عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
در نشست خبری ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام مطرح شد؛
نشست خبری اعضای ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تأسیس هیأت رزمندگان اسلام در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد.

گزارش تصویری

عقیق: نشست خبری اعضای ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تأسیس هیأت رزمندگان اسلام در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد.

در ابتدا علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: هیأت رزمندگان اسلام سال ۱۳۷۶ با هدف انسجام و اتحاد هیبات مذهبی و گسترش آنها تأسیس شد هیأت امنای هیأت رزمندگان اسلام شامل ۱۵ نفر بوده که مسؤولیت هیأت امنا بر عهده سردار نجات است.

وی با استناد به فرمایش رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص تأسیس هیأت رزمندگان اسلام قریب به مضمون می‌فرمایند هیأت رزمندگان اسلام باید خودجوش، مردمی و مستقل بوده و نباید سازمانی باشد؛ جشن غدیر نخستین جشنی بود که به همت هیأت رزمندگان اسلام در مهدیه تهران برگزار شد. هنگام تأسیس سپاه و بسیج بیشترین حمایت را از هیأت رزمندگان اسلام داشتند اما هرگز سازمانی نبودیم و تلاش شده همواره مردمی باشد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه اولین همایش مدیران هیأت در سال ۱۳۷۷ برگزار شد و تاکنون ۲۸ همایش مدیران برگزار شده است گفت: در ابتدا ۱۰۰ هیأت رزمندگان داشتیم که امروز ۴۰۰ هیأت رزمندگان، ۳۰۰ هیأت جوانان عاشورایی، ۳۰۰ هیأت بانوان با نام پیروان عترت، ۲۰۰ هیأت نوجوانان فاطمی داریم که در مجموع ۱۲۰۰ شعبه هیأت رزمندگان است. سردار نجات، سردار کوثری، حجت‌الاسلام اسماعیل سعادت‌نژاد، صادق آهنگران و علی‌اکبر مداحی موسسین هیأت رزمندگان بوده‌اند.

مداحی عنوان کرد: احلی من العسل شروعش با هیأت رزمندگان اسلام بود، ابتدا شیرخوارگاه حسینی را در مهدیه تهران به همت هیأت رزمندگان اسلام کلید خورد، سه ساله‌های حسینی نیز از ابتکارات هیأت رزمندگان بود، کاروان شادی غدیر نیز سال ۹۵ هیأت رزمندگان برپایی اش بر عهده هیأت رزمندگان بود، ساخت مسکن و فعالیت‌های جهادی نیز از دیگر اقدامات این هیأت به شمار می‌رود، اعزام موکب‌های خدماتی در اربعین حسینی، فعالیت ۱۲۰ کانون قرآنی، انتشار کتاب شعر و نوحه، برگزاری همایش شعرای آئینی و… را می‌توان از اقدامات این مجموعه دانست.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که دعای ندبه را مستمر است برگزار کردیم و از تلویزیون پخش زنده کردیم. در لرستان و زمان سیل، با کمک مردم ۱۰ خانه برای نیازمندان ساختیم. در اربعین موکب‌های ما با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

در ادامه صادق آهنگران اولین مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سال ۱۳۶۳ و در دوران دفاع مقدس هیأتی به عنوان عاشقان ثارالله تشکیل شد که منصوب به سپاه بود و برنامه این هیأت از اهواز شروع به کار کرد. لازم به ذکر است که در زمان جنگ به صورت متفرق هیأت هایی وجود داشت که می‌طلبید این هیأت‌ها به نسل‌های بعد از جنگ نیز منتقل شود بر همین اساس ایده تشکیل هیأت رزمندگان اسلام د. ذهن کلید خورد.

آهنگران ادامه داد: اولین هیأت در اهواز، دیگری در قم ایجاد شد. همدان، مشهد و … هم محل برپایی هیأت عاشقان ثارالله بود. ابتدا با محسن رضایی این موضوع مطرح شد تا در صورت اجازه شعبه تهران ایجاد شود و این هیأت‌ها یکپارچه شود. همان موقع به من ۳۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی این هیأت داد. شد و پاتوق اولیه ما مسجد قدس پیروزی بود.جلسات این هیأت، پنجشنبه‌ها برگزار می‌شد. چند مرتبه ترکیب مسئولان هیأت تغییر کردند و در نهایت با حضور سردار نجات، هیأت مستحکم شد.

وی با بیان اینکه امروز هیأت رزمندگان اسلام حدود هزار و دویست شعبه در سطح کشور دارد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص تأسیس این هیأت فرمودند باید خودجوش باشد، موجب تعطیلی و تضعیف دیگر هیأت‌ها نباشد و سازمانی نباشد؛ ما نیز بر اساس همین مهم پیش رفتیم.

در ادامه زهرا ساکت مسؤول معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه نیمی از جامعه ما بانوان هستند بر همین اساس نیاز تأسیس بخش بانوان هیأت رزمندگان اسلام احساس و از سال ۱۳۸۰ واحد پیروان عترت برای مدیریت بهتر جلسات بانوان هیأت تشکیل شد. حدود ۳۰۰ هیأت خواهران در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: هرساله چندین نشست با مسؤولان واحد پیروان عترت را داریم و سیاست‌های کلی توسط شورای مرکزی بیان می‌شود. در این همایش اساتید مجرب مباحث و دستورالعمل‌های هیأت را بیان می‌کنند. نشست‌های آموزشی و تخصصی هم بعد از این همایش سراسری برگزار می‌شود.

ساکت با بیان اینکه دو سال است که ۲۰۰ هیأت نوجوانان فاطمی تشکیل دادیم گفت: این هیأت‌ها مباحث نوجوانان دختر را تحت پوشش قرار می‌دهند و ویژه آنان جلسه دارند. همایش ویژه‌ای هم برای این هیأت‌ها داریم. ما هر سال هیأت‌های نمونه‌ای داریم که هر ساله از ده هیأت به عنوان نمونه تجلیل می‌شوند لازم به ذکر است که این هیأت‌ها باید کارهای خاصی انجام داده و مخاطب بیشتری را جذب کرده باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین