عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
انسان به واسطه قدرت انتخاب و اختیار، سعادت و شقاوت دنیا و آخرت خود را رقم می‌زند و اگر عمل نیک انجام دهد، بهشت با آرزوهای او خلق می شود و با اعمال ناپسند جهنم سوزان برای او مهیا می‌گردد.
عقیق: حضرت آیت الله حسین مظاهری، امروز در سلسله مباحث اخلاقی، در مسجد حکیم با اشاره به قدرت انتخاب و اختیار انسان، گفتند: خداوند همه هستی را آفریده و انسان با قدرت انتخاب خود زمینه های سعادت و یا شقاوتش را فراهم می کند.

ایشان ادامه دادند: انسان به واسطه قدرت انتخاب و اختیار سعادت و شقاوت دنیا و آخرت انسان خود را رقم می زند و باید نسبت به این انتخاب که منجر به انجام عملی شده، پاسخگو باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کردند: انسان باید به واسطه این قدرت انتخاب، زمینه سعادت خود را فراهم و جهان را در تسخیر خود قرار دهد و جایگاه اصلی خود را بیابد.

معظم له با بیان این که انسان برای سعادت خود باید در جهت مثبت از آفریده های الهی استفاده کند، یادآور شدند: اعمال انسان اسباب خلق بهشت و جهنم است، اگر انسان عمل نیک انجام دهد، بهشت با آرزوهای او خلق می شود و اگر اعمال ناپسند انجام دهد، جهنم سوزان برای او مهیا می شود.

این مرجع تقلید، قدرت انتخاب انسان را عامل سربلندی و یا سرافکنی او دانستند و افزودند: انسان نسبت به انجام اعمال خود که بر اساس قدرت اختیارش بوده، باید پاسخگو باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین