عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
کتاب «بانوی آفتاب (پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت زینب (س)» نوشته «مرضیه محمدزاده» منتشر شد.

عقیق: زندگینامه حضرت زینب (س) در کتاب «بانوی آفتاب» به دو فصل مجزا تقسیم شده است که فصل نخست آن به «از بدو تولد تا شهادت امام حسین (ع)» و فصل دوم به «دوران اسارت تا وفات آن حضرت» اختصاص دارد.

ولادت آن حضرت و زندگی ایشان در خانواده پدر، فضایل و ویژگی‌های شخصیتی، بررسی رفتار و مواضع ایشان در دوران حکومت پدر و دوران امامت امام مجتبی (ع) و سپس دوران همراهی با سیدالشهداء (ع) از مدینه تا روز عاشورا و آثار تأثیرگذار ایشان در کاروان حسینی در فصل اول و طی چهار بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

آشنایی با روحیات حضرت زینب (س)، اطاعت‌پذیری از امام معصوم (ع)، شیوه زندگی و جایگاه ویژه ایشان در کاروان کربلا از نکات قابل توجه این فصل است.

فصل دوم این اثر از «‌وقایع عصر عاشورا»، «نقش آن حضرت در همراهی کاروان اسرا در کوفه و شام و بارگاه یزید»، «شکست بازار یزیدیان» و «احیای مکتب اهل بیت (ع) در کوفه و شام و مدینه با عملکرد بسیار حساب شده و اقدامات الهی ایشان» حکایت می‌کند، همچنین در این فصل متن خطبه‌های حضرت زینب (س) در کوفه و در مجلس یزید نقل شده است.

انتشارات «دلیل ما» کتاب «بانونی آفتاب» نوشته «مرضیه محمدزاده» را در 260 صفحه و با قیمت 8000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین