عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
حجت‌السلام پناهیان:
یک استاد دانشگاه گفت: مردی در عرصه سیاست ظاهر شد و مهمترین پست سیاسی کشور را با رای مردم به دست آورد، که جزو سیاست مداران محسوب نمی‌شد.

عقیق:حجت‌السلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری شهید آیت‌الله رئیسی گفت: رئیس جمهور خوبی را از دست دادیم و همه بخاطر آن متاثر شدند. چیزی را که نمی‌توان اندازه گرفت، اشک‌هایی بود که پای تلویزیون ریخته شد. جسته و گریخته عکس‌العمل‌هایی از افراد دیدیم، که نشان‌دهنده اثر عمیق ایشان در میان مردم بود؛ محبوبیتی که هم برای خودشان و هم برای انقلاب ایجاد کرد و شهادت رئیس جمهور واقعاً هولناک بود.

حجت‌السلام پناهیان در پاسخ به این سوال که آقای رئیسی سال‌ها به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی بودند. اما یا شناخته شده نبودند، یا به عنوان چهره فعال سیاسی حضور نداشتند. ظهور آقای رئیسی را در سیاست چگونه ارزیابی می‌کنید؟ توضیح داد: ظهور شخصیتی مثل آقای رئیسی در عرصه سیاست بی‌سابقه یا کم سابقه است. مردی در عرصه سیاست ظاهر شد و مهمترین پست سیاسی کشور را با رای مردم به دست آورد، که جزو سیاست مداران محسوب نمی‌شد. او معمولاً از طرف قوه قضائیه یک ناظر و یک حقوق‌دان بود. کسی بود که از نزدیک ناظر به فعالیت‌های سیاسی بود. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایشان مدتی مسئولیت بازدید از کل کشور را داشتند. نظارتشان بر دستگاه‌های دولتی و مدیران یک نظارت دقیق و باسابقه بود. بنده شنیدم وقتی آقای رئیسی می‌خواست خانواده را برای حضور در انتخابات متقاعد کند و همراهی خانواده را جلب کند، می‌گفتند می‌خواهم یک الگویی را در عرصه سیاسی پیش بگیرم، که احساس می‌کنم کسی بجز من آن روش را نمی‌رود. دیگرانی که ایشان را ترغیب به حضور در انتخابات می‌کردند، می‌خواستند یک رئیس جمهور متفاوت داشته باشند. انگار در انتخابات و مناظره‌های انتخاباتی رسم می‌شد که هرکس بتواند محکم‌تر رقیب خود را بزند، بیشتر رای می‌آورد. رقابت در عرصه سیاسی در حال مبتذل شدن بود.

به گفته وی، شهید رئیسی می‌دانست عرصه سیاست در جمهوری اسلامی نیازمند حکمت و منش سیاسی است. ایشان خلا را دید و عزمش را جزم کرد پا به عرصه انتخابات بگذارد. حتی دوستانشان دلسوزی می‌کردند و می‌گفتند: «نرو خودت را خراب کن!». این نقل قول خیلی مهم است. اگر جامعه‌مان به اینجا برسد که به آدم‌های خوب بگوید: «نرو خودت را خراب کن!»؛ یعنی انتخابات جای خرابی است. یعنی رقابت جای خرابی است و برای جامعه فاجعه است. از این جملات به ایشان گفته می‌شد؛ اینکه تو آدم سالمی هستی، نرو خودت را خراب کن؛ چراکه در فضای انتخابات و رقابت تهمت می‌زنند، درگیری پدید می‌آید و سه به هیچ به ضرر شما تمام می‌شود. آقای رئیسی آمد و طرح خود را اجرا کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین