۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲ ذی القعده ۱۴۴۵ - ۳۳ : ۰۶
- واکنش آیت الله رئیسی به شعر صف اول+فیلم
- نغمه ساز / نوبت دوم/ مروری بر آثار ماندگار حاج سیدمحمد جوادی
- علت علاقه ویژه زنجانی ها به آیت الله رئیسی/ اخلاص و صفای باطن ایشان مشهود بود
- ولایت پذیری محض و پیگیری امور مردم از بارزترین ویژگی های رئیس جمهور شهید بود
- نغمه ساز / نوبت اول/ مروری بر آثار ماندگار حاج حیدر توکلی
حضرت علی علیه السلام در حدیثی همه خیرها را در سه چیز معرفی کرده و سپس به تشریح آن ها می پردازند.
عقیق: متن حدیث را از کتاب الخصال منتشر می کند.
أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (ع) قَالَ جُمِعَ الْخَيْرُ كُلُّهُ فِي ثَلَاثِ خِصَالٍ النَّظَرِ وَ السُّكُوتِ وَ الْكَلَامِ فَكُلُّ نَظَرٍ لَيْسَ فِيهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ وَ كُلُّ سُكُوتٍ لَيْسَ فِيهِ فِكْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ وَ كُلُّ كَلَامٍ لَيْسَ فِيهِ ذِكْرٌ فَهُوَ لَغْوٌ فَطُوبَى لِمَنْ كَانَ نَظَرُهُ عَبَراً وَ سُكُوتُهُ فِكْراً وَ كَلَامُهُ ذِكْراً وَ بَكَى عَلَى خَطِيئَتِهِ وَ أَمِنَ النَّاسُ شَرَّهُ.
امير المؤمنين علی علیه السلام فرمود: همه خير در سه چيز فراهم آمده است: نگاه كردن؛ سکوت؛ و سخن گفتن. پس هر نگاهى كه عبرت انگيز نباشد، خطا است؛ و هر سکوتی كه بى تفكر باشد، غفلت است؛ و هر سخنى كه خدا را به ياد نياورد، بيهوده است.
خوشا به حال آن كه نگاهش عبرت و سکوتش فكر و سخنش ذكر باشد و بر گناه خود بگريد و مردم از شرّش در امان باشند.
پی نوشت:
الخصال، ج1، ص: 98
منبع:حوزه
211008
أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (ع) قَالَ جُمِعَ الْخَيْرُ كُلُّهُ فِي ثَلَاثِ خِصَالٍ النَّظَرِ وَ السُّكُوتِ وَ الْكَلَامِ فَكُلُّ نَظَرٍ لَيْسَ فِيهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ وَ كُلُّ سُكُوتٍ لَيْسَ فِيهِ فِكْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ وَ كُلُّ كَلَامٍ لَيْسَ فِيهِ ذِكْرٌ فَهُوَ لَغْوٌ فَطُوبَى لِمَنْ كَانَ نَظَرُهُ عَبَراً وَ سُكُوتُهُ فِكْراً وَ كَلَامُهُ ذِكْراً وَ بَكَى عَلَى خَطِيئَتِهِ وَ أَمِنَ النَّاسُ شَرَّهُ.
امير المؤمنين علی علیه السلام فرمود: همه خير در سه چيز فراهم آمده است: نگاه كردن؛ سکوت؛ و سخن گفتن. پس هر نگاهى كه عبرت انگيز نباشد، خطا است؛ و هر سکوتی كه بى تفكر باشد، غفلت است؛ و هر سخنى كه خدا را به ياد نياورد، بيهوده است.
خوشا به حال آن كه نگاهش عبرت و سکوتش فكر و سخنش ذكر باشد و بر گناه خود بگريد و مردم از شرّش در امان باشند.
پی نوشت:
الخصال، ج1، ص: 98
منبع:حوزه
211008