عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
فرماندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت شناسنامه دارشدن همه موکب های اربعین حسینی، گفت: امسال باید سرویس دهی توسط موکب ها به صورت کامل انجام شود و به فرصت طلبانی که بخواهند از این فرصت معنوی سواستفاده اقتصادی کنند نخواهیم داد.
عقیق: فضل اله رنجبر در نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی کرمانشاه که با حضور برخی از موکب داران و مسئولان ستاد در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اقدام های خوبی در کارنامه گذشته موکب داران حسینی این شهرستان به چشم می خورد که حساب خیران از فرصت طلبان و مخلصان جدا است.

وی ادامه داد: این جلسه در راستای آمادگی و هماهنگی برای بهتر برگزار کردن مراسم و ستادهای خدمات رسانی منوط به برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی تشکیل شده است.

وی به پیگیری استاندار و معاونان وی برای ارائه خدمات بهتر اشاره کرد و گفت: درصددیم با تلاش نمایندگان، فرماندهان و مسئولان مربوطه، امسال قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی موضوع بازگشایی مرز خسروی را تعیین تکلیف کنیم، چنانچه این مقوله در جلسات متعدد از سوی استاندار کرمانشاه با رایزنی با مقامات عالی رتبه دنبال می شود.

رنجبر یادآور شد، همه مقامات ارشد کشور و استان نظر مثبت و مساعدی به بازگشایی مرز خسروی دارند چرا که موجب تسهیل تردد زایران می شود و علاوه برآن مردم استان از جنبه معنوی و اقتصادی از این ظرفیت عظیم گردشگری زایران در استان برخوردار می شوند.

فرماندار کرمانشاه افزود: همچنین در جلسات شورای تامین استان، موضوع تردد و امنیت زایران و بازگشایی مرز با نظر مثبت مورد پیگیری قرار گرفته و در دستور کار قرار دارد.

رنجبر ادامه داد: بخشی از کار که در مسیر مرز خسروی به عراق قرار دارد به کشور عراق مربوط است و در اختیار ایران نیست و تا زمانی که مقامات این کشور زمینه مناسب را تامین و تایید نکنند، نمی توان یکطرفه قضاوت کرد و این مقوله توسط مقامات ارشد استان و کشور با حساسیت بیشتری به نسبت سال های گذشته در حال پیگیری است.

رنجبر یادآور شد، با این گمان که مرز باز می شود و تردد از این مسیر صورت می گیرد باید آمادگی لازم را به دست آوریم و اگر این امر نیز محقق نشود بازهم در مسیر تردد زایران اربعین حسینی هستیم.

فرماندار کرمانشاه به استقرار موکب ها در کمربندی شرقی و در مسیر جاده سنندج به کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال برای استقرار موکب ها چه در مسیر کمربندی شرقی و چه در مسیر جاده کامیاران به کرمانشاه باید برنامه ریزی بهتر و دقیق تری صورت گیرد و برای جانمایی همه موکب ها با پلیس راه و بخشداری هماهنگی لازم صورت گیرد تا شرایط ایمنی به خوبی فراهم شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در مسیر بیستون به کرمانشاه موکب هایی بوده ولی برای زمان بازگشت، مسافران با مشکلات نبود برخی از موکب ها مواجه شدند چرا که برخی از موکب ها از ادامه فعالیت خسته شده و برخی دیگر با رغبت خود به ضلع مقابل جاده منتقل شدند و از همین رو شور و حالی که باید در هنگام بازگشت در این مسیر باشد نبود که باید امسال برنامه ریزی خوبی برای استقرار موکب ها به هنگام بازگشت زایران از مسیر عراق صورت گیرد.

رنجبر با تاکید براینکه هدف این است که تحت هیچ شرایطی گرداندن آیین هایی این چنینی دولتی نشود، اظهار داشت: اما مردم کرمانشاه در این زمینه خوب درخشیده اند که همواره بهترین خصوصیت کرمانشاهیان، پذیرایی از زایران کربلای معلی بوده و در طول تاریخ این افتخار به نام کرمانشاهیان ثبت شده است.

رنجبر با تاکید براینکه باید پشتیبانی امنیتی مناسب و کارهای اداری نسبت به استقرار موکب ها انجام شود، گفت: همه موکب ها باید دارای شناسنامه شوند و ستاد عتبات عالیات مسولیت کار مربوط به موکب ها را عهده دار خواهد بود و هم اکنون بانک اطلاعاتی مناسبی نسبت به موکب های قبلی وجود دارد و به طور قطع امسال با حضور خیران، تعداد این موکب ها افزایش می یابد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین