عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
حسن پلارك:
رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات از اجرايی كردن 50 طرح عملياتی در اين ستاد خبر داد و گفت: ملت ايران به راحتی توانسته‌اند در بازسازی و نوسازی عتبات عاليات پا به عرصه بگذارند.
عقیق: حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات امروز، 15 دی ماه در سخنرانی پيش از خطبه های نماز جمعه تهران گزارشی از اقدامات اين سازمان ارائه كرد.

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به گسترش و تعميق باورهای دينی و گرايش روزافزون مردم به نهضت حسينی گفت: بعد از نزديك به 1400 سال از قيام كربلا امروز شاهد رشد مكتب حسينی هستيم؛ اگر در سال گذشته 11 ميليون نفر به كربلا رفته بودند، امسال 15 ميليون نفر در روز اربعين در حرم مطهر امام حسين(ع) حضور داشتند.

پلارك افزود: شيعيان آن حضرت وظيفه دارند كه امكانات اين رشد جمعيت را در تمامی عتبات عاليات فراهم كنند كه خوشبختانه اين امكان برای ملت ايران فراهم شده و به راحتی توانسته‌اند در بازسازی و نوسازی عتبات عاليات پا به عرصه بگذارند.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با بيان اينكه مردم ايران نزديك به يك دهه افتخار خدمتگزاری به اهل بيت(ع) در عتبات عاليات را دارند، خاطرنشان كرد: مردم با اهدای اموال و دارايی‌هايشان بر امر بازسازی صحن و سرای ائمه اطهار(ع) در كربلا خدمت‌رسانی كرده‌اند.

وی با اشاره به همكاری مردم در بازسازی حرم مطهر امام حسين(ع) گفت: امروز می‌توان اعلام كرد كه حرم امام حسين(ع) با گران‌ترين سنگ جهان و به بهترين شكل اجرايی سنگ‌كاری شده كه شاخص‌ترين نقطه حرم امام حسين(ع) كه ضريح ايشان است در ايران ساخته شده است.

وی با بيان اينكه در ماه ربيع‌الاول مراحل نصب و جابجايی ضريح قديمی با ضريح جديد امام حسين(ع) به مدت 40 روز انجام خواهد شد، اظهار كرد: بعد از 4 سال كار مطالعاتی توسط طراحان، طرح جامع توسعه شهر كربلا و عتبات تهيه و در دولت عراق به تصويب رسيده است؛ همچنين در حرم حضرت عباس(ع) نيز طرح تعويض سنگ كف و آينه‌كاری ضريح آغاز شده است.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نجف اشرف گفت: در گذشته حرم امام علی (ع) از وسعت ناچيزی برخوردار بود، اما امروز با طراحی و اقدامات انجام شده موفق شده‌ ايم در پيرامون حرم، صحنی در ابعاد 110 در 400 متر در سه طبقه به عنوان فضای زيارتی به نام صحن حضرت زهرا(س) احداث كنيم كه عمليات اجرايی اين صحن آغاز شده و تاكنون بيش از 24 درصد پيشرفت فيزيكی داشته است و در فاصله زمانی 4 ساله به بهره‌برداری خواهد رسيد.

پلارك با اشاره به اقدامات اين سازمان در كاظمين گفت: طرح توسعه‌ای كه برای كاظمين تعريف كرديم از يك ماه پيش آغاز شده و فضای زيارتی و صحن‌های حرم مطهر به 5 برابر افزايش پيدا كرده است. همچنين با همكاری توليت آستان مطهر كاظمين تملك زمين‌های اطراف حرم انجام شده و مهندسان و مجريان طرح توسعه انتخاب شده اند و عمليات اجرايی شروع شده است.

وی خاطرنشان كرد: در سامرا نيز پس از اقدامات تروريستی و انفجاراتی كه رخ داد، كسی كه با سرعت و با پذيرفتن همه خطرات برای بازسازی آنجا ورود پيدا كرد، مردم ايران و ستاد بازسازی عتبات بود؛ در حال حاضر نيز مراحل پايانی ساخت خشت‌های گنبد حرم امامين عسكريين(ع) را پشت سر می‌گذاريم؛ گنبدی كه بزرگترين گنبد خشتی جهان اسلام مطرح شده است.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات گفت: در اين گنبد 28 هزار خشت طلا ساخته شده كه برای ساخت آن طی يك سال و نيم گذشته با ايجاد كارگاه طلاكاری و ساخت خشت مسی، رج‌های آخر گنبد در حال ساخت است و به زودی همراه با ساير پروژه‌ها رونمايی خواهد شد.

وی اضافه كرد: در سامرا علاوه بر ساخت گنبد، در داخل حرم نيز آيينه كاری سقف و رواق ها در مراحل پايانی قرار دارد؛ ضريح حرم امامين عسكريين نيز با ايجاد كارگاهی در قم در حال ساخت است كه تا كنون بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكی داشته است.

پلارك در پايان سخنان خود با بيان اينك ستاد بازسازی عتبات عاليات بيش از 50 پروژه در حال اجرا دارد، گفت: بايد از مردمی كه عاشقانه كمك‌های عملی خود را به دست اين ستاد می رسانند، تشكر كرد؛ همچنين از رهبر معظم انقلاب كه در اين مسير مشوق ما بودند و همه علمايی كه حمايت كردند، تشكر می‌كنيم.


منبع:ایکنا

کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین