کد خبر : ۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸
گفت و گوی صریح عقیق با مهدی رعنایی؛مداح جوان اصفهانی

«نوار مغز سرم» را من نخواندم!/ حرف رهبر عزیز انقلاب فصل الخطاب است/ عکس 5 سال قبل را برای تخریب منتشر کردند

اصلاً راضی نیستم بنده را به طرفداری از شخص یا گروه خاصی محکوم کنند! من صرفاً برای رضای خدا حرف می‌زنم.

عقیق: مهدی رعنایی بین هیئتی ها و جوانان اصفهانی نام شناخته شده ای است اما شاید از بخت بدش اولین بار نامش بین هیئت های کشور با یک فایل صوتی بر سر زبان ها افتاد، فایل صوتی یک مداحی سخیف که خیلی زود در تلفن‌های همراه دست به دست شد:«نوار مغز سرم...!» هر چند همان ایام رعنایی تلاش کرد انتساب آن صوت را به خودش تکذیب کند اما شاید برخی ها هنوز هم او را مداح آن فایل صوتی بدانند. گفت گوی عقیق با این مداح جوان اصفهانی فقط به آن مداحی محدود نمی شود. چالش اصلی مصاحبه بیشتر بر سر مصادیق مورد نظر او  از تشیع انگلیسی است.

نکته: انتشار این مصاحبه به هیچ وجه به معنای تایید همه گفته های رعنایی از سوی عقیق  نیست و صرفا به منظور روشن شدن برخی مسایل پیرامون این مداح اصفهانی است.

 

*اولین بار چند ساله بودید  که مداحی کردید؟

من از سن پنج سالگی قرآن می خواندم . به واقع یکی از مشوّقین من پدرم بودند. ایشان علاقه زیادی به قرآن دارند و هنوز هم پس از گذشت 74 سال در منزلشان جلسه قرآن برقرار است. چه آن زمان که مسجد بودند و چه الان که در خانه هستند اعتقاد ویژه‌ای به برپایی جلسات قرآن دارند.پس از تلاوت قرآن و گذراندن دوره مداحی سنتی وارد عرصه مداحی به سبک جدید شدم.

*تصور برخی این است که با یک کتاب سبک و تمرین لحن می‌توانند در پشت تریبون قرار بگیرند و مداحی کنند. به نظرشما استاد چقدر در مداح شدن یک فرد تأثیرگذار است؟

به نظرمن تا کسی خاک مداحی را نخورد و استاد نبیند نمی‌تواند به مقام ستایشگری اهل بیت(ع) برسد؛ مگر خواست ائمه اطهار علیهم السلام باشد. در این میان مداحی که به دنبال رسیدن به اهداف تخصصی و حرفه‌ای است باید در حین طی کردن پله‌های ترقی و کسب پیشرفت و موفقیت، حتماً شاگردی کند.

**مداحی که از عالم و استاد دور است، محبوبیت ندارد

اعتقاد دارم یک ذاکر اهل بیت علی‌رغم شاگردی نزد اساتید برجسته، می‌بایست با یک عالم و استاد اخلاق ارتباط داشته باشد. مداحانی که از استاد و عالم دور هستند در یک مقطعی پس از فعالیت و شهره شدن به سرعت محو می‌شوند و ماندگار نخواهند شد. یا اگر هم هستند مردم خیلی به آن‌ها اتکا ندارند و مورد وثوق و محبت مردم نیستند.

*خودتان با عالم و استاد اخلاقی ارتباط دارید؟

بله. من چندین سال است در اصفهان خدمت استاد بزرگی هستم که توفیق دارم اخلاق اسلامی را در محضر ایشان بیاموزم.

در عرصه مداحی پیش چه کسانی شاگردی کرده اید؟

**استادم اهل بیت بودند

من خودم استاد نداشتم اما مشوّق داشتم. الان چون گفته‌ام حتماً باید مداح، استاد ببیند نباید بگویم خودم هم استاد داشتم. من دروغ نمی‌گویم؛ "النجاة فی الصدق" نجات در راستگویی است. من استادم اهل بیت بودند و اگر مردم به بنده محبتی دارند خواست اهل بیت بوده است.

**ریشه سنتی یک مداح باید قوی باشد

من از کودکی در هیئت‌های سنتی و قدیمی مداحی می کردم و به مرور زمان وارد سبک جدید شدم؛ یکی دیگر از مواردی که به غیر از وجود استاد و عالم را برای ذاکر اهل بیت مهم می‌دانم این است که ریشه سنتی یک مداح قوی باشد. چون تأسی به سیره سنتی بسیار سخت است و رعایت آداب آن منوط به شرایط خاص و ویژه است.

 

*به نظر شما نوع ارتباطات اجتماعی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) چه تفاوتی باید با سایر اقشار جامعه داشته باشد

**اجتماعی بودن شاخصه اصلی روضه‌خوانان قدیمی

برخلاف کسانی که فکر می‌کنند مداحان ما باید خودشان را جدای از مردم می‌بینند اعتقاد دارم ستایشگر اهل بیت(ع) باید در بطن جامعه و مردم باشند. بنده سعی کردم همواره فعال اجتماعی باشم؛ خرید می‌کنم، سینما می‌روم و ورزش انجام می‌دهم. اصلاً یکی از رموز موفقیت پیرغلامان و روضه‌خوانان قدیمی ما که تا بسم‌الله می‌گفتند ناله مستانه مستمع فضای هیئت‌ها را فرامی‌گرفت به دلیل مردمی بودن آن مداح بوده و بس!

**دوست دارم با مردم باشم

اما در مقابل امروز متاسفانه برخی ها که خودشان را نوکر امام حسین(ع) می‌دانند گوشه‌گیری و انزوا را ترجیح می‌دهند و به جای انس گرفتن با جامعه از مردم فرار می‌کنند. من همواره دوست داشته‌ام جزء مداحانی باشم که مردم با او احساس راحتی کنند.

**پسرم از درب جلو بیا!

شایسته است که روضه‌خوان امام حسین(ع) در بین مردم و یک فعال اجتماعی باشد. چرا که اهل بیت عصمت و طهارت نیز همچنین سیره‌ای داشتند. روایت داریم که به امام رضا(ع) خبر دادند که فرزندتان حضرت جوادالائمه(ع) را از پشت درب می‌برند و از پشت در برمی‌گردانند تا شاهد هجوم خیل عظیم دوستداران ‌نباشند؛ امام رضا(ع) هم با شنیدن این موضوع، نامه‌ای به این مضمون به فرزندشان امام جواد(ع) نوشتند: «شنیدم که مریدان تو را از پشت درب می‌برند! از درب جلو بیا و از همین درب خروج کن و در جیبت هم همیشه پول بگذار. حکمتش چیست؟ اگر مستمندی دستش را دراز کرد به او کمک کنی».

چند سال پیش مداحی عجیب و سخیفی با عنوان "نوار مغز سرم " بین مردم دست به دست می شد و همان ایام هم به شما منتسب شد. شما هم فورا انتساب این مداحی به خودتان را تکذیب کردید. چه شد که این کار به شما نسبت داده شد؟

واقع مطلب را نمی دانم.شاید حسادت!

حسادت چه کسی؟

نمی دانم . من فکر می کنم آن‌هایی که مصداق ذکاوت و هوشمندی مومن هستند متوجه می شوند با کلمه حسادت قرار است چه بر سر ما بیاورند. بسیاری به من گفتند و در محافل و مجالس هم می‌پرسیدند اما باور کنید روحم هم از این موضوع خبر نداشت و اصلاً این گونه مطالب را نخواندم و نمی‌خوانم.

*برخی از از هیئتی ها سال ها مجالس برائت برگزار می کردند تا اینکه رهبر معظم انقلاب با تبیین اندیشمندانه و حکیمانه مسائل تأکید کردند ادامه این مجالس موجبات گسسته شدن انسجام و وحدت میان شیعه و سنی را فراهم می‌آورد. با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان در این فضا، به نظرشما باید در این راستا چه رویکردی دنبال شود؟

من اعتقاد دارم مقام معظم رهبری هوشمندانه و به موقع به میدان آمدند و سخنان ایشان برای ما مداحان فصل الخطاب است. چرا که برائت اول باید در قلب مومن باشد و این حبّ و بغض نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت در سینه نگه دارد. امام صادق(ع) در این باره فرمودند: همه اسلام در دوست‌داشتن خدا، پیامبر و اهل بیت و دشمنی با معاندین به این دین نورانی، خلاصه می‌شود. شرایط اقتضاء می‌کرد زمانی این دشمنی را علنی فریاد کنیم و امروز بنابر تأکید ولی فقیه این شرایط و امکان وجود ندارد.

**دانشگاه الازهر مصر اعتراف کرده حضرت آقا رهبر همه جهان اسلام هستند

این که می‌گوییم مقام معظم رهبری هوشمندانه و حکیمانه راه را نشان ما می‌دهند مصادیق زیادی دارد. یکی از این مصداق‌ها تمجید دانشگاه الازهر در وصف رهبرمان بگویند شما تنها رهبر جهان تشیع نیستید بلکه رهبر همه جهان اسلام هستید.

**باید ولایت‌مدار بدون چون و چرا باشیم

این تمجید به خاطر چیست؟ به خاطر این است که حضرت آقا مدبرانه، اندیشمندانه و با تفکر و هوشیاری سیاسی جهان اسلام را می‌بینند اما ما فقط به شهر و کشورمان توجه می‌کنیم. اگر این باور را داریم که سطح دید و بینش ایشان آن‌قدر گسترده است که تمام جهان را برای تبیین مناسب دیدگاه مورد ارزیابی قرار می‌دهند هر فرمایشی را پیرامون تولی و تبرّی داشتند بدون چون و چرا بپذیریم.

**شیعه و سنی باید مقابل صهیونیست صف بکشند

شیعه و سنی امروز باید جلوی دشمن واحد که صهیونیست جهانی است صف بکشند و نشان بدهیم با این که در برخی مسائل اختلاف داریم ولی یکی هستیم.

وحدت این نیست که از عقاید حَقّه خود دست برداریم، در صورتیکه چه شیعه و چه سنی در این میدان از عقاید خود دفاع می‌کنند. تنها در این فضا به خاطر وضعیت سیاسی جامعه اسلامی و جهانی باید متحد باشیم.

شما امسال در دیدار مداحان با رهبر انقلاب حضور داشتید . از این دیدار بگویید؟

من امسال اولین بارم بود که خدمت حضرت آقا می رسیدم . از درب ورودی بیت تا رسیدن به محضر حضرت آقا مملوء از نکته بود. همواره به این موضوع فکر می‌کردم واقعاً چه کسی می‌تواند به غیر از معظم له این مسئولیت خطیر را برعهده بگیرد. اصلاً مگر جایگزین ایشان داریم.من آن موقعی که به بیت ایشان رفتم و داشتم نگاه می کردم ایشان هم مهربانی دارد، هم ابهت، هم سیاست و هم معنویت! واقعاً ما چه کسی را داریم که این همه خصوصیت و ویژگی را داشته باشد.

 یکی از موضوعاتی که مدت هاست در بین هیئتی ها مطرح است بحث برهنه شدن در سینه زنی هاست . نقل قول هایی هم از رهبر معظم انقلاب در این باره مطرح شد. با توجه به اینکه امروز مهدی رعنایی به عنوان یکی از ذاکرین در شهر بزرگ اصفهان تأثیرگذار است شما با این مسئله چگونه برخورد کردید؟

بستگی دارد که این قضیه و کلام رهبری را به چه دیدی نگاه کنیم! به دید یک مرجع، رهبری یا یک عالم. من به چه دیدی به این مسئله نگاه کنم؟ مرجع تقلید بنده آیت الله وحید خراسانی است. ایشان با این موضوع مشکلی ندارند و من انجام می‌دهم؛ همان طور که ایشان با کف زدن در هیئت و مجالس مذهبی مشکل دارند و تاکنون کسی ندیده است در هیئت و جلسه‌های مذهبی، کف بزنم.

در بحث برهنه‌شدن هم باید به کلام و حرف مرجعم عمل کنم . من این را می گویم که مستمعین ما شاید مقلدین ده‌ها مرجع باشند. اگر ما می‌خواهیم اختلاف پیش نیاید نباید تنها وحدت اسلامی را ببینیم، به وحدت داخلی هم توجه کنیم.


*اینکه می گویید باید فرمایش حضرت آقا را به درستی اجرا کنیم، رهبر معظم انقلاب امسال در دیدار با مداحان تأکید کردند مداحان باید در جهت تعمیق معنوی هیئت ها تلاش کنند. نباید این طور باشد که هیئت تبدیل شود به به یک نقطه‌ی سبک، به یک جایی که یک تعدادی جوان لخت بشوند، بپرند هوا، بپرند پایین و ندانند چه میگویند . به نظرشما در راستای تعمیق معنویت هیئت باید چه اقداماتی انجام شود و شما به عنوان یک مداح جوان چه تأثیری می‌توانید بر روی ترویج اخلاق و معارف اسلامی داشته باشید؟

الگوپذیری از هیئت‌ها و مداحان بسیار بالاست. برخی با درک نامناسب این فرمایش حضرت آقا را به هروله کردن در هیئت ها ربط دادند. در صورتی که حضرت آقا می‌فرمایند اگر جوان بالا و پایین می‌پرد در حال تخلیه هیجان، مفهوم را هم جایگزین کنید.

یعنی بنده با یک شعرِ با محتوا و با خط و ربط بسیار مدبرانه، به‌گونه‌ای  سنگین، باوقار و زیبا مطلب را به مستمع خود القاء کنم که شعر سبک نباشد. من هم از این نوع نگرش‌ها و فعالیت‌ها استقبال می کنم.

بنده اخیراً سعی کرده ام هر شعری را نخوانم و شعرهای با مضامین و محتوای بالا را برای مخاطبان ارائه دهم. شعرهایی که بنابر روایت اهل بیت باشد. متأسفانه یکی از نکاتی که در مداحی مغفول مانده عدم استفاده از روایت در شعرها و نوحه‌ها شده است.  ولی قدیمی‌ها از روایت‌ها در شعرهایشان بیشتر استفاده می‌کردند.

چقدر در انتخاب اشعار به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه دارید. متاسفانه برخی از  شورهای سینه‌زنی مفهوم سبکی دارد اما به قول برخی از مداحان هم نمی‌توان از سلیقه مخاطب هم غافل شد. نظرشما در این باره چیست؟

 کاری که چندی است در هیئت‌هایی که بنده را دعوت می‌کنند انجام می‌دهم توجه به شعر است. سعی می‌کنم بر روی شعرهایی که خط‌های مثبتی به مستمع می‌دهند کار کنم.

اساتید برجسته مداحی و حضرت آقا هم در دیدار با شاعران به این نکته اذعان دارند که زبان شعر بسیار تأثیرگذار است. کاری که بنده انجام می‌دهم خط دادن و القای مسیر و سیره اهل بیت با زبان شعر است.

*یکی از نکاتی که جوانان را به سمت و سوی مداحی شما کشانده سبک ها و انتخاب شعرهای جذاب است. در این خصوص برای ما صحبت کنید؟

لطف اهل بیت است. من همیشه گفته‌ام یک مداح قبل از این که ستایشگر خوبی باشد باید یک سیّاس مدبری باشد. وقتی یک مداح ذکاوت، هوشمندی و سیّاسی را در خودش نهادینه کند متقابلاً در انتخاب اشعار هم به خوبی عمل خواهد کرد. به عبارت بهتر امکان دارد در مجلسی صد شور داشته باشم اما آن 5 شوری که انتخاب می‌شود مهم است که به موقع و مناسب انتخاب شده باشد.

*شما یک بار هم با لهجه اصفهانی مداحی کردید؟

یک کار برای تولد امام رضا(ع) خواندم که بازتاب خوبی در سطح کشور داشت. این برای اولین بار بود که با لهجه اصفهانی مداحی کردم.

*حضرت آقا چندین سال است در خصوص تشیع انگلیسی  به جامعه هشدار می دهند . شبهاتی هم درباره ارتباط شما با این جریان مطرح شده است. این شبهات از کجا آب می خورد ؟  آیا شما دیدارهایی با این گروه و فرقه داشته‌اید؟ تصاویری هم از شما در این باره موجود است.  مخاطبین می‌خواهند واقعیت را از زبان خودتان بشنوند.

سوال اول من این است که اصلاً تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی یعنی چه؟ اصلاً این‌هایی که شروع می‌کنند برعلیه گروه‌ یا فرقه‌ای خاص صحبت می‌کنند می‌دانند حضرت آقا پیرامون مکتب تشیع چه گفتند؟ کِی مدنظر حضرت آقا شخص بوده است. متأسفانه در جریان اخیر پیاده‌روی اربعین حضرت سیدالشهداء(ع) عکس برخی از علما را پاره کردند. وقتی رهبر ما مدام بر وحدت تاکید دارند، این موضوع را می توان در مسیر وحدت تفسیر کرد؟

خدا را شاهد می‌گیرم هیچ قصد طرفداری از هیچ شخصیتی را ندارم. ولی اگر علمای ما خُرد بشوند قطعاً ما زیردستان خُرد می‌شویم. من اگر حرف می‌زنم دوستان و مخاطبین عزیز اصلاً راضی نیستم بنده را به طرفداری از شخص یا گروه خاصی محکوم کنند! من صرفاً برای رضای خدا حرف می‌زنم. با تأکید حضرت آقا در برنامه پیاده‌روی اربعین امسال مطلقاً باید این نوع افراط‌‌گری جمع شود. شما ببینید مقام معظم رهبری با آقای منتظری چه برخوردی داشتند،این رفتار باید الگو شود.

من ارادتی به هیچ آقایی ندارم. اگر ارادتی دارم به همه علما؛ و گل سرسبدشان رهبری عزیز است. چون رهبر جهان اسلام، بر ما ولایت دارند. ایشان، روضه خوان و پیشگام توسعه هیئت‌های مذهبی و مرجع تقلید است.

**عمومیت بخشیدن به اختلافات مراجع، پشت‌پرده‌ای دارد

اختلاف بین مراجع از چند صد سال پیش بوده؛ فقه هم اجازه می‌دهد و همین الان هم مراجع با هم در مسائل مختلفی اختلاف‌نظر دارند. آن مرجع در این مسئله شرعی حکم و فتوای مدنظر خودش را دارد و از این حیث، این اختلافات پدید می‌آید. اما این‌که این اختلاف به سطح عمومی جامعه می‌آید،حتماً پشت آن اهدافی نهفته است.

متأسفانه امروز در هیئات مذهبی ما فرقه‌گرایی شده و به جایی رسیده که جوانان نفرین و ناسزا می‌دهند. مگر صهیونیست و اسرائیل این را نمی‌خواهد! مگر نمی‌خواستند بین ما اختلاف و تفرقه باشد و به این هدف شوم رسیدند. چرا الان جوانان ما به دو فرقه تبدیل شده‌اند؟

آیا حضرت سیدالشهداء از این اتفاق که سینه‌زنان، عزاداران و گریه‌کنان که تا دیروز زیر یک خیمه و یک پرچم می‌نشستند و سینه می‌زدند و امروز دو دستگی و تفرقه ایجاد شده، راضی هستند؟ واقعاً چقدر ناپسند است که بگویم امروز دوستان ما روبروی هم در فضای مجازی قرار می‌گیرند و به هم لعن می‌کنند؛ واقعاً لعن برای دشمن اهل بیت است. چرا ما کار را به این جا رسانده‌ایم. چرا از فرمایش رهبری این برداشت‌ها می‌شود.

*بالاخره برای مردم و جوانان برخی مسائل روشن است . مثلا سال هاست رهبر معظم انقلاب موضع صریح خودشان درباره قمه زنی را اعلام کرده اند اما طیف آقای سید صادق شیرازی هنوز هم این موضوع را ترویج می کنند و با تبیین غلط یکسری موارد افراطی موجبات اختلاف میان شیعه و سنی را فراهم می‌آورد، نظرشما در این باره چیست؟

من خودم سال ها قمه می‌زدم و جای آن بر سر من هست . از سالی که حضرت آقا اعلام کردند انجام این کار در ملأعام ضربه می‌زند و مکتب تشیع را خدشه‌دار می کند، نزدم!

 *تصویری از شما در فضای مجازی منعکس شده که شما لباس مدافعان حرم را پوشیده‌اید و در مجلس مداحی می کنید؛ در این مورد این تصویر صحبت کنید؟

اولاً بگویم تصویر دیگری از من منعکس شد که حواشی زیادی برای من بوجود آوردند. واقعیت امر این است که هیئت محسنیه کربلایی‌های اصفهان بنده را به این مجلس دعوت کرده‌ بودند و چون مقلّد آقایان شیرازی بودند این عکس را در کنار تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری گذاشته بودند. اما برخی از رسانه ها از روی شیطنت تنها این دو تصویر که یکی سیدمحمد شیرازی و دیگری سیدصادق شیرازی بود را به نمایش درآوردند. این عکس زیر عکس آقایان شیرازی بود در حسینیه کربلایی های اصفهان است.

اما تصویری که بنده با لباس مدافعان حرم، مداحی کردم در همان حسینیه است. در همان جا بود که وقتی دیدم انعکاس این تصاویر شبهه ایجاد کرده، گفتم عکس آقایان شیرازی را بردارید و دوستانی که مشکلی نداشتند و «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا» نبودند، این تصاویر را برداشتند.

**با رجز عربی و فارسی برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کردم

من آن روز یک رجزی ویژه مدافعان حرم به زبان عربی و فارسی خواندم. این رجز سه پاراگراف داشت؛ در پاراگراف سوم نام رهبر انقلاب را آوردم و گفتم اگر رهبری و مراجع تقلید اجازه جهاد بدهند ما مقتدرانه در مقابل داعش و گروه‌های سلفی و تکفیری می‌ایستیم. منتها ما جلوتر از مراجع، علما و رهبرمان حرکت نمی‌کنیم. آن ها باید فرمان بدهند و ما پیرو باشیم. در حال حاضر که آن‌ها اعلام نکرده‌اند ، وظیفه داریم در پشت تریبون اعلام آمادگی کنیم.

بالاخره  شما گروه و چه شخصیت هایی را مصداق و مروج شیعه انگلیسی می‌دانید؟

من نمی‌گویم شیعه انگلیسی؛ در واقع تشیع انگلیسی درست است. تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی همان هایی هستند که از سوی انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. تشیع انگلیسی یعنی کسی که از آن طرف آب حمایت می‌شود که به ضرر وحدت اسلامی حرف بزند.

هرکسی در این قالب باشد، شیعه انگلیسی است. این دسته از افراد برای ضرر زدن به وحدت اسلامی فعالیت می‌کنند .

به نظر شما چرا این جریان به سراغ هیئت‌ها آمدند؟

چه راهی بهتر از هیئت. مستر همفر در خاطرات خودش می گوید ما باید چند چیز را از شیعیان بگیریم تا بتوانیم به آن ها ضربه بزنیم تلاش کردند عاشورا و امام حسین و مراجع تقلید را از ما بگیرند. وقتی دیدند موفق نشدند به اختلاف‌افکنی در فضای هیئت‌ها روی آوردند.

**من با بسیاری از مراجع و علما عکس می‌گیرم

اگر من به بیت آقای شیرازی رفتم و دوستان عکس و تصویر مرا در شبکه‌های مجازی منتشر کردند این دلیلی نیست که من طرفدار ایشان باشم. بنده با علمای زیادی عکس دارم، حالا ایشان مرجع به نام‌تری هستند و عکس من با ایشان را با غرض‌ورزی منتشر می‌کنند. من آن موقعی که رفتم از نظر دوستان این موضوعات درباره سیدصادق شیرازی مطرح نبود  و الان بسیاری چیزها را به ایشان منتسب می‌کنند.

واقعاً منصفانه نیست که عکس 5 سال پیش من را الان منتشر می‌کنند. این همان حسادتی است که یک بار هم به آن اشاره کردم. به واقع چیز جدیدی از من ندارند! وقتی می بینند نه سبک مبتذلی دارم و عاشق رهبری هستم و در میدان عمل هم این عشق به ولایت را نشان می‌دهم به این اقدامات روی می‎آورند.

*با کدام از مداحان تهران بیشتر ارتباط دارید؟

عزیز دلمان حاج حسن خلج و حاج محسن طاهری.


ارسال نظر
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
4
35
پس امسال در هفته وحدت در شبکه امام حسین چی کار می کردی آقای رعنایی؟؟؟
لبام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
22
27
سلام ايشون انسان صادقي هستند ضمناً شجاع هم هستند همينكه نام مرجعشان را بردند و ارادت خود را به آقا بيان كردن كافي است لازم به ذكر است فهم خوبي هم از فرمايشات گوهربار رهبر هم دارند
پاسخ ها
ادزی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خوب تفسیر به رای میکنن البته
مجیدعلیمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
35
خداوند هدایت کنه همه ما رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
الهی آمین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
4
18
"تاکنون کسی ندیده است در هیئت و جلسه‌های مذهبی، کف بزنم" لهجه اصفهانیش کف زنی هست که!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
14
29
سلام ، اگر ایشان جریان آقای صادق شیرازی را مصداق شیعه انگلیسی یا به قول ایشان تشیع انگلیسی نمی داند پس چه کسانی را تشیع انگلیسی هستند ؟
جریان آقای صادق شیرازی از سوی چه کسانی
حمایت می شود ، مگر غیر از این است که سرویس های اطلاعاتی بیگانه هزینه این جریان را تامین می کند
و سئوال اساسی ، آقای رعنایی: به راستی چه کسانی امسال به طور علنی عیدالزهرا در قم راه انداختن ، حتماً افرادی از کشورهای دیگر آمدند و این بساط را راه انداختن اصلاً هم پای جریان آقای صادق شیرازی وسط نبود !!!!!!!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
سلام
جهالت است که آقای سید صادق شیرازی را مصداق تشیع لندنی بدانیم.رهبری گفتند تشیعی که از لندن پخش شود و منظورشان الاهیاری و سید مجتبی شیرازی و .. بوده آقای سید صادق شیرازی در قم هستند و فاصله قم تا لندن خیلی زیاد است!!!
ناشناس
| United States of America
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
دقیقا از کجا میدونی که سرویس های اطلاعاتی بیگانه پول میدن..چه جوری و به چه مبلغی پول میدن..اون دسته چه ربطی داشت به سید صادق..انقدر راحت به یه مرجع تهمت نزن..هرچند که بعیده نظر مخالف تایید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
اگر انقدر خطرناک هست چرا مراجع و علما و بزرگان حرفی نمیزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
از ترس پرده دری و بردن آبرو توسط فرقه شیرازی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
12
27
عقيق كار خوبي كردي كه باهاش مصاحبه كردي تا از اردتش به آقا بگه. بايد سعي كنيم همه رو زير پرچم ولايت جمع كنيم
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
2
17
نقل قول :
(تاکنون کسی ندیده است در هیئت و جلسه‌های مذهبی، کف بزنم.)

سوال :
کسی ندیده است؟
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
راست میگه خوب خودش کف نزده
ایشون خونده ملت کف زدن !!!!!!!!!!!!!!!!
hamed
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
18
12
با توجه به عشق به رهبری و ولایت لخت میشن سینه میزنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
19
26
شیرازی مرجع نیست ولی ایشون به عنوان مرجع ازش یادکردند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
22
19
بجای مصاحبه با افرادی که حرف ندارن و سفارشی عمل کردن برو دنبال آدم حسابیها عقیق
متاسفم برات عقیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
منم میخواستم همین و بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
یعنی چی حرفی نداره و سفارشی عمل کرده ؟ چرا به نوکر امام حسین توهین می کنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
6
11
عالی بود......اجرکم عندلله
اسی
|
Germany
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
13
انتشار این مصاحبه به هیچ وجه به معنای تایید...

مگه همه چیزهایی که شما میگید یا تایید میکنید درسته عقیق؟

خسته شدیم انقد این حرفهای تکراری رو شنیدیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
والا

مثلا که چی عقیق این حرف و زدی
شمام مثل رعنایی دو پهلو هستیااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
یعنی مثل این مصاحبه رعنایی که دوپهلو زده بعضی جاها شمام این یه تیکه رو دوپهلو زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
13
این مصاحبه برای بهتر و کامل تر شناختن مداحان لازم است. ما جوانان باید بدونیم مستمع چه مداحانی هستیم.
شاید این جوری چشم بسته تبعیت نکینم

تشکر
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
3
3
عقیق بابا ترکوندی که...
قاسم اصلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
7
من خیلی از عقیق حال نمی کنم ولی یه چیزتون خوشم میاد ، کلا اهل باند بازی و این حرفا نیستین ، همین خوبه ، بزارین همه حرفاشونو بزنن ، اگه درست باشه بهتر اگه هم اشتباه باشه خودش ضربه می خوره
قاسم اصلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
5
5
من خیلی از عقیق حال نمی کنم ولی یه چیزتون خوشم میاد ، کلا اهل باند بازی و این حرفا نیستین ، همین خوبه ، بزارین همه حرفاشونو بزنن ، اگه درست باشه بهتر اگه هم اشتباه باشه خودش ضربه می خوره
جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
12
3
عقیق اشتباه کردی...بعدا تبعاتشو لمس میکنی
سعید تقوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
9
12
باعرض سلام و خسته نباشید عقیق سپاسگزارم از ترتیب دادن این مصاحبه با این ذاکر جوان که دو پهلو صحبت کردند اگر آقا آقا میکنید پس کدام مرجع اگر از نظر ایشان آقای سید صادق شیرازی مرجع است پس تکلیف تشیع انگلیسی چه میشود؟
آقای رعنایی خواهشا با بصیرت دم از ولایت بزنید.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
آقا سعید کمی مطالعه کنید و دقت کنید ایشان در قم هستند نه لندن و اگر حرف شما درست باشه باید از قم اخراج میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
متاسفانه سید صادق ها با داشتن انواع و اقسام رسانه ها که آنهم با هزینه های گزاف اداره میشود و معلوم نیست پول آن از کجاست هر کسی که به آنها تذکری بدهد آبرویش را میبرند.
در ضمن شما بیایید قم ببینید چقدر علمیت دارد میتوانیید از تعداد شاگردان و سطح علمی آنها متوجه شوید.
این دو شاخصه در قم برای کسی مثل تو که خود را مطرح کرده کاربرد فراوان دارد.
در ضمن هیئت جای این نیست که بخواهیم برداشتهای خودمان از سخنان آقا و یا علما دیگر را پیاده کنیم.
او که می گوید استاد باید داشت درست میگوید زیرا خودش استاد تدارد اینگونه بی بصیرت عمل میکند اگر استاد بصیر می داشت به او میفهماند که باید تا جایی که میشود طریق احتیاط را پیش گرفت و جمع بین نظرات کرد و اگر نشد نظر فقیه حاکم ارجح است.
پارسا نقوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
4
12
بالاخره ما نفهمیدیم ایشون شیعه انگلیسی رو کی میدونه؟ یکی به میخ زده یکی به نعل...
تشکر از شما که با ین مصاحبه ها خیلی مسائل رو معلوم می کنین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
7
15
عقیق با سید علی مومنی هم مصاحبه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
10
اقای مهدی رعنایی، به فرمایش شما مداح باید مدیری سیاس باشه،بعد شما میگی جریان عکس با شیرازی برا 5سال قبله و اون موقع این صحبتا نبود،،،
باید گفت اقای سیاس، جریان شیرازی از زمان قبل انقلاب بوده و در زمان فتنه پر رنگ تر شد.
الان تضعیف ولایت بدترین گناهه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
6
11
جناب رعنایی تو شبکه امام حسین اظهار ارادت ب شیرازی رو کی کرد؟!
کی عکس بالای سرش تو هییتش شیرازیه؟

حسینیه کربلایی های مقیم اصفهان,مقیم قم,مقیم تهران
همه برای شیرازیه که شما براش مداحی میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
11
4
آقای رعناب این ساختمان شیک و با عظمت شبکه امام حسین (متعلق به صادق شیرازی)در کربلا به نظر شما پولش از کجا آمده ؟از وجوهات ؟والا خود عراقی هم می گفتند نخست وزیر عراق هم نمی توانه یک همچین ساختمانی را به این سادگی تهیه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
چه قدر راحت تهمت میزنی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
واقعا عجیبه که بعضی ها چه قدر راحت تهمت میزنن..مومن شاید اون به قول شما شیک و زیبا اجاره ایی هست..کسی از شما میپرسه پول خونتون رو از مجا میارین..عقیق تایید کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
فقط 1درصد فکر اون ساختمون اجاره ایی هست و مال شخص دیگه ایی هست و مال سید صادق شیرازی نیست..چه جوری انقدر راحت به دیگرلن تهمت میزنی..مرجع من سید صادق نیست.اما خیلی بده که انقدر راحت تهمت میزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
تنها شبکه ایی که مربوط به بیت سید صادق هست شبکه /مرجعیت/هست..توی سایتش هم نوشته این مطلب رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
خوب شما لطف کن بگو پول اون ساختمون از کجا میاد..فقط 1درصد فکر کن که اون ساختمون اجاره ایی باشه یا مال یه نفر دیگه باشه..چه جوری انقدر راحت تهمت میزنی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
عقیق خواهش میکنم حقتیق رو تایید کن..حرف مخالف رو هم تایید کن..اولا تنها شبکه ایی که مربوطبه بیت سید صادق هست و زیر نظر بیت ایشون هست شبکه مرجعیت هست و توی سایتش هم این مطلب نوشته شده..1درصد فکر کن اون ساختمون اجاره ایی هست..فکر کن مال یه نفر دیگه هست..چه جوری میتونی به این راحتی تهمت بزنی به دیگران..عقیق تو رو مولا علی تایید کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
در شگفتم که چه قدر راحت تهمت میزنی..مگه مطمئن هستی که انقدر راحت حرف میزنی..عقیق جان تایید کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
6تا کامنت در جواب این حرف بچه گونه دادم..امیدوارم لا اقل یکیش رو تایید کنی..عقیق نا امیدم نکن..
محمد مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
17
6
بيبن آقاي رعنايي،از شما كلي عكس هست كه كنار اون...نشستي،شما با پايه خودت رفتي و كسي مجبورت نكرده،يامثلا در مجالستون عكس اون...ديده شده.
نظرت برا خودت محترم اما تو در حد و اندازه اي نيستي كه در مورد رهبر انقلاب صحبت كني.
واقعا براي عقيق متأسفم،كه جاي مصاحبه با اين همه مداح ولايت مدار،با شما مصاحبه كرده.
ياعلي.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
15
4
اینهمه مداح ولایتمدار جوان سید رضا نریمانی-حمید قلیچ خانی-محمد کمیل-حسین سیب سرخی و...ول کردی رفتی از این آدمهای ضد ولایت مصاحبه کردید متاسفم
پاسخ ها
پارسا نقوی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
محمد آقا عقیق قبلا با سید رضا نریمانی هم مصاحبه کرده ، انگ ضد ولایت زدن به دیگران هم اون دنیا جواب داره، از ما گفتن
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
14
7
مداح ولایت مدار کمه که رفتین با .... مصاحبه کردین ... طرف هنوزم که هنوزه موضعش مشخص نیست!

همین مصاحبه ای که از این آدم منتشر شده خودش به معنای تایید شما محسوب میشه ... هرچند اول مصاحبه ام بگید شما همه ی حرفای ایشونو تایید نمی کنید !



از شما بعید ........ !!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه بخشی از نظر شما حذف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
7
5
مصاحبه دوپهلو و گنگی بود اقای رعنایی هی می خواد خودشو به رهبری بچسبونه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
8
3
آقا ما این همه گفتیم با حنیف طاهری و مجید شعبانی و... مصاحبه کنید بعد شما میرید با رعنایی مصاحبه میکنید که طرف مطرح تر بشه
حسین
|
Germany
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
3
5
خیلی کار خوبی بود
با مداح های حاشیه دار مصاحبه کنید تا طرز فکرشون مشخص بشه
از مومنی و استادباقر و عینی فرد و مهدی اکبری و جواد مقدم و مداح های حاشیه دار و جوان دیگر هم مصاحبه کنید
قبل محرم کار خوبیه تا با دیدشون و نیت هاشون آشنا بشیم
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
موافقم
احسان از مشهدالرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
سلام
اگه به حاشیه ای که مد نظر شما باشه باید اول سراغ بزرگترها رفت که بعضیهاشون حواشی دارن که هنوز از یادها نرفته برادر
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
10
3
علما خورد بشن؟
چی چی میگه این مداح ؟ مگه سید صادق شیراز علما هستند؟
از کی حمایت میکنی؟ اسم رهبری رو هم میاره
مجنون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
2
6
ماشالله ماشالله
رفقای با بصیرت چقدر خوب احترام و حرمت ذاکر اباعبدالله رو نگه میدارن
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
3
1
فایل صوتی این گفت وگو رو ندارین؟اگه دارین بزارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
2
3
دمتون گرم عالی بود که رفع شبهه کردین
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
6
6
اخه چرا میخواین تهمت بزنید...این چه حرفیه داره خودشو به رهبری میچسبونه ...این چه حرفیه؟؟

بنده خدا داره میگه من ولاییم شما بزور میخواین بگین نه داره دروغ میگه دو پهلو حرف میزنه...
برید خودتونو ببینید که فردا ندای هل من ناصر اقا بلند شد ایا لبیک میگین یا ...

مگه رهبری نمیگه جذب حداکثری؟؟؟؟؟؟؟


پناه بر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
4
6
ایشون حرفو عملش یکی نیس،درعمل ثابت کرده، که فهم درستی ازاسلام وتشیع نداره، هزاربار دیدم که آدمای دور و برش دارن، مدیریتش میکنن،انشالله که بعدازظهور پشیمون نباشن...ای کاش اهل مطالعه وکتاب بود، ضمنا همین مصاحبه اش، پر ازتناقض بود،براش متاسفه ام،بااین همه استعداد،توچنگ یه فرقه ی فاسد و البته پولدار افتاده،یاعلی
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
بترسیم...یعنی ما الان فهم درست داریم؟؟ناقوس ...جنگ...فرار...مواظب باشیم
سعیدسلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
4
6
آقای رعنایی،فکر نمیکنم استفاده از لفظ مرجع برای سید صادق شیرازی نشان دهنده عدم ارادت شما به ایشون باشه.بهتره دست از عوام فریبی بردارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
5
3
عقیق به خاطر خدا تایید کن..بعضی ها نگران وحدت با اهل سنت هستند اما وحدت بین خود شیعیان رو با این تهمتها و توهینهایی که انجام میدن از بین میبرن..مگه میشه به راحتی تهمت زد و گفت فلان شخص از انگلیس پول میگیره..اصلا بر فرض سید صادق مرجع نباشه..یه ادم که هست ایا دین ما اجازه تهمت ردن به این راحتی رو میده..واقعا چه اسناد و اعتباری برای این حرفها هست..مگه حضرت اقا از سید صادق اسمی اورد..به خدا به چشم خودم دارم میبینم که توی هیئتها همین بحثها باعث ایجاد درگیری بین بچه هیئتی ها شده..در ضمن مرجع من اقای سیستانی هست.عقیق به خاطر امام حسین به خاطر خدا تایید کن..فقط 1بار حرف مخالف رو تایید کن..باور کن دنیا به اخر نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
3
4
مهدی رعنای هم ولایتی هست و به نظام و اقا مثل بقیه مادحین علاقه داره..مثل همه مردم..توی این مصاحبه هم حرف درستی زده..مگه میشه به راحتی تهمت زد و گفت فلان شخص از انگلس پول میگره..واقعا بر طبق چه سندی این حرفها زده میشه..عقیق نا امیدم نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
نه برادر عزیز شما یه بار مستند عمامه ی انگلیسی رو ببین حدود۳ قسمت هست اون وقت متوجه میشی شیرازی ها از انگلیس پول میگیرن. و پشتیبانی میشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
1
2
عقیق جووووووووون داداااااس
اسماعیل درویشی شانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
3
1
عقیق همه حرفا به کنار اما ممنون از شما رفتم ببینم صداش چطوره چی میخونه باید بگم تو شور حرف اول رو میزنه به نظرم ...چه حنجره ای به به ...شدم نوکر زینب س و...چه سبکهایی ...
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
2
5
سلام

من نمی دانم چه هدفی دارید که این قضیه برهنه شدن را دنیال می کنید
اگر شماره ای دارید بدهید تا برای شما از عکسهای مردان لخت در رسانه ملی در فیلمهای مختلف برای شما نشان دهم
فیلمهایی که میلیونها بیننده دارد ، آیا دیدن این فیلمها اشکال ندارد؟؟
ورزش بانوان ما که همه دنیا حق دیدن آن را دارند جز خود ما
گویا همه عالم به نوامیس ما محرم هستند جز خود ما
حتما خودتان بهتر می دانید وضعیت افتضاح زنان ما را در مجامع ورزشی
آیا این رفتارها قلب امام زمان را به در نمی آورد . آیا این زنان الگوی جامعه شیعی هستند .
از این اختلافاتی که درست می کنیم چه کسی ضربه می خورد
بین مراجع در باب موادر فقهی اختلاف بوده و خواهد بود زیرا این همان پویایی فقه ماست که فقیه برداشت نهایی خود را به عنوان فتوا مطرح می کند
چرا این اختلافات فقهی را دست مایه اختلاف بین مراجع می کنید
مگر انتخاب مرجع اجباری است؟ هر کس مرجعی دارد و طبق آن عمل می کند ، کاری نکنیم همین را هم از مردم بگیریم .
امروز شیعه بیش ا هر موقعی دیگر محتاج اتحاد و همدلی است و چه جایی بهتر از مجلس ذکر سید الشهدا
به اندازه کافی به مجالس امام حسین ضربه می زنند خواهشا خودمان کار را خراب نکنیم
سلامتی همه مراجع و علما و رهبر عزیزمان صلوات
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
6
سلام بر سایت وزین عقیق
با تشکر که نظر این حقیر را انعکاس دادید
من وقتی نظرات بالاتر را خواندم بسیار متاسف شدم از نوع ادبیاتی که بعضی از دوستان دارند
من نمی دانم چرا در بین ما این نوع از ادبیات باب شده . عزیز دل من اگر ما پیرو اهل بیت هستیم انها طرز رفتار و کفتار را به ما حتی در قبال دشمنان یاد داده اند . اگر پیرو این بزرگواران هستید که عمل شما با آنچه از اهل بیت رسیده در تضاد کامل است و اگر هم مرید مکتب دیگری هستید که خب جای حرفی نیست .
تو را به خدا رفتارهای ما را مردم پای دین می گذارند .
یاعلی
اللهم عجل فرجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
احسنت...
حرف دل مارو زده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
1
0
این چه عکسیه تو صفحه اصلی گذاشتید برای سر تیتر
انگشتشو اورده بالا
داره اجازه می گیره
عقیق تو هم شیطنت می کنیااااا
یه عکس خوبتر بزار خوب
والا
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
1
1
این حرفا چیه که زده میشه؟
حضرت اقا میگن اتحاد اتحاد اتحاد اونوقت اینجا این حرفها درباره ذاکر امام حسین علیه السلام گفته میشه
واقعا از نوکران اقا بعیذه
بنده از مراجع قانونی پیگیر کار این اقا هستم ان شاءالله به نتیجه رسیدم اعلام حضور میکنم
ممنون عقیق جان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
2
سلام میدونید چیه برادر ها و خواهر های عزیز ،ایشون از رهبر برای خودشون تابلو درست کردن مثلا ایشون میگه رهبر بر همه ولایت دارن گفتن لخت نشید ولی من از مرجع من این اجازه رو داده مثل این میمونه که حضرت علی ع بگه لخت نشید اما شما بگید عمار این اجازه رو داده ،من حرف عمارو گوش میدم اگر رهبری میگه بالا پایین نپرید این همون هرولس واقعا برید یه هیئت شلوغ هروله میکنن و ذکر حسین هم میگنو میشه پارتی جدی میگم، چرا تفسیر به رای میکنن حرف امام خامنه ایی رو چون امام حسین ع هم گفت قربون برم که اینا دین لقه لقه زبونشونه،این مداحای ما چقد عقلانیت حضرت سید الشهدا رو ترویج میدن ،هیچی واقعا شرم اوره
راضیه عسلی نژاد
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
1
0
تاسف به اینهمه اختلاف اونم بین خودمون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
3
1
بنده یکی از دوستان ایشون هستم . وبا حرف هایشان کاملا موفق و مورد تعید هست . به جرعت میتوان گفت یکی از بهترین مداح جهان هستن
ابو مرصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
3
سلام اگر سد صادق انگلیسی،نیست اقای رعنایی پس،احتمالا یا بهجت انگلیسیه یا ایت الله سیستانی،جمع کن این سیاست یکی،ب تعل یکی،ب میخ تو عملا داری،از،تشیع وهابی دفاع میکنی پس الکی ازشون دفاع نکن تو خودت اونجا جیره میگیری
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین