کد خبر : ۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

شمانظر دهید/ آیا با نمایش چهره حضرت اباالفضل در فیلم رستاخیز موافقید؟ +عکس

بهادر زمانی ایفاگر نقش حضرت عباس(ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: نام ابوالفضل العباس (ع) رعشه به بدن همه می‌اندازد و ایفای همین یک نقش برای معنویات من کافی است.

» عقیق:بهادر زمانی» بازیگر نقش حضرت ابوالفضل العباس (ع) در فیلم سینمایی »رستاخیز» در گفت و گویی درباره اولین تجربه همکاری با احمدرضا درویش کارگردان این اثر سینمایی توضیح داد: عموما از یک بازمانده جنگ چه انتظاری می‌رود، ما باید خودمان را مدیون 8 سال دفاع مقدس بدانیم، مدیون این انقلاب بدانیم یا ندانیم، این موضوع حد وسط ندارد. من خودم شخصا مدیون انقلاب اسلامی هستم و معتقدم اگر این انقلاب نبود ما چنین وضعیتی نداشتیم.

وی افزود: آقای درویش از فعالان دفاع مقدس است و نمی‌توان از این موضوع که شخصیتی به جنگ می‌رود و صحنه‌ها را می‌بیند و بازمی‌گردد بگذریم، با اشخاصی مثل آقای درویش و آقای حاتمی کیا و بزرگانی که در این راه انرژی بسیار زیادی گذاشته اند چطور میتوان برخورد کرد اینها رفتند و دیدند و ما فقط شنیدیم من سعی کردم در ایفای نقش حضرت ابوالفضل(ع) فرموده ها و توصیه های ایشان را تبدیل به عمل کنم و در فیلمبرداری طوری شده بود که من خودم را به آقای درویش سپرده بودم.

زمانی در پاسخ به این سوال که چطور حاضر شدید این نقش را قبول کنید و در نقش حضرت عباس(ع) بازی کنید، گفت: نام ابوالفضل العباس (ع) رعشه به بدن همه می‌اندازد. اینکه فقط در آن لحظه ایستاد و تماشا کرد قابل وصف نیست و من اگر تمام عمرم را سر بر سجده بگذارم نمی‌توانم شکرگزار این موهبت خدا باشم، اگر این فکر مثل آتش از کنار شما یک لحظه بگذرد وجود شما را خاکستر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر خداوند بخواهد ذره‌ای با تمام انرژی عالم تکان نخورد، قطعا تکان نخواهد خورد، اگر من در لحظات ایفای نقش متوجه می‌شدم که در حال انجام چه کاری هستم به آنی قالب تهی میکردم.

بازیگر نقش حضرت عباس (ع) تاکید کرد: به ما اجازه داده شد تا هرکدام از ما با وجود مقدس ابی عبدالله آشنا شویم وگرنه اینطور نیست که ما به همین سادگی در این عرصه پا بگذاریم.

زمانی در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم ایفای چنین نقش هایی از سوی شما شاهد خواهیم بود، گفت: من انتخاب دیگری ندارم و همین یک نقش برای معنویات من کافی است.

 کاربران عقیق می توانند نظر خود درباره نمایش چهره حضرت اباالفضل علیه السلام نظر بدهند.

منبع:فارس

ارسال نظر
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲۱
محمد عاشق فاطمه زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
9
132
خیر...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
11
114
خیـــــــــــــر !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
10
110
نه ولله راضی نیستیم مگر تو این 1400 سال کسی چهره ی مبارک ایشان رو نشان مردم داده که این همه عاشق داره
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
من هم موافق نمايش چهره حضرت عباس (ع) نيستم ولي اين قضيه بي سابقه نيست و از قديم در تعزيه ها نه تنها چهره حضرت عباس كه چهره خود امام حسين و ساير معصومين هم نمايش داده ميشده ولي ظاهرا اون موقع واكنشهاي منفي انچناني در پي نداشته
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
6
82
خير شايد حضرت عباس (ع) از معصومين نبود اما مقام اولياء الله را دارا مى باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
7
93
با سلام
100% مخالف هستم ...
سید ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
6
78
کار بسیار بدی است. چرا نظر مراجع رو عمل نمی کنن
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
9
69
به نظر من این کار حرامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
شما رساله داری یا مرجعی که نظر فقهی میدی حرام .........
اکبر بیکار
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
شما چیکار داری آقای ناشناس!
ایشون نظر شخصی خودشون رو گفتن
شما مگه مقلد ایشونی.
در ضمن نظر بنده هم همینه
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
بحث رساله نیست بحث شعور کارگردانه که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
به به ...ما چقدر مرجع تقلیدهای ناشناس داریم و با کوچیکترین مسئله ها حکم حرام میدن...باز عقیق داری جو رو بهم میزنی و مردم رو به جون هم میندازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
6
59
مخالف هستم اکیدا

آیت الله وحید قبلن خط و نشان کشیده بودند س این قضیه حالا چه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
مخالف
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
5
50
نه!به هیچ عنوان...
کاش کمی فکر شده عمل میشد و نه احساسات صرف...
مهدی امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
56
در فیلم مختار نامه قرار بود که تصویر حضرت عباس (ع) پخش شود که با فتوای مراجع الحمدالله این کار انجام نشد
چه شده که دوباره .....
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
باید ممنون جناب وزیر باشیم!
علمدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
45
سلام علیکم
یا اله العاصین:اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
خدا عاقبت هممون رو ختم بخیر کنه
یعنی اگه شمایل آقا رو نشون ندن نمیشه؟
بس کنین این کاراتون رو من نمیدونم چرا به خودشون این اجازه رو میدن-به نظر من فقط دنبال شهرت دو روز دنیاشونن
جهت تعجیل در فرج صاحب الزمان صلوات
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
17
28
سلام آقاجون مرجع تقلید باید در این موضوع ها نظر بده نه من و شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
کار درستی نیست!
امیر
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
خب عزیز دل یه سرچ ساده تو گوگل بکن تا نظر حضرا آیات عظام وحید خراسانی،صافی گلپایگانی،مکارم شیرازی،علوی گرگانی و ... بقیه مراجع رو ببینی
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
50
سلام
مخالف هستم
یاعلی.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
17
8
اگر امکان داره ان عکس داخل فیلم را بگذارید تا نظرات را مشاهده کنید
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
34
سلام
مراجع تقلید در سریال مختار نامه اجازه ندادند که چهره حضرت عباس پخش بشه.
حالا چطور تو این فیلم می خوان چهره مبارک حضرت ابولفضل رو نشون بدن.
پاسخ ها
امیر علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
خب بعدش از اتاق آقای میر باقری به طرز نامشخصی آن صحنه بیرون آمده و در سطح گسترده ای پخش شد و هیچ کس و اکنشی نشان نداد
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
27
با سلام.دیگه شورشو در اوردن.چه کسی می تونه در مقام قمر منیر بنی هاشم باشه.طبق فرمود ه ی امیرالمومنین روحی لک الفداه انسانی که اولش نجاسته.اخرش نجاسته.وسطش نجاسته.کجا می تونن به مقام شامخ حضرت عباس برسن؟؟؟؟
نمی دونم چرا اینقدر مسئولین فرهنگی در سینما و سریال ها بی توجهن طبق نظر علما رفتار نمی کنن. ان همه بی شعوری تا کی؟
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
33
خیر. ابدا
روضه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
6
26
کسی که زیر ابرو بر میداره و!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
سعيده
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
به نظر من كه زيرابروهاشو برنداشته،چرا ازخودتون حرف درميارين؟من خيليا رو ديدم كه خدادادي همينجورين...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
باز نشستین برا مردم حرف در میارین...ول کنین دیگه مثلا بچه مسلمون هستین
خدا عاقبت همه رو بخیر کنه
این آقا گیرم که زیر ابرو میگیره به تو چه؟
عالم همه زیر سیطره عباس (ع) هست...هیچ چیزی بی دلیل نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
5
28
موافق نیستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
25
خير
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
25
خیر به هیچ وجه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
26
خیر
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
26
مخالفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
24
نه انشا.. نمایش عمومی نمیشه
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
19
دانسته یا ندانسته خیانتی بزرگه
هرکس مستبد به رای باشه و به جای صحبت مراجع به عقل کوتاه خودش اتکا کنه سرانجامش همینه
صحبت های آیت الله وحید خراسانی در مورد نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل علیه السلام:

«آنچه من شنیده ام که خدا نکند که چنین باشد، غلطی است که می خواهند انجام بدهند که اگر این غلط را انجام دادند، من وظیفه ام این است که به آنها گوشزد کنم، اگر سعادتمند باشند در دنیا بیچاره خواهند شد و اگر اهل شقاوت باشند در دنیا آسیبی به آنها نخواهد رسید ولی آن وقتی که دست بریده حضرت عباس علیه السلام وارد محشر بشود، کمر همه آنها را خواهد شکست که برای ابد از رحمت خدا محروم باشند.
شنیده ام می خواهند قمر بنی هاشم علیه السلام را به نقش هنرپیشه ها درآورند .. کسی که حجت خدا مقابل قبر او می ایستد و می گوید "سلام خدا، سلام تمام انبیاء ، سلام تمام اوصیاء و سلام تمام شهداء بر تو یابن امیرالمؤمنین؛ کسی که هر صبح و شب، خدا و 124هزار پیغمبر به او سلام می کنند، این را می خواهند به نقش هنرپیشه ها درآورند.
... خدا نکند چنین غلطی بکنند؛ آن وقت هر چه پیش آید و هر چه ما بگوییم معذوریم.
... اگر چنین غلطی بکنند بدانند که تاسوعای امسال، غیر از تاسوعاهای هر سال است. در اثر این صحبت غلط، باید جوان های غیرتمند فانی در قمر بنی هاشم علیه السلام، روز تاسوعای امسال، محشری برپا کنند در عزای قمر بنی هاشم علیه السلام تا بگویند ای دست‌بریده کربلا..! ای فرق سر پاشیده از عمود در راه خدا..! تو، تو بالاتر از اینی.
آیت الله وحید در ادامه از شدت ناراحتی از شنیدن چنین خبری فریاد کشیدند: «ای روزگار..! ای دنیای ناپایدار..! باید روزگاری بشود که ما زنده باشیم و در این روزگار بخواهند هنرپیشه‌ها نقش او را به مردم نشان بدهند..؟! مردم..! بدانید! این نقشه ها برای این است که وقتی قمر بنی هاشم علیه السلام را به آن صورت نشان دادند، دیگر این سوز و گداز در روضه ها نباشد. برای این است که آن کسانی که آن صحنه را ببینند و آن هنرپیشه را تماشا کنند دیگر آنچنان که باید، در عزای او نسوزند. ولی باید بدانند اگر با چکمه و با کراوات خواستند این چراغ را خاموش کنند و نشد، با این ریش ها و با این یقه های باز هم این نور خدا خاموش شدنی نیست، دیگر ختم کلام.»
امير شريف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
سلام
اگر مخالف نبوديم كهدر زمان ساخت فيلم مختارنامه كه خيلي بهتر وسنگين تر از اين فيلم اجازه ميداديم
چرا علماء و مراجع نظري و دستوري نداندند براي فيلم آقاي درويش ؟؟؟
چرا ايشان بايد اكران كنند فيلم ما بفهميم كه چهره اين شخصيت هاي مبارك ونوراني را نشان دادند ؟
چرا جشنواره فجر با اون همه فضاحت بي حجابي بايد ارزش اين فيلم را براي جامعه عنوان كند ؟
آقاي درويش همان كسي است كه فيلم دوئل با چند تا پوستر خانم هديه تهراني وپرويز پرستويي همه را كشوند تو سيننما و پول بليط مردم مال ايشان و ريشخندايشان واتلاف وقت مردم هم ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
من فیلمو دیدم و کلاً با این کار مخالفم. حضرت عباس علیه‌السلام تالی تلو معصوم هستند ونمایش چهره ایشان کار درستی نیست!
مجیدعلیمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
22
سلام نباید نشون بدن
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
19
خیرررررررررررررر.
مشرقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
خجالت بکشید
ehsan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
15
براي اين كار حكم حكومتي لازمه چرا الكي اسم مراجع رو وسط مي كشين نكني يكي از اين مراجع صانعي؟؟؟؟؟؟؟
اقاي جنتي از طرف يه بچه هيئتي ميگم جم كن اين برنامه اي كه چيدي براي فرهنگ وارشاد غير اسلامي
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
22
به شدت مخالفم.نام "عباس"از هر تصویری گویاتر است.عباس یک بار به تصویر در آمد و آن هم خواست خدا بود.نام عباس برای عظمت بر تمام تاریخ کافی است حالا چطور عده ای می خواهند آن را با تصویر نشان دهند معلوم نیست.این توهینی آشکار به صاحت آن حضرت است و قلب امام زمان از این موضوع ناخشنود است و عده ای گویا قمر منیر بنی هاشم را جزء معصومین فرض نمی کنند حال آنکه امام زین العابدین فرمود گوشه نظر عباس به عالم همه را سلمان فارسی می کند.
من این ضایعه را به همه مومنین تسلیت می گویم.لعنت به سینمایی که برای جذب مخاطب دیت به چنین جنایاتی می زند.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
22
خجالت بکشید
از امام زمان لا اقل خجالت بکشند که فرمود هرجا نام عمویم عباس باشد من سراسیمه می ایم
به خدا درست نیست
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
22
سلام خیر اصلا کار درستی نیست
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
سلام.حتمافردانعوذبالله میخوان براامام حسین (ع)بازیگرانتخاب کنن؟
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
16
جدای از اینکه ممکنه از لحاظ شرعی مشکل داشته باشه ،

از لحاظ عقلی نیز هیچ ضرورتی وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
21
خیر میخوام بدونم نشون دادن چهره آقا چه دردی رو دوا میکنه . اگر میخواهید شخصیت قمر بنی هاشم علیه السلام رو به عالم بشناسونید رو فیلم نامه کار کنید که واقعا در خور حضرت باشه و پیام رو به بیننده وکسانی که از اهل بیت علیهم السلام دورند برسونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
31
5
موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
خير
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
26
سلام
بنده ١٠٠٠٪ مخالفم
اما يه حرفيم به بقيه دارم
اگر اون موقعي كه حضرت عيسي (ع) ، حضرت يوسف (ع) ، حضرت مريم (س) رو نمايش دادن و هنرپيشه اي رو جاشون قرار دادند صدامون در ميومد جرئت نميكردند تا اينجا پيش بيان و برا حضرت ابالفضل (ع) نقشه بكشن
كاش همون موقع جلوي اين هنرمندان روشنفكرو ميگرفتيم تا به اينجا نرسيم
از ماست كه بر ماست عزيزان
پاسخ ها
م.ج
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
بنظرم همین جا، جا داره یه نکته ای رو ذکر کنیم! قطعاً این موضوع باید با نظر شرع و دین و مراجع محترم سنجیده شود که بعید بنظر می رسه حضرات عظام اعلام رضایت کرده باشند. می شد نور بجای چهره ائمه و اولاد طاهرینشون و قمر منیر بنی هاشم گذاشت و چهره رو نشون نداد. اما: به نکته خیلی برام جالبه! یادمه یه موقعی خیمه امام حسین علیه السلام رو آتش زدند و روز عاشورا زدند و ... (منظور چند قرن قبل نیستا همین چند سال پیش خودمون رو میگم) برخی از بزرگواران اعلام نظر نفرمودند و گفتند ماسیاسی نیستیم!!! عجب!!!! اونجا کمر اسلام نشکست و بعد سر یه فیلم و .... بازم عجب!!! نظر به قیاس ندارم و نظرم رو گفتم که میشد براحتی چهره رو بانور بپوشانند و نشون ندهند حداقل اما ازین غفلت برخی .... خدا عاقبتمون رو بخیر کنه
محمد رضا
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
واقعا تقصیر خودمونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
17
خیرررررر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
14
ازغضب اباالفضل بترسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
21
کاملاً مخالف هستم

یعنی ما باید این قدر حماقت به خرج بدیم که چهره زیبا و نورانی حضرت ابوالفضل العباس ( علیه السلام ) قمر منیر بنی هاشم رو با چهره این آقای محترم به تصویر بکشیم ...

اصلاً چه لزومی داره ...؟
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
18
نه به صلاح نيست
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
17
خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
15
اصلا وابدا
نجار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
10
خییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
محیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
17
کاملا مخالفم. ایشون معصوم نیستند اما جزء بزرگان و اولیا هستند... با نشان دادن چهره ایشون به چی میخواهیم برسیم که بدون نشان دادن نشده؟؟؟ تو فیلم مختار نامه هم اون صحنه ها حذف شد و دیدیم که چیزی از اصل فیلم کم نشد.... کاش حذف کنن....
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
13
مخالفم
محمد مهدی ممقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
15
یک درصد هم موافق نیستم.
اصلا درست نیست.
بی احترامی به ساحت علمداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
11
واقعا مسخره بازی شده هرکی برای کار خودش از هرابزاری اهداف خودشو پیش میبره خوب نیست
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
13
نه آقا جون نههههههههههههههههههه
ALI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
10
اصلاً وابداً
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
4
16
هر چی حضرت اقا امر بفرمایند.
سعید مرتضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
10
سلام علیکم
کاری کاملا مخالف با موازین اسلامی است
بنده کراراً مخالفت خود را اعلام می کنم
یا علی علیه السلام
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
12
فیلم را بنده دیشب دیدم
نویسنده برداشته بود همه روایات غیر مشهور را داستان کرده بود
کربلایش حرمله نداشت...
حضرت عباس با شمشیر می جنگید و کشته شد...
حضرت علی اکبر را نیز نشان داد(پس پیامبر را نشان داد!)
کلا فیلم خیلی بدی بود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
15
3
چرا ما همیشه به این قضایا با این نگرش نگاه می کنیم همیشه فکر می کنیم فهم ما همام واقعیت است در حالیکه اینطور نیست بنده کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
13
خیر, نباید نشان داده شود
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
12
مشکل دارد
hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
11
no
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
10
موافق نیستم چون جلالت آن بزرگوار در چهره این برادر جلوه میکند و اصلا کار صحیحی نیست
karbala4949
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
7
نه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
15
2
فکر نکنم عیبی داشته باشد ضمنا ما که خدا نکرده قصد توهین نداریم
حقی
|
Germany
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
11
خیر
حسین ناظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
7
درست نیست حرام هم نمیتواند باشد زیرا ایشان امام و معصوم نبودند . درود خدا بر آنکس که مطیع خدا و رسولش بود .... یادم زوفای اشجع الناس آید ...از چشم ترم سوده الماس آید ... آید به جهان اگر حسین دگری ...هیهات برادری چو عباس آید
محمد خادم شاهزاده علی اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
11
شدید مخالفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
8
نخیر.خدا ازشون نگذره
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
9
خیر
morry
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
12
نه
انشاءالله با موضع گیری مراجع از اکران عمومی این فیلم جلوگیری شود
سیدمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
12
این فیلم رو در روز پنجم جشنواره نمایش دادند تازه می پرسید مخالفید درسته اکران عمومی نشده ولی این نکته را باید بگم که در آینده عکس همین بازیگر به عنوان چهره حضرت عباس همه جا منتشر خواهد شد، چیزی که من تو عراق دیدم یعنی چهره مختار که آقای عرب نیا بازی کرده بود الان همه جای عراق به عنون مختار این عکس علم شده.
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
9
کاملا مخالفم
عاشق ابولفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
8
بادلیل بهتون میگم.یادتونه که امیرالمومنین در لحاظ اخر عمرشان گفتن غریبه هابرن بیرون اقا مظلوم پاشودن برن بیرون اقا امیرالمومنین گفت تو کجا عبـــــــــــاس جان.
پس موفق نیســــــــــــــتـــــیــــم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
11
به نطر من کارگردان با نمایش این فیلم پشت به حرف علما و مراجع کرده
000000000
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
9
خیر مخالفم
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
13
امیدوارم مداحان اهل بیت پرچمدار اعتراض به این موضوع باشند و فریاد بکشند و فقط مراجع وسط نباشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
خیر
على
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
12
اقا من فيلم رو ديدم هم فيلم ضعيفه هم با ين كار كه تصاوير حضرت عباس .حضرت على اكبر. حضرت قاسم .(ع)رو نشان مى دن مخالفم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
12
3
من که مشکلی نمی بینم در نمایش چهره ایشان. سالهاست که روی بوم و با نقاشی چهره ایشان را به تصویر می کشیم. شان ایشان هم با این مساله تغییری نمی کند.
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
واقعا حرف درستی زدی
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
10
اصلا این کار درست نیست متاسفانه توسینمای ما یکسری آدمهای روشنفکر رخنه کردند ودارند مملکت و نابود میکنند الان باید مراجع جلوی این برنامه هاروبگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
10
کار یلی زشتیه اون از اقای میر باقری که یه جوون قد کوتاه به جای حضرت عباس گذاشتند ابهت و پایین اوردند و این هم از اقای درویش تو رو خدا یکی به اینا بگه که با مجالس امام حسین بازی نکند...!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
7
سلام تورو خدا ی کاری بکنید اصلا نباید فکر همچین کاری به ذهنشون برسه
علیرضا
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
خیر راضی نیستم
مسلمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
10
اصلا چه دردیه که چهره حضرت رو نشون بدن!!!!!!!!!
لعنت بر شیطان...
زهرا مامان حدیث وهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
17
4
سلام موافقم. چون اولا قصد اهانتی در کار نیست ثانیا هنر بیشه ای که بازیگر نقش ایشان است که خدا نکرده فاسق وکافر نیست یک شیعه ومومن است .ایه الله وحید فرض را بر فسوق هنر بیشه گذاشته .که اگر بود حرف ایشان درست بود ثالثا هدف نشان دادن مقام حضرت عباس است وچه بسا اشکهایی که در بای فیلم ریخته شود واین خود روضه ای بین المللی است. بس ما در دنیای مدرن امروز چگونه تبلیغ دین عزیزمون وتشیع گرانقدرمون روبکنیم. قطعات حذف شده مختار را دیده ام وحسرت خوردم در عدم بخش آن.امیدوارم این فیلم هم مانند مختار قوی باشد. کارگردانان با این کارتشویق به ساخت بیشتر میشوند.
پاسخ ها
دلسوخته
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
کل 10 دقیقه ی حذف شده ی مختار بی سند و بر پایه ی مدارک ضعیف بود
1) حضرت عباس اصلا نجنگید
2) حربه ای نبرده بود همراهش
3) وقتی تیر به چشم خورد و عمود فرود آمد بر فرق مبارک تازه حضرت از اسب به زمین خوردند
4) دست مبارک رو ملعونی که کمین کرده بود قطع کرد نه کسی که رو در رو جنگیده
من از مقتل خطی و نزدیک 8و9تا مقتل و خوندم
والله هیچجا ندیدم که این مسائلی که تو فیلم مختار بود بیان بشه
اگه مقتلای جدید داره میاد بگید ماهم بخونیم
چرا با بی احتیاطی و بی علمی و توجه نکردن به ریزه کاریها مقام آل الله رو پایین میاریم؟؟؟
چرا کسی نمیگه اینارو؟؟؟؟؟
اگر نمیدانید بپرسید
چرا فکر میکنید در همه ی زمینه ها صاحب نظرید؟
عباس رو فدای گیشه نکنید
در واقعه ی دینی حق دخل و تصرف نیست
یا صاحب الزمان
ما عذرخواهیم آقاجان
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
7
خیر
صدرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
10
ب نام خدا
سلام
با توجه به نظر اغلب مراجع
باید عرض کنم
خیــــــــــــر
سلام بر اباالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
9
روی چهره نور بگذارند. تکنولوژی پیشرفت کرده.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
7
درسته که عده ای از مراجع ایرادی در این کار ندیدند و مرجع تقلید هستند و من و شما نمیتونیم ایرادی ببینیم در این کار . خیلی از مسائل هست که نظر مراجع با هم متفاوته .
ولی عقل حکم میکنه که نیازی به نشون دادن چهره آقا نیست ... انقدر شخصیت حضرت ابوالفضل بزرگه و جا برای پرداختن بهش هست که دیگه نیازی به نشون دادن چهره ایشون نیست .
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
10
نه. شما رو به خدا با اعتقادات مردم بازی نکنید
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
مخالفم
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
10
شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) مانند 14معصوم (ُع) باید مخفی باشد
حسين محرمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
4
با سلام
بنده هم مخالفم
ببينيد اگر مقاتل و كتب تاريخي پيرامون زندگي قمر منير بني هاشم را مطالعه كنيم به راحتي علت اين مخالفتي كه بنده و دوستان داريم مشخص ميشه
فقط به اين روايت بسنده مي كنم
بعد از عاشورا خدمت امام سجاد رسيدند و گفتند كه يابن رسول الله روز عاشورا در كنار شريعه فرات عده اي از جنازه دشمنان شما بودند كه بدون اينكه اثري از جراحت باشد به درك واصل شده بودند، علت چي بوده؟؟
آقا فرمودند: اينان از شدت غضب عمويم اباالفضل دق كرده بودند

همون چشم كه غضبش با دشمن اين كارو ميكنه با يه نگاه به حضرت رقيه دلبري ميكنه

حالا سوال من اينه كه يه كارگردان چطوري ميخواد اين واقعيت رو به تصوير بكشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


علت مخالفت اينه كه نيشه اين همه ظرفيت رو به تصوير كشيد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
نه تورو به خدا دیگه وارد این مقولات نشید نام عباس خودش گویاست برا اوناکه گوشی برا شنیدن دارن
سیدمسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
10
این کار بی احترامی به حضرت است
سجاد قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
10
موافق نیستم
mostafa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
کاملا مخالفم
vesal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
6
سلام
به شدت مخالفم
شما رو بخدا دست از این کارها بردارید،نشون دادن چهره حضرت عباس علیه السلام میتونه حتی تبعات اجتماعی بدی داشته باشه .
ما که صدامون به گوش آقای درویش کارگردان فیلم نمیرسه ولی اگر مسئولین سایت به ایشون دسترسی دارند حتما بهشون بگن که این پست رو همراه با نظراتی که داده شده مطالعه کنن .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
7
با سلام - اگر جلوی این کار امروز گرفته نشود از فردا حتما جهره حضرت علی اکبر (ع) -حضرت قاسم (ع)و .... را نشان مید هند
پیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
5
خیلی از مردم و شاید مراجع مخالف هستند . البته در مورد این موضوع نظر مردم شرط نیست و نظر اکثریت مراجع و نظر ولی فقیه مهم است و سمعا و طاعتا باید به اون عمل بشه . ولی به شخصه اینجانب با این موضوع مخالفم چون من از بچگی نسبت به حضرت عباس تصور خاصی دارم و نمی خوام با نشون دادن عکس یک نفر که معلوم نیست بعدها چه رفتاری از خودش نشون بده و اون شخصیت رو خراب کنه تمام ذهنیتم از مقدساتم به هم بریزه . الان بازیگر نقش حضرت مریم رو ببینید . اونوقت می فهمید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
6
موافق نیستم... کلا با این فیلم هم موافق نیستم در این فیلم عاشورا تحریف شده!!
110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
شدیدا مخالفم.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
8
100%مخالفم.
مرتضی
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
7
به نظر من اصلا کار درستی نیست
من دوست ندارم اون تصویر زیبا که از آقا ابوالفضل الغباس تو ذهنم هست خراب بشه
مرتضی
|
United States
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
2
7
به نظر من اصلا کار درستی نیست
من دوست ندارم اون تصویر زیبا که از آقا ابوالفضل الغباس تو ذهنم هست خراب بشه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
1
3
خیر به هیچ وجه
برای خود بازیگر هم نمایش دادن چهره مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
1
6
مخالفم.
سید مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
2
6
فقط باید به حال این کسانی که بانی این جور کارها میشن تاسف خورد. بنده از سایت عقیق درخواست میکنم که یک جوری اعتراض مارو به گوش مسوولین و دست اندرکاران این فیلم برسونید.
نجمه السادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
7
2
علیرغم ارادت بسیار زیاد به حضرت ابالفضل هیچ مخالفتی با نشان دادن تصویر ایشان ندارم.مقام و منزلت ایشان برکسی پوشیده نیست اما همه میدانیم که ایشان جز معصومین نیستند پس نشان دادن تصویری در قالب نقش ایشان نه معصیت است نه اشکالی دارد بیاییم کمی از این تندرویها بکاهیم و بکوشیم از شخصیت و اخلاق ان بزرگوار درس بگیریم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
8
با سلام
نظر تعدادی از مراجع در مورد نمایش چهره حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه از نظر می‌گذرد:
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: «در مورد حضرت قمر بنی‏ هاشم (ع) نشان دادن چهره آشکار به مصلحت نیست و بهترین راه حل این است که مانند معصومین علیهم السلام چهره ایشان را به صورت مبهم و در هاله‏ای از نور نشان دهند تا مشکلی پیش نیاید».
آیت‌الله العظمی مظاهری اصفهانی: «این کار حرام است و باید نباشد».
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی: «شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) در میان عموم مردم و شیعیان مخصوصا متدینین ممتاز است؛ و لذا برای جلوگیری از هتک حرمت و وهن به مقام عظمای آن بزرگوار لازم است از نشان‏دادن چهره ایشان اجتناب ‏شود».
آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی: «به طور کلی هرگونه عملی که موجب وهن و بی‏حرمتی به ساحت مقدس اهل‏بیت (ع) و از آن جمله حضرت ابافاضل عباس بن امیرالمومنین (ع) شود و یا مستلزم مفسده‏ای باشد جایز نیست. بر مسئولین ذی‏ربط است که رعایت نمایند».
آیت‏الله العظمی وحید خراسانی: «شنیده‏ام می‏خواهند قمر بنی هاشم را به نقش هنرپیشه‏ها درآورند. قمر بنی هاشم کسی است که حجت خدا مقابل قبر او می‏ایستد و می‏گوید: "سلام خدا، سلام تمام انبیاء، سلام تمام اوصیاء، سلام تمام شهداء بر تو یا بن امیرالمؤمنین". قمر بنی هاشم کسی است که صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، هر صبح و شب به او سلام می‏کنند. حال این شخصیت را می‏خواهند به نقش هنرپیشه‏ها درآورند... خدا نکند که چنین کاری را انجام دهند، که اگر بکنند، آن وقت هر چه پیش‏آید و هر چه ما بگوییم ،معذوریم».
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: «جواب همان است که حضرت آیت‌الله وحید فرموده‌اند».
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
7
خیر، به شخصه موافق نیستم. جانم به فدای خاک پای آقا اباالفضل العباس(ع). علمدار با مرام و یاور آقا امام حسین (ع).

اگر مراجع بزرگوار فتوا و اجازه صادر نمودند حرفی نداریم.
نوکر امام حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
5
خیر به هیچ وجه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
4
1
ماشاالله همه واسه خودشون یه پا مرجع تقلیدن
خدا عاقبت ها رو بخیر کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
5
خیر جایز نیست کسانی که میخواهند فیلمشان مورد توجه قرار بگیرد ومخاطب جذب کنند دست به چنین کاری میزنند ای ن درست نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
5
خیر این کار نوعی بی احترامی است مردم ندیده عاشق ابالفضلند . با اعتقادات مردم بازی نکنید
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
4
مخالفم
امین گرامیان
|
United States
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
1
5
یکی از عواقب این کار اینه که بعد از دیدن فیلم تا آخر عمر هر وقت‌صحبتی و روضه ای از آقا قمر بنی هاشم بشنویم،بی اختیار چهره این هنرپیشه در ذهن میاد و همین چهره به عنوان چهره مبارک‌آقا در اذهان ثبت میشه....
و قبلا هم در مورد حضرت یوسف و... این را تجربه کرده ایم،،،،،
مخصوصا درمورد کودکان.
معلم
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
4
اگر نشان دهید مردم بعدازاین بهقیافه ی اوگریه میکنند نه اباالفضل (ع)
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
3
مخالفيم و فيلم را نميبينيم
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
4
خیر
ثاقب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
5
مخالفم
پرستار
|
United States
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
1
7
الحمدالله در این مملکت مراجع و علمای دین بسیار داریم وباید تا می توانیم از این دلسوزان که قطعا ازما بسیار به ریز ودرشت مسایل اعتقادی واقف بوده و خواستار اعتلای دین می باشند پرسیده وسعی کنیم تا می توانیم خود رای حرکت نکنیم
دلتنگ حرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
7
بسم الله
حضرات مراجع نظرشونو دادن نظر ما هم مثل اون هاست
خير!
ياعلى
کلب العباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
3
5
خواه مراجع موافق باشند خواه مخالف ما از اعتقادات خود عقب نمینشینیم.مخالف بوده و هست و خواهیم بود.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
0
4
آقا قمر بنی هاشم جلوه ذات خدااست
چهره آقا در ذهن احدی نیست آقا باید تماما نور جلوه کند نه به انسانی همه بدانند کیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
4
خیر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
4
خیر
الله اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
2
یهودیها خوب سر کارتون گذاشتن وقتتون را گذاشتید که خوبه یا بده نگاه کنید بعد ازنشان دادن فیلم مصائب مسیح چه تعداد مسلمان شدند
درویش
|
United States
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
4
خیر.چراکه ملکوتیان به تصویر درنمی آیندبگذاریدزمینیشان نکنیم ودر رؤیاهامان با آنها عشقبازی کنیم.
علی عبدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
3
خیر به هیچ وجه موافق نیستم.مگه میشه خود آقایان سازنده فیلم به این امر واقف نباشند.واقعا خوابن یا خودشونو به خواب زدن؟
عظمت قمربنی هاشم علیه السلام بر هیچ کس پوشیده نیست.کسی که پنج امام معصوم بر دستان مبارک ایشان بوسه زدند.پس چطور میتوان برای چنین شخصیتی آسمانی چهره ای زمینی متصور شد.
السلام علیک یا اباالفضل العباس.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
3
سلام

بزرگترین خیانا واشتباه را هم کارگردان هم بازیگر هم مسئولین ارشاد ودست اندرکاران این فیلم مرتکب شده اند
انشا الله هماین دنیا هم روز رستاخیز به سزایشان خواهند رسید کاشان مداح اهل بیت ع س ر ر ر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
3
خیر
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
3
بسیار مخالم.متاسفانه این فیلم سوتی های بسیاری دارد از جمله القران کریم و جنگ گروهی و... بنظر میرسه اقای درویش براساس خیالات خودش این فیلم رو ساخته
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
1
4
یاصاحب الزمان آقا کی میایی؟به حرفای ما مردم توجه نمیکنن.میخوان حضرت عباس رو در نقش هنر پیشه ها به ماها نشون بدن.مگه شما رو عموتون حساس نیستید؟؟آقا چرا جوابشونو نمیدید؟...........خدایا رحم کن.............
حمید
|
United States
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
1
3
مخالفم این خیانت به شیعه هست چه تضمینی هست این بازیگرهم سراز هالیود در نیاره نشان دادن چهره حضرت عباس خط قرمز بچه شیعه ها هست این شروع هرمت شکنیست حواستون جمع باشه
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حمید جان عزیزم خب سر از هالیوود در بیاره چی از آقا ابالفضل کم میشه ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
3
به هیچ عنوان موافق نیستم
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
3
3
کار درستی . به طورمثال در فیلم مختارنامه نقشی از بنی هاشم در عاشورا نبود چون صحنه شهادت حضرت عباس حذف شده بود ولی بعدا دیدیم که این صحنه در فضای مجازی بسیاربیننده داشت و دراکثرگوشی ها و رایانه ها وجوددارد با نوحه های مختلف . پس مردم دوست دارند نقش بنی هاشم در سینما به تصویرکشیده شود حتی آیت الله العظمی سیستانی نیز اول اجازه این کار رادادند آقای سیستانی بزرگترین مرجع شیعیان است پس این کار شرعا و قانونا مشکلی ندارد و من هم با این کار موافقم زیرا کم کم به دلیل ساخت فیلم های مختلف توسط وهابی ها ممکن است وقایع عاشورا تحریف شود فقط نوحه خواندن که نیست باید یاد این عزیزان را با ایجاد فیلم و کارتون و انیمیشن و سریال نه تنها زنده نگه داریم بلکه به جهانیان عرضه کنیم.
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
قربون آدم چیز فهم
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
4
2
دوستان شما رو به خدا یه کم وسعت نظر داشته باشین بی جهت نیس شیعه بعد از اون همه قیام و سختی کشیدن بعد از 1400سال به هیج جا نرسیده مذهب ما برحق و باید جهان رو گرفته باشه .
سال 88 پروژه ی سریال سردار تشنگان که به زندگی امام حسین پرداخته بود به خاطر همین مسئله متوقف شد نمیشه که فیلم بسازیم و چهره ی همه رو نورانی کنیم اونوقت معلوم نمیشه کی به کیه ولی در جواب کوتاهی و کم کاری ما دشمنامون سریال حسن و حسین ومعاویه ساختن الفاروق عمر ساختن و توی اون چهره ی امامای معصوم رو هم نشون دادن
تو تعذیه شبیه حضرت عباس رو یه آدم معلومی در میاره که نه میشه بهش گفت رشید و نه میشه گفت زیبا تازه وقتی از دنیا میره خواب می بینن توی قصر فلان جوری و .... چرا مراجع راجع به تعذیه چیزی نگفتن ؟
تازه همین تعذیه رو به شکلی اجرا می کنن که توی مختارنامه دیدیم تتازه تو بعضی از شبیه ها عباس از دست لشکر فرار می کنه ..
میشه حمل بر تعذیه مدرن کرد و حتی واسش حکم استحباب داد .(توی پرانتز بگم من خودم فقه می خونم و توی مجالس استفتاء فراوون شرکت کردم این جور مسائل با سؤالای جهت دار پرسیده میشه که مرجع فتوا به مشکل دار بودنش می ده ). تو رو خدا بس کنین این همه بند و خط قرمز دور خودمون می کشیم هیچ فایده ای نداره به جز اینکه جلوی پیشرفت ما رو بگیره .
پاسخ ها
زینب
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تعزیه بصورت نمادین اجرا میشه و در ضمن کسی که نقش حضرت عباس رو اجرا میکنه توی زندگی شخصیش آدم پاک و سالمیه نه مثل بازیگرا اهل هر کار ناشایستی باشه و بخاطر پول هر کار بکنه
حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خواهر عزیزم شما کههم نام عقیله بنی هاشمی باید رفتارت هم شبیه ایشون باشه چه طور به خودتون اجازه می دید به همه ی بازیگرا تهمت بزنید نکنید به خدا باید جواب بدین . تازه این افرادی هم که توی تعذیه می گید آنچنان امامزاده نیستن که شما می گید .
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
4
نظر هر کس محترمه برای خودش
تو این زمینه نظر مراجع تقلید مهمه که قبلا هم تاکید بر نادرست بودن این کار کرده اند و جای تردید نیست که مخالفند
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
4
با نشان دادن چهره مبارک حضرت عباس(ع)مخالفم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
3
خیر باید از پخش این فیلم جلوگیری بشه
مهدی
|
Germany
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3
0
من هم مخالفم . ولی حرام نیست . حکم شرعی نزارید . از ادب به محضر حضرت ابوالفضل العباس (ع) بدوره . یعنــــــِی بـــــی احتـــــــــرامیه
مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
5
2
اين قدر متحجر نباشيد !!هيچ اشكالي ندارد.ايشون كه جزو معصومين نيستند.شما كه عاشق سينه چاك هستيد بريد رفتارتون را شبيه ايشون كنيد بعدپاي علمشون سينه بزنيد!حالا توي تعزيه ها كه يه آدم مافنگي و سيگاري نقش ايشون و حضرت زينب را بازي ميكنه وآدم حالش به هم ميخوره خوبه؟؟؟؟
مسعود زارعيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
3
خير. تحت هيچ شرايطي.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
3
مخالفم شدید
شیرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
3
خیر خیر خیر خیر خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
no very no
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
4
با سلام به همه
ایا می شود چهره کسی که در روز محشر دستانش شفیع امت پیامبر(ع)است را نشان داد؟
بهتر است کلیه عوامل این فیلم یک کنفراس خبری بگذارند تا بیشتر از این شرمنده ال ا... و شیعیان نباشند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
3
بنده هم به پیروی از علما نشان دادن تصاویر حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم (ع) را اشتباه می دانم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
بنده هم به پیروی از علما نشان دادن تصاویر حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم (ع) را اشتباه می دانم
کرم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
بنده هم مخالفم
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
3
هنر در این نیست که قرآن و پیغمبر و امام و... بذاری توی ویترین برای تماشا(که سالهاست دارن همین کار رو با تمام مقدسات ما انجام میدند)
هنر واقعی در اینه که حقیقت وجودیشونو به مردم نشون بدی و بهشون یاد بدی که ائمه فقط به درد دعای توسل و قرآن فقط به درد سر گرفتن در شبهای قدر نمیخوره بلکه این مواهب بزرگ الهی راهنمای زندگی ما هستند و میشه از تمامشون الگو و سرنخ گرفت! و چه کسی بهتر از امام حسین؟!!

و از طرفی هم نمیشه کتمان کرد که هیچ کتابی نمیتونه تاثیری به اندازه تماشای یک سریال یا فیلم فاخر در ذهن مردم بذاره! ضمن اینکه همه مردم وقت و حوصله مطالعات دقیق تاریخی رو ندارند اما خیلی ها وقت و حوصله ی تماشای یک فیلم تاریخی که چکیده تمام وقایع تاریخی رو در خودش گنجونده دارند من جمله خود من!
من که واقعا دعا میکنم که این سریال حد الامکان دست نخورده بمونه و این قسمت ها پخش بشه!
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
فقط همین را می توانم بگویم:
استغفرالله ربی و اتوب الیه ... !
جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
فقط زیبایی چهره و قد و قامت ملاک نیست.
نشان دادن شخصیت و صولت حیدری حضرت عباس هم مطرح است که هیچ بنی بشری قادر به ارائه آن نیست.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
2
هچکدام از مراجع و بزرگان دین موافق نیستند.
حتما ما هم مخالفیم
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
2
اینها میخاند با عقاید بچه شیعه بازی کنند
جضرت اقای وحید خراسانی فرمودند این کارا نکنید
پس چرا این اقای درویش گوش ندادند جای بحثه

شیعه نباید جلوی این حرمت شکنی ها سکوت کنه
سکوت علما و صاحب نظران همکاری با این تحریف بزرگه

اون قد و قامتی که حضرت علی علیه السلام نگذاشتند احدیی ببینه
اون قامت طوبی یی که امام حسین راضی نشدند حتی اصحابشون هم ببینند این اقا نشون داده

یا ام المصاب بی یب جان زینب سلام الله
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
2
100 درصد مخالفم
بیشتر از همه برای وزیر فرهنگ متاسفم که از این حرکت با عنوان ابتکار یاد کردند ... خدا دست خیانتکار رو قطع کنه ان شاالله
سید مهربون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
3
باسلام
آیا قضیه به این روشنی دیگر نظرسنجی می خواهد؟
آقای درویش تروبخدا چندساعت وقت برای نوشتن این فیلم کردید؟
شمابیشتر وقت گذاشتید یا علما و مراجع ما؟
وای برتو وزیر بی فکر ارشاد که از این فیلم تجلیل کردی؟والله روز قیامت باید جواب بدهی؟
هیچ بویی از پدرت نبردی؟
اگر این فیلم به تماشا گذاشته شود حزب الله امان نخواهد داد.
پس لطفا جلوی این فیلم را هرچه زودتر بگیرید.
هم بگیرید و هم مراقب پخش آن در فضای مجازی باشید.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
4
کاملا مخالف هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
4
خیر
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
4
اکیدا مخالفم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
1
3
من با اصل این نظرخواهی مخالفم.
مگه مسایل دین جای نظرخواهیه؟!
فقط مراجع نظر میدن و ما تابع هستیم.
اونهاهم فرمودند که این کار جایزنیست
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
3
1
بنده بعد بالارفتن شعور عوام موافقم
بنده بعد از شناخت شدن کارکرد سینما نزد عوام موافقم
بنده مشکل را این چیزا نمیدونم خودتون و مردم را الاف نکنید شب عیده به فکر عیدی دادن به چشمهایی باشید که منتظرند پدرانشان با دست پر به خانه بروند.
به فکر مردای باشید که آنقدر دیر میرن خونه تا کسی ازشون چیزی نخواهد.
کجای کارید عمو...........
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
3
بلهريال بنده موافق هستم. یادمان باشد که قبل از اینکه در این فیلم یا مختارنامه چهره حضرت قمر بنی هاشم تصویر بشود، در هیات ها پرده های نقاشی چهره ایشان موجود بود. چطور در آن موقع ما این حساسیت را نشان نمی دادیم؟ نکند خدای نکرده دچار گناه عجب بشویم که هر کاری که خودمان بکنیم را درست بدانیم و بقیه را گناهکار.
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
علی جان درد دین یه وقتایی بی خودی سراغ آقایون میاد وگرنه من این همه حرف حساب و منطقی تو کامنتهام زدم هی منفی گرفتم بجای تایید واقعا متاسفم .
taha
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ما اگر ادعای دینداری می کنیم بادی پیرو مراجع تقلید خود باشیم و ایشان گفتند که مشکل دارد و قبلا هم آن زمانی که پرده های نقاشی هم از چهره ی ایشان بود گفتند که مشکل دارد و در مدت زمانی هم این عکس ها را جمع می کردند و در فیلم مختار هم آن قسمت ها پخش نشد .خودتان فکر کنید قضاوت کنید واقعا اینکه چهره ی ایشان نشان داده بشود باعث نمیشود از بزرگی ایشان و غیر قابل توصیف بودن بزرگی ایشان کاسته شود؟؟قطعا کم می شود و ما که ادعای دینداری داریم نباید دست به همچین کار هایی بزنیم و باید محتاط تر عمل کنیم و یر نظر مراجع تقلید .
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
2
3
من یه سؤال از مراجع دارم همیشه افتخار ما شیعیان نسبت به بقیه مذاهب اسلامی داشتن فقه پویاست که این فقه می تونه پاسخگوی نیاز زمان و مکان ما باشه ایا واقعا وقتش نرسیده که این فقه پویا در عرصه زندگی ما ساری و جاری بشه و بجای دائما خط قرمز نشان دادن تسیهل گری عالمانه بشه؟؟؟؟؟
عاشق ائمه اطهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
2
خیلی کار زشتی می کنند, فقط برای پول در اوردن دو روز دنیا.؟!!!!متآسفم برای کار گردان
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
2
بنده صددرصد مخالفم
به هیچ وجه نباید بگذاریم همچین اتفاقی بیفتد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
1
مخالفم !
یا اباالفضل دخیلک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
2
اشکالات فیلم فقط نشون دادن چهره ها نیست واقعه عاشورا رو تحریف کردن تورو خدا جلوی پخش فیلم رو بگیرین این فیلم فقط و فقط نظر صهیونیست ها رو اجرا کرده فاتحه ی اعتقاداتمون رو خونده خواهش میکنم اینقدر روشنفکنرانه بحث نكنيد همه ي زندگی ما امام حسین ع دشمن هم اینو فهمیده ما نمیذاريم اين فيلم اكران عمومي بشه اقاي درويش كاش حداقل يك مقتل معتبر رو خونده بوديد شايد هم خونديد و به عمد اينطري ساختيد اللهم عجل لوليك الفرج
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
2
مخالف
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
0
1
همچین کارهایی باعث میشه نعوذ بالله فردا چهره امام حسین و پیامبر و حضرت فاطمه رو هم نشون بدن و قبح این مسایل رو از بین ببرن اگه ندونسته این کارو کردن توبه کنن و از امام زمان و مراجع و شیعیان عذر خواهی کنن اما خدای نکرده اگه عمدی در کار بوده حسابش با خود علمدار.
مدافع حرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
1
والله ان قطعتمو یمینی........
آقای درویش با این استدلالهای سفیهانه،جنگ بزرگی را که با حضرت عباس شروع کردی را توجیه نکن....
خواهی دید غرش چشم زخم خورده ی عباس بن علی را.
taha
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
1
خیر
اصلا
هرگز
اینکار باعث میشود که همه از این به بعد تصویری از حضرت عباس علیه السلام در ذهن داشته باشند که تصویر صحیحی نیست و مطابق واقعیت نیست .با نشان دادن صورت ایشان و بقیه ی اهل بیت امام حسین علیه السلام بزرگی مقامشان را پایین می آورید و غیر توصیف بودن این بزرگی را نیز زیر سوال میبرید.
علاوه بر این حضرت عباس علیه السلام با تریبیت در خانواده ی معصوم به طوری به مقامی رسیدند که آنقدر آگاه هستند که گناه و خطا نداشته باشند و فرض اینکه ایشان معصوم نیستند دلیل درستی برای نشان دادن چهره ی ایشان نمی باشد.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
1
قطعا مخالفم چونکه با این کار قداست این بزرگواران تضعیف میشود دشمنان اهل بیت میخواهند ای ارزشها را کمکم کمرنگ کنند اینها هدف دار است
احمد نوری از عباسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
1
نه.اگه بره بعد این فیلم نقش منفی دیگه ای بازهکنه چی؟مطمئن باشید که اثر منفی می ذاره
احمد نوری از عباسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
1
نه.اگه بره بعد این فیلم نقش منفی دیگه ای بازهکنه چی؟مطمئن باشید که اثر منفی می ذاره
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
0
1
خب اینطور که پیداست هستند برخی مراجعی که نشان دادن چهره را حرام نمیدانند ولی با شرایط بوجود آمده و تحریفات و رفتارهای سخیف گونه ی جای جای فیلم بهتر است هنر مند ان محترم یکمقدار فکر کنند بعد فیلم بسازند..
نشان دادن چهره ی انبیا آن هم با این بازیگارنی که هر لحظه در نقشی حاضر به بازی هستند برای مابقی ایمه هم محل اشکال است(نظر فقهی نیست)منظور این که واقعا اشتباه است وقتی هنر پیشه ای هر نقشی را بازی میکند چهره اش تداعی گر ائمه باشد چرا که اثر وضعی و اثر فرامتنی ای که هر چهره در ذهن ها باقی میگذارد موجب وهن شخصیت میشود... مثال بارزش یوسف نبی.......
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
1
مخالفم ضمنا یاد زمان خاتمی افنادم که سینما دچار ابتذال گردید
بهادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
0
با سلام.عزیزان من شما که خیلی روی دین و مذهب غیرتی هستید چرا به فیلم مخرب شیعه و اسلام عمر فاروق که یه مشت وهابی سازنده ی اون بودن و چهره و شخصیت حضرت علی(ع) و ذریه مطهر ایشون رو به گونه ای به تصویر کشیدن که علی(ع) رو در این فیلم از یزید و امثالش بدتر نشون دادن و به گونه ای شخصیت پردازی کردن که ایشان یه شخص ترسو و جاه طلب و دنیا دوست و خیلی از صفات دیگر که درخور شخصیت والای ایشان نیست.قبول دارم که آقای درویش تا حدودی تند رفتند ولی عزیزان آگاه باشید که دشمنان علی(ع) و فرزندانش با تمام قوا به شیعه و آرمان هایش در حال حمله است.ما الان 32سال است که به طور جدی به فیلمسازی در کشوری می پردازیم که اسلام و شیعه در آن حرف اول را می زند ولی آیا چقدر در زمینه اسلام،غدیر،غصب فدک،غربت حسن و مظلومیت حسین و ذریه اش و قیام زینب کبری فیلم ساخته ایم؟؟؟چقدر توانسته ایم پیام عاشورای حسین را به گوش جهانیان برسانیم؟؟؟عزیزان من اندکی تامل کنید.یا علی.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
0
1
صد در صد مخالفم.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
1
من حوصله اینکه تمام نظرات بخونم نداشتم ادعای بچه هیاتی بودنم ندارم اما دوستان عزیز اول و اخر این فیلم اکرانم که نشه dvd میاد بیرون شمایی هم که اینقدر دو اتیشه ای اگه تا الان ندیده باشی میری میخری میبینی که بفهمی چیه مردمومن یه تیکه فیلم مختارو حذف کرده بودن تو مسیر پیاده روی اربعین اکثر موکبها گزاشته بودن نشون میدادن تموم شد داداش فیلم ساخته شده باید جلو ساختشو مگرفتن که نگرفتن خبر مرگشون بیاین ادم باشیم نبینیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
1
نخیرنبایدنشونبدن
خیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
مگرهربی سروپایی میتونه نقش حضرت عباس ع بازی کنه نباید نشون بدن فیلم مختارهم میخواست چنین کارو انجام بدهد اما نتونست به کارگردان باید بگم باید اول با چندتا مراجع مشورت میکردی بعد می ساختی
کرمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
1
کاش وقت و هزینه ای که صرف نمایش دادن چهره شهدای کربلا و خاصه حضرت ابالفضل(ع)کردند رو صرف تقویت بنیه ی تاریخی فیلم میکردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
0
1
خیررررررررررر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
علی اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
0
ملاقلی پور خدابیامرز میگفت به من پیشنهاد ساخت فیلم امام حسین و دادن ولی هرچی فکر میکنم میبینم هر کسی از آقا و عاشورا یه تصوری تو ذهن داره شاید با فیلم من اون تصور یا حتی اعتقادش خدشه دار بشه اونوقت فردای قیامت امام حسین به من میگه آخه با ما چیکار داشتی که این تصویرو از ما نشون دادی- حرف منم همینه آخه این آقایون از امام حسین چی میخوان بابا برید راجع به همون موضوعات مربوط به سینماتون فیلم بسازید ذهن بشر کجا و واقعه عاشورا کجا-عاشورا زیباترین و عظیم ترین تابلوی خلقته که خداوتد نقاشی کرده اونوقت آقایون میخوان اونو با دوساعت فیلم سینمایی نمایش بدن
سید مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
0
من که موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
0
من هم موافق هستم آخه هگه حضرت عباس جزو 14 معصومند که چهره ی ایشان را نشان ندهند ایشان مردی قوی ، پهلوان ، مهربان ، فداکار و یکی از فرزندان حضرت علی بودند که جزو 14 معصوم نبودند راستی در فیلم یوسف پیامبر چرا چهره ی پیامبر خدا را نشان دادند مقام ایشان که از حضرت عباس بالاتر بود و مقدس تر بودند حالاهم که یک نفر فیلمی زیبا ساخته است اجازه پخش نمی دهند ولی به هر حال هر چی رهبر محترم بگویند که فکر نمیکنم مخالفتی داشته باشند
عباس ترابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
بسم الله
من در مورد فیلم رستا خیز نظر م بدم در تلوزیون یک سریالی پخش شد که یک کلمه به قوم بختیاریا توهین شد مردمش ریختن تو خیا بان اعتراز کردن وفیلم با ان هزینه بالا متوقف شد می خوام بگم هنوز هم هنوزه اهل بیت مظلو م هستند
مهناز تخوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
ما تا پای جان خودمان و بچه هایمان بر سر عهدمان با سیدالشهدا هستیم.
نیازی به نظر نیست.
هرکس پا روی خرده نان سفره سیدالشهدا گذاشت ما با خونمان جلوی او را میگیریم
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
مخالفم
چون وقایع عاشورا در فیلم تحریف شده حضرت رقیه نداره حضرت علی اصغر چهار پنج سالشون بوده آخه؟؟؟!!!حرمله لعنت الله علیه، واقعه ی کربلای آقای نامحترم درویش نداره جل الخالق!!!خدا لعنت کنه دشمنان اسلام وشیعه رو که خواسته یا ناخواسته می خوان به اسلام شیعیان ضربه بزنن.ودر ضمن نشون دادن چهره ی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام اونم با بازی یه خواننده واقعا که خجالت آوره ودر ضمن هیچ کدوم از مراجع عظام این موضوع رو تایید نکردن آیت‌الله وحید خراسانی و دیگر مراجع متفقا مخالف هستن
اللهم صل علی محمدو آل محمد و العجل فرجهم ولعن اعداهم اجمعین
اللهم عجل الولیک فرج
1401
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
سلام
بد بدعتی است این کار اگر به خدا و اهل بیت ع اعتقاد دارید دست از این کار بکشید و طور دیگه به روایت عاشورا بپردازید
سید وحید غفاری پاکرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
سلام.یه عده هواسشون نیس دارن چکار میکنن اونموقع ما نگران داعش هستیم که مبادا به حرم اهل بیت جسارت کنن تو مملکت شیعه مقدسات شیعه رو زیر سوال میبرن شما بگید یه مطرب میتونه نقش اق قمر منیر بنی. هاشمو بازی کنه.خدا نیستو نابود کنه کسایو که تو اسیاب دشمن اب میریزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
احتیاط واجب و اقوی ترک این فعل است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
1
سلام. آیا امام زمان عج راضی به این کار هستند؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
من چند سال پیش تو یه انیمیشن دیدم امام حسین کاملا نورانی بود اما یه شمای کمرنگی از حضرت عباس معلوم بود مثل خط کمرنگی از ابرو یا لب توی هاله روشنی از نور به نظرم اینجوری بهتره هم نشون میده ایشون معصوم نیستن هم اینکه مقامشان از سایر مردم بالاتره . دوما حساب کنید اگر توی فیلمی،هر فیلمی بخوان مثلا توی یه صحنه همزمان چند نفر از اهل بیتو نشون بدن و مکالمه ای باشه اگه کامل نورانی باشن مخاطب گیج میشه چون متوجه نمیشه کی دقیقا داره صحبت میکنه! یه شمای کمرنگ از صورت خیلی بهتره.احتمالا هر دو طرفو میتونه راضی کنه
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
درود به همه جوانان ایران
پیامای همه تون خوندم
برام جالبه به چه چیزایی سرگرم شدین
مسایل مهمتری تو کشور هست که ارزش بحث و فکر داشته باشه و شما دارین درین باره بحث میکنین که تصویر فلان شخص عرب رو توی تلویزیون نشون بدن یا ندن.
کاش همین اندازه روی تصویر بزرگان کشور خودتون هم تعصب داشتین. ما کم مردمان بزرگ ایرانی نداشتیم
ای کاش کمی غیرت ایرانی در وجود ما باشه
ای کاش اینقدر فریفته فرهنگ بیگانه نباشیم
اینقدر مرغ همسایه برامان غاز نبود
چرا کسی برای سردار بزرگ ایران زمین که فقطبا300نفر مقابل لشکرچنددههزارنفری اسکندرملعون ایستادگی کرد و تک تک تا اخرین نفس جنگیدتدوکشته شدند گریه و زاری نکرد و حتی نامی ازو در کتب تاریخی برده نشد
گناه او چه بود که ازو یادنمی کنید؟
نوشته اند وقتی بالاسر جنازه اش امدند200تیربران نشسته بود تا جاییکه اسکندربرایش گریست و دستورداد بااحترام بخاکش بسپارند چون نماد وطن پرستی بود.
حالا ما چه؟
کمی فکر کنیم
کمی بخود بیاییم
از فرهنگ و گذشته خود بدانیم
از ایرانی بودن برای ما بجز نامش نمانده است
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پربحث ها
پرطرفدارترین عناوین