عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
سخنران بعثه در حرم مطهر حضرت سيدالشهداء مطرح كرد؛
حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي ماندگاري در جمع زائران عتبات عاليات در حرم سيدالشهداء افزود: هدف از سفرزيارتي به كربلا، تلاش براي يكي شدن نگاه هاي ما با حضرت امام حسين(ع) است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي ماندگاري در جمع زائران عتبات عاليات در حرم سيدالشهداء افزود: هدف از سفرزيارتي به كربلا، تلاش براي يكي شدن نگاه هاي ما با حضرت امام حسين(ع) است.
وي زندگي دنيوي را وجه مشترك همه انسان ها با ائمه هدي دانست و افزود: تفاوت اساسي همه ما با آن بزرگواران، آن است كه ائمه در دنيا زندگي مي كردند، اما نگاهشان به آخرت بود .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري، زندگي دنيوي را مقدمه و مزرعه اي براي زندگي اخروي خواند و افزود: همه ما لا جرم، بايد در اين دنيا چند صباحي زندگي كنيم، تا به زندگي در آخرت برسيم، هرچند كه عمر دنيا، همچون عمر سفرهاي زيارتي كوتاه است .
وي افزود: همچون زندگي در دنيا كه اصلش آخرت است، در سفرهاي زيارتي هم، اصل و اساس، زيارت است و نبايد در اين مدت، حواسمان به مسائل ديگر پرت و گرم شود.
حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري زندگي با ديد آخرتي را داراي سه ويژگي دانست و گفت: در آخرت، كسي نيست كه خداي بزرگ را حس نكند، اگرچه آخرتي ها، در همين دنيا هم خدا را در تمام شئون حس مي كنند و از آن غافل نيستند .
وي افزود: اگر نگاهمان آخرتي باشد، دشمنانمان را كوچك مي بينيم، مشكلاتمان حل مي شود و بي رزق و روزي نمي مانيم، زيرا همه چيز را از خدا مي خواهيم .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: اعمال همه در آخرت در باطن است و ديگر صرف ظاهر نيست .
وي افزود: با نگاه آخرتي همه انسان ها را محتاج رحم مي بينيم و اگر چنين بنگريم، بسياري از دشمني ها ايجاد نمي شود و در جامعه اسلامي بدگويي از ديگران صورت نمي گيرد .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین