عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
حجت الاسلام علی صدوقی:
نعمتی مانند جمهوری اسلامی، به واسطه خون شهیدان به ما داده شده است ، با پاسداری کردن از این نعمت حقش را نیز ادا خواهیم کرد .

عقیق: حجت الاسلام علی صدوقی، گفت: خداوند جهت رشد بندگانش در مسیر طاعت خود، امکاناتی را در اختیار آنها قرار داده است؛ در ادبیات دینی به آن امکانات نعمت گفته می شود، مانند سلامتی، هوش و ذهنی مطلوب، محیط زیستی سالم، ارتباط با خانواده و...) امکانات مادی و معنوی.
وی تصریح کرد: اگر با این نعمت ها ارتباط سالمی برقرار نکنیم، ضایعشان کرده ایم(نقمت). به عنوان مثال  با به خطر افتادن سلامتی مان که در پنج حوزه رخ می دهد، به واژه نقمت قوت بخشیده ایم(فکری، روانی، جسمی، اجتماعی و معنوی(.
                                                                                 
کارشناس مسائل دینی افزود: اگر می خواهیم بدانیم  چقدر شاکرهستیم، باید میزان سلامتی مان را در این پنج حوزه بررسی کنیم.                                                                                                                                                  
علی صدوقی تشریح کرد: یک تعداد از نعمت ها از جانب خداوند بدون واسطه و یک تعداد از آنها با واسطه به ما عطا می شود؛ قرآن، پیامبر اکرم(ص)، امام زمان(عج) از نعمت های الهی هستند(بی واسطه)؛ ما زندگی مان را باید به گونه ای مدیریت کنیم تا در مسیر رضایت آن عزیزان گام برداشته و حق نعمت را ادا کنیم؛ اگر پیامبر(ص) و امام زمان(عج) از ما راضی باشند، خداوند از ما راضی خواهد بود.                                                                                                                                                     
 
این کارشناس علوم دینی گفت: در ادبیات دینی، واژه رحمت در کنار واژه نعمت قرار دارد. در قرآن خیلی از این واژه استفاده شده است که اعم از واژه نعمت است، آنچه در طول زندگی از جانب خداوند به ما عطا داده شده، حاصل رحمانیت او است(خداوند نعمت هایش را بر همه تمام کرده است(.
                                                                                                                                                   
خداوند همچنین رحیم است، اما رحمیت او شامل افرادی می شود که حق نعمات را ادا کرده باشند، خیلی از انسان ها در زندگی شان ثروت فراوان دارند اما از آرامش روانی برخوردار نیستند ،بلعکس آن نیز صادق است.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین