عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در مدارس، دانشگاه‌ها و ... نیازهای اساسی و اصلی مردم و جامعه آموزش داده نمی‌شود، به همین دلیل برخی از فارغ‌التحصیلان، مهارت لازم را ندارند و واجبات دین را هم نمی‌دانند.
عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، دیروز در همایش "زمزمه دوست" که به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، در سالن اجتماعات تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای تربیت و آموزش کودکان در گام نخست باید راه تربیتی آن‌ها را فرا بگیریم و با بهره‌گیری از روش‌های صحیح کودکان را به نماز دعوت نماییم.

وی با بیان این‌که نعمت‌های الهی بیشمار، تأثیرگذار و تشویق کننده افراد به نماز است، افزود: تفکر در خلقت، نظام هستی و نعمت‌هایی که در وجود همه موجودات عالم قرار گرفته، بهترین دلیل برای به‌جای آوردن شکر در نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این‌که باید همواره نعمت‌های الهی را برای فرزندان بازگو نماییم، خاطرنشان کرد: اگر نعمت‌های الهی را مکرراً یادآوری کنیم، آن‌ها هم در نعمت‌های الهی دقیق می‌شوند و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که یکی از راه‌های شکرگزاری خداوند، نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: انسان علوم زیادی را کشف کرده، اما هنوز خودمان و جهان اطرافمان را کشف نکرده‌ایم و در این راستا معلمان و اساتید وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در مدارس، دانشگاه‌ها و ... نیازهای اساسی و اصلی مردم و جامعه آموزش داده نمی‌شود به همین دلیل برخی از فارغ‌التحصیلان، مهارت لازم را ندارند و واجبات دین را هم نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی تصریح کرد: از آن جایی که یکی از وظایف اصلی معلمان انسان‌سازی است، کار سختی در پیش دارند و شغل آن‌ها از همه مشاغل حساس‌تر و مهم‌تر است، اما باید شیوه‌های جذب دانش آموزان به نماز را فرا بگیرید و بکار بندند تا از سنین کودکی فرزندان ما با شکرگزاری به درگاه الهی آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: استان قزوین دارای علمای بزرگ دارد و از ظرفیت‌های آن‌ها برای ترویج امور دینی باید بیش از پیش استفاده شود و باید از امکانات موجود در راستای این اهداف بهره گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین دانشجویان خارجی زیادی تحصیل می‌کنند، اما نتوانسته‌ایم مطلق کاری کنیم که پس از رفتن از ایران در بینش و باورهای دینی و اطلاعات مذهبی آنها تاثیرگذار باشیم و این سفیران را با اندیشه‌های والای نظام اسلامی و قرآنی آشنا کنیم.

وی تأکید کرد: باید با تدبیر و برنامه‌ریزی از فرصت‌های موجود برای ترویج نماز به خوبی استفاده کنیم و امیدواریم اجلاس نماز در قزوین بتواند در گرایش مردم به این فریضه الهی تأثیرگذار باشد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین