عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
با حضور شخصیت‌های ایرانی و لبنانی برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت شهید اقتدار فرهنگی حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری با حضور وزرای فرهنگ و بهداشت لبنان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر کشورمان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در بیروت برگزار شد.

عقیق: مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین شهید ابراهیم انصاری و سایر شهدای انفجار تروریستی در لبنان با همکاری رایزنی فرهنگی ایران با حضور و سخنرانی محمدباقر خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رکن آبادی سفیر ایران در لبنان و شخصیت های رسمی لبنانی نظیر علی خلیل وزیر بهداشت لبنان، گابی لیون وزیر فرهنگ لبنان، ولید داعوق نماینده نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، مدیر مرکز کاتولیکی أب عبدو ابوکسم و بشاره راعی نماینده پاتریک مارونی، قبلان نماینده رئیس مجلس شیعیان لبنان، هیثم جمعه نماینده وزیر خارجه، امیل رحمه نماینده سلیمان فرنجیه، شیخ علی جابر نماینده دبیرکل حزب‌الله سیدحسن نصرالله، بلال تقی‌الدین رئیس حزب وفاق وطنی، شیخ نبیل قاووق رئیس امور اجرایی حزب‌الله، سمیر مخلوف نماینده مطران بولس مطر، علامه سیدعلی فضل‌الله، امام مسجد قدس شیخ ماهر حمود، حاج حامد خفاف نماینده دفتر آیت‌الله سیستانی در لبنان و دیگر اعضای و شخصیت‌های حزبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی،‌ نظامی، دیپلماسی و  روحانیون در سالن رسالات بیروت برگزار شد.

در این مراسم، محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهید انصاری را فارغ‌التحصیل مدرسه اهل البیت(ع) و دانش آموخته مدرسه عشق و شهادت و مروج فرهنگ مقاومت دانست.

وی با منحصر ندانستن مدرسه مقاومت در انحصار هیچ دین و مذهب و طایفه‌ای لبنان را نمونه بارز و زنده جریان مقاومت در دنیا دانست و گفت: شهید انصاری نه تنها یک شخصیت فرهنگی بلکه یک روحانی و مبارز بود که در ماه محرم همزمان با شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران پاکش شهید شد، مقامی که همان طور که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند «بزرگترین جایزه و بهترین پاداش را در راه حق نصیب خود کرد».

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جریان تکفیری را مصداق دشمن داخلی که به مراتب خطرناک‌تر از دشمن خارجی و بزرگترین استفاده کننده از این جریان ضدبشری را رژیم صهیونیستی دانست و با تأکید بر وظیفه علمای اسلام برای رسوا سازی این جریان، ابراز داشت: شهید انصاری به منزله یکی از پیشگامان وحدت اسلامی بود که در راه تقریب بین ‌مذاهب و ادیان خدمتگزار امت اسلامی بوده است و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید علو درجات را خواستار هستیم.

گابی لیون وزیر فرهنگ لبنان در این مراسم اظهار داشت: تردید دارم که چگونه بتوانم کلمات و واژه‌ها را در کنار هم قرار بدهم و از این شخصیت مبارز سخن به میان آورم، شخصیتی که هنوز نتوانستم به آشنایی با او شرفیاب بشوم و دست تکفیر بار دیگر مقر دیپلماسی را هدف طعمه‌ خود قرار داد و با عملیات وحشیانه باعث شهادت عده‌ای از مردم بی‌گناه شد و زخمی عمیق بر پیکره ملت ما گذاشت، به دولت و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

أب عبد ابوکسم، نماینده پاتریک بشاره راعی گفت: ملت ما با وجود تعدد مذاهب، همیشه احترام خاصی برای هم قائل بودند؛ اما تکفیر و ارعاب می‌خواهد فاصله بین آن‌ها ایجاد کند.

وی با اشاره به دیدار چند روز قبل از شهادت شهید انصاری با کاردینال باتریک راعی در قصر باتراکیه گفت: ایشان به شخصیت فرهنگی و فعالی در خاورمیانه شناخته شده است که قبلاً در سودان خدمتگذار بوده است.

همچنین استاد علی خلیل وزیر بهداشت لبنان در سخنرانی خود با اشاره به اینکه چرا این بار سفارت ایران و سفیر ایران در لبنان را هدف قرار گرفته‌اند، گفت: جواب آن واضح است چون ایران محور مقاومت در منطقه و محافظ امت در مقابل حمله‌های استبداد گرانه رژیم اشغالگر اسرائیلی هشت.

وی ادامه داد: این حمله وحشیانه از  اهداف اسرائیل است، اما ما باید با آگاهی بیشتر از این فتنه جلوگیری کنیم و تمامی ادیان اعم از شیعه و سنی و دیگر مذاهب باید در یک جبهه با هم متحد و در مقابل حملات وحشیانه صهیونیستم ایستادگی کنند.

شیخ ماهر حمود امام مسجد قدس در صیدا نیز با محکوم کردن عملیات اخیر به وحدت اسلامی در مقابل عملیات تکفیری و هوشیاری مردم در دوری از افکار شیطان‌گرانه اشاره کرد و آن را چیزی جز هدف صهیونیسم ندانست.

شیخ نبیل قاووق، نماینده امور اجرایی حزب‌الله ضمن عرض تسلیت و تبریک به مقام معظم رهبری و ملت و سفارت ایران بیان داشت: شهید انصاری یک شخصیت فرهنگی به ‌تمام معنا بود که رسالت خود را از میدان‌های فرهنگی مختلفی آغاز تا به لبنان و مقام والای شهادت رسید، تکفیری‌ها  و اسرائیل تنها یک هدف دارند و آن هم از بین بردن مقاومت اسلامی است، مجروحین احزاب تکفیری در سوریه در بیمارستان‌های اسرائیل درمان و معالجه می‌شوند.

وی افزود: ملت ما باید با هوشیاری و بیداری کامل در مقابل ارهاب و تهدیدات آن بایستد و با آن مبارزه کند، آن‌ها باید بدانند که با کشتن ما در سوریه فقط شکست خود را نزدیک می‌کنند و در ایمان ما تأثیر گذار نیست، قتل برای ما یک عادت است و ما شهادت را با دل و جان می‌پذیریم. به تکفیریین و سر کرده‌هایشان می‌گویم خونی که ریخته شده و می‌شود، به ما وقت و به شما یأس و ناامیدی می‌دهد.

رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این مراسم با ذکر خصوصیات اخلاقی بی‌نظیر شهید انصاری، ملت ایران و دولت ایران را مفتخر به دادن شهیدانی در راه اسلام و مقاومت در برابر دشمنان اسلام خصوصاً رژیم صهیونیستی دانست و این روند را در ادامه روند هشت ساله جنگ تحمیلی و تقدیم شهدای بسیاری و نیز شهدای انرژی هسته‌ای بیان کرد و با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 این مذاکرات را با حفظ حق غنی‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی بزرگی برای دولت و ملت ایران دانست.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین