عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
رئیس بنیاد شهید:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: ۷۵ نفر از شهدای ایرانی حادثه تروریستی کرمان تعیین تکلیف شده‌اند و تقریباً تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته‌اند. از بین جانبازان نیز ۹۰ نفر احراز هویت شده‌اند تا کارهایشان به تدریج انجام شده و معرفی شوند.

عقیق: ۱۳ دی‌ماه که حادثه تروریستی کرمان در مسیر گلزار شهدای این شهر اتفاق افتاد، چندین نفر از زائران ایرانی و افغانستانی سردار سلیمانی به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند.

خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور، یک هفته بعد از این حادثه اعلام کرد که خانواده‌ شهدای حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند. او همچنین گفت: «کسانی که عارضه‌ای دائمی پیدا کنند و نقص عضو دائم داشته باشند، طبق بررسی‌هایی که کمیسیون پزشکی انجام می‌دهد، مشمول خدمات جانبازی می‌شوند.»

تا چهلم شهدا پرونده‌های آن‌ها به سرانجام می‌رسد

رئیس بنیاد شهید در ادامه ضمن ذکر اینکه جانبازان این حادثه بستگی به طول درمان و تجویز پزشکان، به تدریج تحت پوشش بنیاد قرار خواهند گرفت، ابراز امیدواری کرد که این اتفاق تا چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان به سرانجام برسد.

از طرف دیگر محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۳ روز پس از حادثه تروریستی کرمان توضیح داده بود: «همکاران ما این هفته اسامی افرادی که در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در پی حادثه تروریستی چهارشنبه ۱۳ دی به شهادت رسیده یا جانباز شده‌اند را از بنیاد شهید استان کرمان و استانداری این شهرستان می‌گیرند و از طرف کمیسیون پزشکی برای جانبازان این حادثه درصد تعیین می‌‌کنند.»

بنیاد شهید از روز اول پیگیر امور خانواده‌ها بوده

پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: بنیاد شهید در جریان حال خانواده آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی کرمان هست. از روز اول حادثه قاضی‌زاده و دیگر مسئولین بنیاد شهید در کرمان حضور پیدا کردند و در غالب تیم‌هایی تعریف شده برای کار مددکاری استرس‌هایی که خانواده‌ها بعد از شهادت عزیزانشان به آن دچار شده بودند رفتند. همان جا هم احراز هویت شهدا انجام شد، پرونده‌های بالینی جانبازها از بیمارستان‌ها دریافت و تأیید شد و اکنون تحت پوشش بنیاد هستند. ما با همه کسانی که پرونده‌های بالینی‌شان را از بیمارستان‌ها دریافت کردیم، تماس گرفتیم، همگی مدارک شناسایی خود را آورده‌اند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۹۴ نفر و طبق گفته سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان، تعداد کل مجروحان حادثه تروریستی کرمان نیز  ۲۸۴ نفر بوده است که تا ساعت ۴ عصر ۲۹ دی‌ماه، تنها ۱۶ نفر که نیمی از آن‌ها کودک زیر ۱۵ سال هستند، هنوز در بیمارستان‌ها بستری بودند. ۴ نفر از این ۱۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. 

۷۵ نفر از ۸۰ شهید ایرانی تعیین تکلیف شده‌اند

قاضی‌زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره خبر داد: ۷۵ نفر از شهدای ایرانی تعیین تکلیف شده‌اند و تقریباً تحت پوشش قرار گرفته‌اند. از بین جانبازان نیز ۹۰ نفر احراز هویت شده‌اند تا کارهایشان به تدریج انجام شده و معرفی شوند. ما به آن‌هایی که تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند، رسیدگی مالی می‌کنیم، حقوقشان را برقرار می‌کنیم و هزینه‌های درمانشان را هم پرداخت می‌کنیم.

وضعیت شهدای افغانستانی هنوز معلوم نیست

سازمان ملی مهاجرت آمار شهدای اتباع افغانستانی حادثه تروریستی کرمان را ۱۴ نفر اعلام کرده است. یعنی ۸۰ نفر از شهدای این حادثه ایرانی و مابقی از خانواده‌های افغانستانی بودند که برای زیارت مزار حاج قاسم در مسیر گلزار شهدای کرمان حاضر شده بودند. 

در این راستا پاکدل  معاون مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شهدای افغانستانی حادثه تروریستی کرمان گفت: تحت پوشش قرار گرفتن اتباع افغانستانی مسیر جداگانه‌ای دارد و هنوز تصمیمی درباره اینکه شهدای افغانستانی تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرند، گرفته نشده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین