عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
حجت‌الاسلام قرائتی:
نباید شهر اسلامی را تنها از بناهای آن بشناسیم بلکه این امر باید در بخش‌هایی مانند پخش اذان و تعطیلی حجره‌های بازار مشهود باشد.
عقیق:حاضر در محل؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: نماز ستاد یا مسئولی ندارد و چون همه ما بنده خداوند هستیم تمامی ما در قبال نماز مسئولیت داریم، برای نمونه ستادها و بخش‌های مختلف مانند صدا و سیما باید عملکردشان را در رابطه با برنامه‌ریزی نماز بررسی کرده و اگر کاستی‌هایی در این رابطه دارند، آن را جبران کنند.

وی افزود: پرداختن به نماز در دین ما مانند سایر مسائل، تخصصی نیست و همه افراد و نمازگزاران باید در ترویج این امر حضور پیدا کنند و ما نباید شهر اسلامی را تنها از بناهای آن بشناسیم بلکه این امر باید در بخش‌هایی مانند پخش اذان، تعطیلی حجره‌های بازار و اهمیت به مسئله نماز مشهود باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: به خاطر دارم دکتر مرندی  وزیر بهداشت دولت‌های گذشته برای بازدید از بیمارستانی رفته بودند، زمانی که مطلع شدند در نقشه ساختمان بیمارستان جایگاهی برای نمازخانه و مسجد در نظر گرفته نشده، طرح آن را امضا نکردند که این رفتار بیانگر اهمیت به مسئله نماز است و باید در همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه «من نمی‌خواهم مسئول نماز کشور باشم» گفت: در جایی مانند ادارات که نماز جماعت برگزار می‌شود مدیران باید در صف اول قرار گیرند تا سایر دستگاه ها و بخش‌های ذیربط به پیروی از آنها مسئله نماز جماعت را جدی بگیرند، چرا که نماز مانند اکسیژن است.

حجت الاسلام قرائتی در رابطه با ترویج نماز در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی بیان کرد: ما کارهایی را در جلساتی که با مدیران آموزشی کشور داشتیم، انجام داده‌ایم که البته این امر بطور کامل صورت نگرفته اما نمونه‌هایی از آن مانند برگزاری نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها با کمک اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش‌آموزی بوده است.

وی ادامه داد: جمله ای زیبا از شهید رجایی به یادگار مانده که وی می‌گفت به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید نماز دارم! اگر از میان حدود 5 میلیون دانشجوی کشور ما و از هر صد نفر یک نفر منش و رفتار رجایی را داشته باشد می‌توانیم قدم بزرگی برای نماز بردارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در رابطه با ترویج نماز برای اهل تسنن ما برنامه‌ریزی جداگانه‌ای نداشتیم زیرا نماز برای ما مشترک است، اما در حوزه فضای مجازی صفحاتی را دارم که به این موضوع و همچنین مباحث نشاط‌آوری پرداخته ام.

در ادامه نشست محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز درخصوص بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: این اجلاس در ششم بهمن ماه با حضور معاونان، علما، ائمه جمعه و مدیران مربوطه در قزوین برگزار خواهد شد و ما آن را با عنوانی که برگرفته از صحبت‌های مقام معظم رهبری است، «نماز و سنجش دستاوردها» نام نهاده‌ایم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین