عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
اعلام شد:
نام‌نویسی سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت آغاز شد. وزیر کشور سوریه می‌گوید: امنیت زائران در دمشق را تأمین می‌کنیم.

عقیق: ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه آغاز شد و افراد می‌توانند برای تشرف به حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به دمشق اعزام شوند.

هزینه سفر به سوریه ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده و زائران به مدت یک هفته در هتل 5 ستاره در خیابان زینبیه نزدیک حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اسکان می‌یابند. به گفته سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هر هفته ۸۰ زائر از تهران به دمشق اعزام می‌شوند.

در حال حاضر زائران فقط از تهران اعزام می‌شوند و زائران سایر استان‌ها هم برای تشرف به سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق بروند. زائران سوریه با توجه به محدودیت‌های موجود فقط در دمشق حضور دارند و به سایر شهرهای این کشور سفر نخواهند کرد. «محمد الرحمون»، وزیر کشور سوریه می‌گوید: امنیت زائران ایرانی در دمشق را تأمین می‌کنیم.

سازمان حج و زیارت از برقراری پرواز به سوریه از امروز خبر داده است؛ در حالی که ثبت‌نام این سفرها به صورت رسمی اطلاع‌رسانی نشده بود و برخی دفاتر زیارتی هم از اعزام‌ها اطلاعی نداشتند.

بر همین اساس، نخستین پرواز سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت به طور رسمی از سوم مرداد صورت می‌گیرد و زائران با همراهی این کاروان، می‌توانند تاسوعا و عاشورای حسینی را در سوریه عزاداری کنند. نام‌نویسی در کاروان‌ها از طریق دفاتر زیارتی مجاز انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سفر به سوریه از خرداد سال گذشته متوقف شد و اکنون بعد از حدود 14 ماه این سفرها برقرار شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین