عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
معاون بنیاد مهدویت:
معاون بنیاد مهدویت گفت: ما اگر می‌خواهیم دین رسول‌الله را احیا کنیم باید زمان‌شناس خوبی باشیم و به موقع تصمیم بگیریم و پویا، زیرک و فعال باشیم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام، اصلاح دین رسول الله بود، چراکه در همان دوران آغازین دین اسلام انحرافات، ‌بدعت‌ها و خرافاتی وارد دین شده بود که امام حسین (ع) برای مبارزه با این بدعت‌ها و خرافه‌ها قیام کردند، بنابراین این عزاداری‌ها که بعد از واقعه عاشورا و به خصوص در جامعه امروز ما شکل گرفته باید در مسیر احیای سنت رسول الله باشد.
وی افزود: وقتی ما دعا می‌خوانیم و در مجالس عزاداری شرکت و به امام حسین (ع) اظهار ارادات می‌کنیم باید هدف ما هم مثل امام حسین (ع) احیای دین اسلام باشد و نباید مراسم را با خرافات و بدعت به سمت انحرافات بکشانیم.
وی گفت:‌ نمی‌توان در مجالس روضه امام حسین (ع) بدعت و انحراف ایجاد کرد و بعد گفت که به احیای سنت امام حسین (ع) می‌پردازیم. وقتی در مجالس اباعبدالله شرکت کردیم باید با خود عهد ببندیم که دیگر نباید به سمت غیبت، تهمت، بی احترامی و یا امثال اینها برویم آثار معنویت و بندگی خداوند باید بعد از شرکت در مجلس اباعبدالله در فرد و جامعه مشخص و مشهود باشد و صرف اینکه گریه کنیم و بگوییم اباعبدالله همه را می‌بخشد درست نیست، باید در جلسه عزاداری به آن نورانیت و معنویت دینی برسیم و به جایی برسیم که بندگی را به نحو احسن انجام بدهیم.
معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: یکی از افراد بزرگ در کربلا، حضرت عباس (ع) بودند که ایشان همواره در مسیری حرکت می‌کردند که امام زمانش از او می‌خواستند و هر چه در توان داشتند انجام می‌دادند. ما هم باید امور دینی خود از جمله خمس، زکات، حج، ‌روزه، نماز و سایر امور را به نحو احسن انجام بدهیم و در کارهای ما نباید ریا،‌ کبر، حسد،‌ پستی و پلشتی باشد.
وی تاکید کرد: وقتی در جلسه امام حسین (ع) شرکت می‌کنیم و به فرهنگ عاشورا گوش می‌دهیم باید نسبت به امام زمان خود شناخت پیدا کنیم و باید بدانیم که چقدر در زندگی خود با نایب امام زمان (عج) هماهنگ هستیم و هرچقدر با نایب ایشان هماهنگ بودیم با امام زمان (عج) هم هماهنگ هستیم. در غیر این صورت اینکه فقط یک هروله‌ای کنیم و قمه‌ای بزنیم که بخواهیم امام حسین (ع) را راضی کنیم کافی نیست ما باید ببینیم چقدر در اطاعت و بندگی خداوند موفق بوده‌ایم.
وی گفت: سلیمان بن‌صرد خزاعی که بعد از نهضت عاشورا قیام توابین را به خون خواهی امام حسین (ع) به راه انداخت از جمله افرادی بود که امام حسین (ع) را برای حضور در کوفه دعوت کرد ولی به امام (ع) پشت کرد و او امام زمان خود را می‌شناخت ولی زمان شناس خوبی نبود ما اگر می‌خواهیم دین رسول الله را احیا کنیم باید زمان شناس خوبی نیز باشیم و به موقع تصمیم بگیریم و پویا، زیرک و فعال باشیم.
وی عنوان کرد: فرهنگ عاشورا باید روح حاکم بر زندگی ما باشد اگر اینگونه نباشد و ما فقط بخواهیم به هیات برویم که یک پلویی بخوریم و زنجیری بزنیم و یا بگوییم عَلم ما اینقدر و آنقدر بود این مسائل در فرهنگ امام حسین (ع) جایگاهی ندارد و توسعه آن سبب ترویج بدعت و خرافه می‌شود.
نصوری تاکید کرد: چیزی که انسان را به خدا می‌رساند تعالیمی است که باید از فرهنگ عزاداری اباعبدالله (ع) بگیریم نه فقط به فکر استفاده از ابزار باشیم اگر فقط به فکر ابزار باشیم همانند شمر می‌شویم که در جنگ صفین همپای امام حسین (ع) بود ولی در صحرای کربلا آن کارها را انجام داد و به امام حسین (ع) بی‌احترامی کرد. اینکه ظاهر ما و یا پیشانی ما پینه بسته باشد ولی در عمل نتوانیم برای امام زمان (عج) کاری کنیم که حجت خدا بر روی زمین از ما راضی باشد عملا کاری از پیش نبرده‌ایم.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین