۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۱۸ : ۱۴
وی افزود: زمانی که ایشان برای این مسولیت منصوب شدند، جوان بودند و امروز که این سمت را واگذار کردند با تجربه بسیاری پای به سن گذاشتند.
آیت الله رشاد اظهار کرد: درباره آقای خاموشی می توان گفت ایشان از بیوت جهاد، سیادت و از جهت خانوادگی به کرامت سلوک بیتی مزین هستند. خانواده آقای خاموشی از خانواده های فرهنگی و مذهبی به شمار می آیند. ایشان سالیان سال شاگردی مرحوم آیت الله آقا مجتبی را داشتند. به لحاظ فضل حوزوی، تحصیلات عالیه داشتند و در دانشگاه به درجه عالیه رسیدند و هم اکنون نیز در سطوح عالی حوزه علمیه تدریس می کنند.
وی، ذکاوت و هوش بالا را از ویژگی های حجت الاسلام خاموشی دانست و افزود: جرات مدیدیت ایشان مثال زدنی است. برخی برنامه ریز هستند اما مجری نیستند اما ایشان علاوه بر تصمیم گیری های جدی در برنامه ها، جرات اجرا دارند.
رشاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات به پیش از ایشان و پس از ایشان مقایسه می شود افزود: با نگاه اجمالی به پرونده ایشان خواهیم دید در عرصه های مجازی فرهنگی و رسانه ای با پیش از ایشان کاملا متفاوت است.
وی در توصیف صفات رفتاری رییس سابق تبلیغات اسلامی گفت: بی پیرایه و بی حاشیه بودن در طول 17 سال مدیریت و هیچ گاه سوژه تبلیغی نساختن از اوصاف این مدیر لایق است.
امروز کسی از گردونه سازمان فاصله می گیرد که تجربیات زیادی را به وجودش دارد. اما جناب آقای قمی هم از فضل حوزه برخوردار هستند و نزد اساتید بزرگ، دروس فقه و اصول را گذرانده اند.
موسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه نام اساتید کنونی حوزه در فهرست اساتید این مدیر جوان قرار دارند گفت: حجت الاسلام قمی در محیط دانشگاه، شناخت لازم در حوزه تربیتی دارند. رویکرد تربیتی ایشان، حوزه و دانشگاه را توامان جلو می برند.
وی در ادامه به روش های محتوایی حوزه تبلیغ اشاره کرد و گفت: تبلیغ پدیده ای است دارای 5 رکن. مبدا و مخاطبی دارد، وسایلی دارد که پیام را از مبدا به مقصد می رساند و ماده پیام که باید به مخاطب برسد و شرایط و ظروفی که باید پیام به وسیله آن به مخاطب برسد. هر عملی و فعل ارادی مبتنی بر پیش فرض هایی است و باید دارای نظریه پشتیبان باشد.
وی افزود: سازمان تبلیغات بناست پیام گذاری کند و بر اساس نظریه پشتیبان عمل کند و بر اساس تئوری تبلیغ سازمان را اداره کند. چه بسا سازمان، سازماندهی شود تا بر پایه ارکان تبلیغ و از وضع بی تئوری که نهادهای ما دارند دوری کند.
رییس شورای حوزههای علمیه استان تهران افزود: ظرفیت شناسی و ظرفیت سنجی محور قرار گیرد. اگر سازمان اینگونه شود طبیعتا از پراکندگی اجتناب می شود. قرار نیست سازمان تبلیغات همه آحاد را مخاطب قرار دهد. سازمان باید تمرکز خود را بر شبکه فرهنگی متمرکز کند و دیگر اقشار را بر اساس ظرفیت به دستگاه های متولی برون سپاری کند.