به حضرتش را شرک نامیدند!

 بدون توجه به جایگاه رفیع جناب سلمان فارسی ـ درود خدا بر او باد ـ که رسول خدا «منا اهل البیت»اش خواند، توصیه کردند «بیایید حداقل شبیه سلمان باشیم»؛ حبذا و مرحبا به این کشفیات!

گریستن و ذکر مصائب حسین بن علی (علیهما السلام) را ـ که سیرۀ معصومین و از افضل قربات است ـ نشانۀ عدم معرفت به حضرتش دانستند!

نسبت خرافه و گزافه به عزای سالار شهیدان دادند و عزاداران و مرثیه خوانان حسینی را خرافه­پرست و کوفی نامیدند!

هم­صدا با وهابیون و نواصب، شفاعت را که از امهات اعتقادی ماست، به باد وهن و سخره گرفتند!

محرم را که فصل پیروزی خون بر شمشیر است، ماه زایل شدن عقل و خرد خواندند و تاسوعا و عاشورای حسینی را به دو روز تعطیلی تنزل و تخفیف دادند!

آبشخور فکری و جان­مایۀ تمام این بافته­ها وتافته ها و ساخته­ها که منظومات آن، از ابتدائیات شعری نيز بی بهره و منثورات آن، سرشار از استدلالات سست و بی­پایه است، در این یک کلام خلاصه می­­شود؛ بی­سوادی! بی­سوادی! و بی­سوادی!

این ترهات، چون ماری خوش خط و خال، ظاهری فریبا اما میان تهی دارد و شاید اگر بخواهیم به تاریخچۀ آن رجوع کنیم، باید به دهه­های چهل و پنجاه بازگردیم و ردپای آن را در اندیشۀ کسانی بجوییم که اکنون تفکرشان نیز چونان استخوان­هایشان در گور پوسیده است. تفکری التقاطی با فاصله­ای بعید از سرچشمۀ معارف اهل­بیت (علیهم السلام)، که چون نیک بنگری، ملغمه­ای است از متحجرانه­ترین عقاید علمای وهابیت همچون ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب و متجددانه­ترین اندیشه­های روشن­فکران غربی مانند گورویچ یهودی و لویی ماسینیون! البته طبیعی است آنان که سروهای تناوری چون مجلسی­ها، صدوق­ها، کلینی­ها، حرّ عاملی­ها، شیخ مفیدها، مقدس اردبیلی­ها، علامۀ امینی­ها و ابن­طاووس­ها را به کناری نهند، باید هم به دریوزگی علف­های هرز و بی­مقدار دست تکدی دراز کنند.    

آنان که حداقل یک بار به سفر حج رفته­اند، به درستی واقفند که وهابیت برای القای این نگاه ضد شیعی و شبهه افکنی در باورهای مسلم، چون توسل، زیارت، شفاعت، عزاداری و... چگونه با دلارهای آمریکایی و صهیونیستی عرق مبلغان سلفی و تکفیری را از چهره­شان می­زداید.

***

شعایر حسینی، در زمرۀ شعایرالله است و احدی پیرامون آن اجازۀ حکم به غیر ما انزل الله ندارد. به عبارت دیگر، احد الناسي به جهت وجود نص روایی و احادیث متقن و متعدد در موضوع عزای سیدالشهدا، اجازة اجتهاد در برابر نص ندارد، بلکه باید به سیرة اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) رجوع کنیم و آنسان که حضرات معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) با وقعۀ کربلا مواجه شده­اند و به تعظیم شعایر حسینی پرداخته­اند، به اقامة عزا بپردازیم. باید از آقایان پرسید کدام یک از این جوامع روایی معتبر را دیده­اند؟! اصلاً یک­بار «کامل الزیارات» ابن قولویه قمی را در دست گرفته­اند و برگی از آن خوانده­اند؟ «الارشاد» و «اصول کافی» شیخ مفید را چطور؟ دیده­اند؟ جلد «نفس المهموم» و «منتهی الآمال» حاج شیخ عباس قمی و «لهوف» سید بن طاووس را مشاهده کرده­اند؟ «الامالی»، «عیون اخبار الرضا» و «من لایحضره الفقیه» شیخ صدوق، «عبقات الانوار» میرحامد حسین هندی، «خصائص الحسینیۀ» شیخ جعفر شوشتری، «بحار الانوار» علامۀ مجلسی، «القطرۀ» علامه مستنبط، «مدینه المعاجز» علامۀ بحرانی و ده­ها کتاب روایی دیگر را چطور؟ نديده­اند؟! چه انتظار موهومی!

«مفاتيح الجنان» که در خانة هر شيعه­اي يافت مي­شود، آن را هم نخوانده­اند؟! طبیعی است که نخوانده باشند! زيرا آن­قدر که از کشف جناس واژه­ها مشعوف می­شوند، از خواندن روایات نورانی اهل بیت (عليهم السلام)، سر ذوق نمی­آیند. تنها از دل­هاي تيره که «صمٌ بکمٌ عميٌ فهم لايفقهون»­اند، برمي­آيد تا به قيمة عزای سیدالشهدا ـ که اسباب شفا است و غیر مسلمانان نیز در تمناي آن، در صف­های طویل می­ایستند ـ تسخر زنند.  

در تمام احادیث منقول از ذوات مقدس معصومین (علیهم صلوات الله اجمعین)، ما به عزاداری، گریستن و ندبه بر شهدای دشت طف اکيداً توصیه شده­ایم و آنچه مدعای این حضرات است، به هیچ روی در روایات به چشم نمی­خورد. اگر بخواهیم به ذکر تمام احادیث دال بر اولویت عزاداری و گریستن بر شهدای کربلا بپردازیم، باید چندین مجلد قطور فراهم آوریم که در مجال این مقال نمی­گنجد و اطمینان داریم که آقایان برای اثبات مدعای گزافشان، حتی یک روایت از معصومین (عليهم السلام) برای عرضه نخواهند داشت.

***

باری ما به بیرق­های سیاه دلگرمیم؛ به دلهای سوزان و اشک­های ریزان، به علم و کتل و دسته­های عزا. ما به امام زمانمان تأسی می­کنیم که صباحاً و مسائاً بر جد غریبش ندبه­کنان می­گرید و می­گوید اگر اشکم در عزای تو خشک شود، خون می­گریم. بقية الله الاعظم در مقام مرثیه­خوان جد مظلومش، اشکوارۀ استخوان­سوز ناحیۀ مقدسه را سر می­دهد و چنین می­فرماید:  

أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِياتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْمَنْحُورِ فِى الْوَرى، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْـلُ الْقُرى، أَلسَّلامُ عَلَى الشَّيْبِ الْخَضيبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّريبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّليبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِيَةِ فِى الْفَلَواتِ، تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِياتُ، وَ تَخْتَلِفُ إِلَيْهَا السِّباعُ الضّـارِياتُ، أَلسَّلامُ عَلَيْك َ يا مَوْلاىَ وَ عَلَى الْمَلآ ئِكَةِ الْمُرَفْرِفينَ حَوْلَ قُبَّتِكَ...

***

وصف خورشيد به شب­پرّة اعمي نرسد

که در اين آينه صاحب­نظران حيران­اند

شرح این خون جگر، بگذاریم و بگذریم؛ باشد که شبهه افکنان به پیروی از اهوای شیطان، بذر نفاق و تشکیک بپاشند و ما که آستان­بوس حضرت اربابيم، گریان و عزادار قتیل العبرات باشیم و بر علیا مخدره، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) درود فرستیم؛ اَلسَلامُ عَلَیکِ یا مَن نَطَحَت جَبینَها بِمُقَدَّمِ اَلمَحمِلِ، اِذا رَأت رَأسَ سَیِدِاَلشُهَداء وَ یَخرُجُ اَلدَمُ مِن تَحتِ قِناعِها وَ مِن مَحمِلُها، بِحَیثِ یَری مِن حُولِها اَلاَعداءُ.

 

 

 

امضاء:

رسالت بوذري ـ محمود حبيبي کسبي ـ سيد شهرام شکيبا ـ اميرحسين مدرس

 


ارسال نظر
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
عمه قزی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
23
2
اینا کی هستن دیگه، جز مدرس من بقیه رو نمی شناسم
تو باید هیئات رو اطلاع رسانی کنی نه ....
پاسخ ها
رحمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
مشکل از شماست که ایشان را نمی شناسید
hoda
|
SWEDEN
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
15
نور حسین و عشق حسین با گزافه گویی این کوته فکران و کودن ایمانان مخدوش نخواهد شد هر چه در داخل بی حرمتی کنند در غرب به تعداد شیعیان و مریدان حضرت بیش بر بیش افزوده می شود
حالا این شاعر بی عقل کی بوده که خودشو شاعر خونده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
4
قضیه چیه اصلا؟
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
یه شاعری به نام اسماعیلی یه سری شعر گفته و کلی به عزادارن حسینی توهین کرده. تو اینترنت بزنی پیدا میشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
كدوم از شعراش توهين بوده ما نفهميديم...
توهينو اونايي مي كنن كه شان مجلس امام حسينو با سبكهاي مبتذلشون پايين مي آورند و تقليد خواننده هاي اونر آب و هنودي و غيره مي كنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
15
از حضرت ایت الله بروجردی درمورد مجلس اباعبدلله سوال کردن ایشون که از بزرگترین مراجع ما بوده و هستند فرمودند که بنده در اون حدی نیستم که درباره ی عزا و مجلس امام حسین(ع)نظر بدم...اونوقت نمیدونم چجوری یه ادم نادان میاد خودش رو درحدی میبینه که به این دستگاه اهانت کنه...
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
14
کسی که به اسم عمه قزی نظر دادی و میگی که فقط مدرس رو می شناسی؛ اون سه نفر دیگه همه از فعالان هیات ها هستن، شاعر و نویسنده.
مصاحبه های رسالت بوذری با محمود کریمی را بخونی، می فهمی که از من و تو بیشتر هیاتیه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
هياتي بودن مگه به مصاحبه كردنه؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
8
کسی که به اسم عمه قزی نظر دادی و میگی که فقط مدرس رو می شناسی؛ اون سه نفر دیگه همه از فعالان هیات ها هستن، شاعر و نویسنده.
مصاحبه های رسالت بوذری با محمود کریمی را بخونی، می فهمی که از من و تو بیشتر هیاتیه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
12
2
من نمي دونم شعرهاي اون بنده خدا رو خوندن اينا يانه؟
واقعا هيچ غرضي تو شعر اون بنده خدا نبوده ...

خود همين آقايون آقاي شكيبا بارها در موضع گيرهاي بعضا سياسيشون مشكلات فراواني داشتند ....
اون آقاي شاعر فقط هدفش اين بوده كه بايد تحريفها و سبك كردن مجلس امام حسين و از مجالس پاك كرد فقط همين.
آيا اون موقع كه ...اشعار كفر خوندو گفت قبله فقط كربلا يا وقتي سنج و دمام زدو مجلس عزاداري اامام حسن رو وهن آلود كرد اينا مكوضع گيري كردن؟
اينا در توهين فتنه گران 88 به روز عاشورا چه موضعي داشتن؟ از عقيق مي خواهيم كمي واقع بينانه تر مطلب منتشر كنه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اقای عزیز این مواردی که گفتید چه ربطی بهم داشت و چه ارتباطی به موضوع. این شاعر مستقیما گریه وعزاداری رو ذلت برای امتم تلقی کرده و بدبختی خودش رو هم گذاشته جای امام که مخالف نص صریح فرمایش معصومینه
چه ربطی داره به فتنه ی 88
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
آقاي ناشناس مطلبو با دقت تر بخوني مي فهمي چه ربطي داره به فتنه 88، اولا ايشون توهيني به امام نكرده توهينو اونايي كردن كه تو روز عاشورا دست و كف زدن و آشوب بپا كردن و ضمن اينكه شما اين بنده خدا رو اصلا نمي شناسي و مطمئنا از سابقه ايشون خبر نداري... گيرم كه اشتباه كرده، اشتباه ايشون كه بيشتراز بعضيا كه سنجو دمام زدنو سبكهاي هندي شعر خوندنو و حتي در گذشته كفر خوندنو گفتن اگه گفتن خدات كيه بگيم علي و قبله رو گفتن بين الحرمين... جالبه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
2
اصول کافی نوشته مرحوم کلینی است نه شیخ مفید
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
8
2
بسمه تعالی. شعرهای آقای اسماعیلی نه توهین امیز است و نه مشکل اعتقادی دارد فقط و فقط بحث خرافه زدایی و بدعت زدایی از مراسم عزاداری است که واقعا چندسال است رایج شده است وآخرین نمونه اش هم "تاسیس هیئت متوسلین به ذوالجناح" بود که واقعا وهن شیعه و اهلبیت علیهم السلام بود.
مشکل اصلی این است که همه خودشان را و برداشت خودشان را از دین و آیین درست و برداشت دیگران را انحرافی و التقاطی می دانند.انشااله خداوند به همه ما توفیق شنیدن سخنان و اتباع از احسن را عنایت فرماید.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
6
1
به نظرم شعری که این دوستان درباره ش بیانیه دادن حقیقت امروز جامعه ما است و اشکال مذهبی نداره و توهین هم نمی کنه و چیزی رو هم به سخره نمی گیره/ فقط هشدار می ده که با همه این مشکلات که در حال رخ دادن با این همه اسیر/ با این همه گرسنه/ با این همه در بند/ با این همه ظلم/ با این همه خودکامگی/ چطور فقط از ظلم یزید یاد می کنید و بر سر و سینه خود می کوبید و یادی از کودکان گرسنه و بی سرپرست حال حاضر کشور نمی کنید/...
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
6
2
به نظرم شعری که این دوستان درباره ش بیانیه دادن حقیقت امروز جامعه ما است و اشکال مذهبی نداره و توهین هم نمی کنه و چیزی رو هم به سخره نمی گیره/ فقط هشدار می ده که با همه این مشکلات که در حال رخ دادن با این همه اسیر/ با این همه گرسنه/ با این همه در بند/ با این همه ظلم/ با این همه خودکامگی/ چطور فقط از ظلم یزید یاد می کنید و بر سر و سینه خود می کوبید و یادی از کودکان گرسنه و بی سرپرست حال حاضر کشور نمی کنید/...
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
5
2
بسمه تعالی. شعرهای آقای اسماعیلی نه توهین امیز است و نه مشکل اعتقادی دارد فقط و فقط بحث خرافه زدایی و بدعت زدایی از مراسم عزاداری است که واقعا چندسال است رایج شده است وآخرین نمونه اش هم "تاسیس هیئت متوسلین به ذوالجناح" بود که واقعا وهن شیعه و اهلبیت علیهم السلام بود.
مشکل اصلی این است که همه خودشان را و برداشت خودشان را از دین و آیین درست و برداشت دیگران را انحرافی و التقاطی می دانند.انشااله خداوند به همه ما توفیق شنیدن سخنان و اتباع از احسن را عنایت فرماید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
7
3
چون خونِ خدا ، بیا مسلمان باشیم

یا حداقل ، شبیه سلمان باشیم

مولا ، سگ آستان نمی خواهد مَرد !

او کرده قیام ، تا که " انسان " باشیم

آيا اين توهينه؟


وقتی که حسین را تو " سین " می خوانی !

در تعزیه ، روضه ی حزین می خوانی

یعنی که حماسه را غلط می فهمی

وقتی که ز کوه اینچنین می خوانی

اينا توهينه؟ يا اعتراض به سخيف كردن مجالس امام حسين؟ تو رو خدا از جاده اعتدال خارج نشيم....اين آقا اعتراض كرده.
آقاي رضا اسماعيلي
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
بله توهینه! توهین از این بیشتر به عزای امام حسین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
8
1
حالا کارهای مملکت لنگ این بحث شماست؟
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
10
هر چهار نفر بزرگوار هنرمندان با غیرت این مملکت اند و این شور و تعصب دینی اشان ستودنی است.احسنت
پاسخ ها
ابوذر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بسمه تعالی.البته شور و تعصب دینی در محل خود خوب و به جاست اما تعقل و تامل هم بد چیزهایی نیستند. فرمود: اشداء علی الکفاررحماءبینهم. به نظرم یک مصداقش می تواند این باشدکه انتقاد خودی ها را بدون تعصب و با تامل بشنویم و اصلاح بشویم انشااله.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
7
آقا رسالت بوذری عزیز شیر مادرت حلالت.اقای شکیبا و مدرس پاینده باشین.جناب حبیبی ممنون.جدا غیرت نشون دادین
آقا رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
3
2
الحمدلله يه همچين كسايى توى اين صدا و سيماى… يه موقعهايى ميان
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
5
گفتی به من ارباب ! خطا گفتی تو

شرمنده شدم ز دوست ، تا گفتی تو

من بنده ام و مقام من جز این نیست

شرک است به بنده ای « خدا » گفتی تو

دقیقا این ابیات ادامه خط انحرافی وهابیت است که شیعه را کافر مینامند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
دقيقا اين حرف شما وهابيتو خوشحال مي كنه چون اونا دوست ندارن وهن و تحريف از هيئتهاي ما خارج بشه... دوست ندارن هيئتهاي ما بدون خرافه برگزار بشه...
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
در جواب ناشناس
آیا راه اصلاح هیئت های ما توهین به مقدسات به سبک چنین اشعار سخیف و موهن است؟؟؟
آیا این شاعر از رهبر انقلاب و مراجع تقلید ، مسلمان تر است که برای خرافه زدایی به قداست زدایی از دستگاه حضرت سیدالشهدا پرداخته است.
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
6
ما زنده به آنیم که در روضه بمیریم..............
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
1
4
از این چهار هنرمند غیور ممنونم .ترس به دلتون راه ندین. حرفتون حقه
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
2
1
چرا از خط دین دیانت خارج شدن ؟
خوارج ایا این طور نبودن؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین