عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
هاشم‌الحیدری:
دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: آن روزها وقتی تکفیری‌ها از کشورهای مختلف به دمشق رسیدند، دشمنان گفتند که سوریه سقوط خواهد کرد و داعش به چند صد متری حرم هم رسید اما یک نفر ایستاد و نگذاشت بار دیگر ظلم به اهل‌بیت(ع) تکرار شود.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم الحیدری در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون که با عنوان «فاطمیون و نظم نوین جهانی» در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، اظهار کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که فاطمیون، حزب‌الله و جریان مقاومت در عراق و سوریه برای حفظ حریم حرم‌ها، اسلام و مقاومت جان دادند.

وی افزود: در آن روزها وقتی تکفیری‌ها از کشورهای مختلف به دمشق رسیدند، دشمنان گفتند که سوریه سقوط خواهد کرد و داعش به چند صد متری حرم هم رسید اما یک نفر ایستاد و نگذاشت بار دیگر ظلم به اهل‌بیت(ع) تکرار شود و او کسی نبود جز امام خامنه‌ای.

هاشم‌الحیدری تصریح کرد: برخی از مسئولان هم ناامید شدند اما رهبری با قاطعیت ایستادگی کردند و امروز پیروزی حاصل شده است اما یک معرکه مهم‌تر وجود دارد و آن جنگ نرم تمدنی با هژمونی غرب به رهبری آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یزید سر مبارک امام حسین(ع) را خواست؛ اگر آن روز امت کوتاهی کرد و امام را تنها گذاشت، امروز امام خامنه‌ای در تمام دنیا یاورانی دارد و همه اهالی مقاومت می‌دانند که امام خامنه‌ای امام جریان مقاومت است.

این فعال جبهه مقاومت از جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری نام برد و گفت: امروز فاطمیون و حزب الله عراق و سوریه و همه مقاومت باید متوجه باشیم که دشمنان به دنبال سقوط نظام اسلامی هستند پس حفظ این نظام از اوجب واجبات نیست بلکه اوجب واجبات است.

وی اظهار کرد: اگر قاسلم سلیمانی، شهید سلیمانی شد دلیلش این بود که امام و رهبر خود و تکلیف خود را شناخت و در خط مقدم حاضر شد.

هاشم الحیدری با تاکید بر اینکه ما به دنبال خرسندی و رضایت هیچ کشور و جریانی در غرب و شرق و منطقه عربی نیستیم، گفت: ما تنها به دنبال رضایت اهل بیت(ع) هستیم و در این مسیر جان خود را هم فدا می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:  ‌ایران اسلامی قطعا از نظر معنویت در صدر جهان است و از نظر اقتصادی، صنعت، پیشرفت و تجارت نیز وضعیت ایران نسبت به اروپا و آمریکا بهشت است اما متاسفانه دشمن القا می‌کند که در ایران گرانی و مشکلات زیاد است درحالی‌که آن‌ها از وضعیت کشورهای خودشان حرف نمی‌زنند.

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: امروز ما با جنگ دروغگویان روبه‌رو هستیم، در ایران و عراق دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم است و در این راستا دروغ‌پراکنی می‌کند.

وی ایجاد فاصله میان مردم عراق، لبنان، سوریه و ایران را از اهداف دشمن برشمرد و افزود: دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران باید آشکار باشد، درست است مشکلات وجود دارد اما در زمان امام علی(ع) و پیغمبر هم مشکلات وجود داشت، در زمان امام علی(ع) سه جنگ رخ داد و خانواده‌های شهدا با مشکلات مختلف روبرو بودند.

هاشم‌الحیدری تصریح کرد: امروز حاکمیت اسلام با 44 سال تلاش به جای مطلوبی رسیده است و دفاع از جمهوری اسلامی اوجب واجبات است و باید با جهاد تبیین حقایق را برای همگان آشکار کنیم؛ همانند حضرت زینب(س) که حقایق عاشورا را فریاد زد ما هم باید حقایق امروز را فریاد بزنیم.

وی ادامه داد: قبل از عصر عاشورا تکلیف یاران خدا جنگ و مبارزه نظامی بود اما بعد از عصر عاشورا تکلیف جهاد تبیین بود و امروز هم جهاد تبیین تکلیف است؛ در مکتب حضرت زینب(س) هم فقط فریاد موج می‌زد، ایشان بدون هیچ امکاناتی کربلا را زنده نگه داشتند و با دفاع و جهاد تبیین کربلا را برای همه بازگو کردند.

جبهه مقاومت همواره درحال افزایش است

آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی اظهار کرد: از شهدایی که امروز در غزه به شهادت رسیدند تجلیل می‌کنیم و به مردم مقاوم فلسطین بشارت می‌دهیم که نتیجه مقاومت‌ها پیروزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: مقاومت دارای ویژگی‌های مختلفی است که عنصر نخست آن آمادگی برای ایثار و اطاعت از خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قرآن کریم بین مؤمنان و خداوند به دو میثاق اطاعت و نصرت اشاره شده است، گفت: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ»؛ جبهه مقاومت تشکیل شده از افراد عابد، صابر و مجاهد است، افرادی که در خانه نمی‌نشینند بلکه در جبهه‌ها درحال مبارزه با ظلم هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه مقاومت، نصرت و فتح غریب است، گفت: هر جا فتح ما به تاخیر بیافتد نشان می‌دهد که ما آن‌گونه که باید در جبهه مقاومت تلاش کنیم نکرده‌ایم.

آیت‌الله اراکی ایستادگی کردن، یک دل بودن و کار کردن برای خدا را از ویژگی‌های مجاهدان جبهه مقاومت دانست و گفت: مجاهدان آنچه دارند را در راه خدا داده‌اند و هیچ نگاهی به مادیات دنیا ندارند؛ این افراد هیچ ترسی هم از دشمن ندارند چراکه به خداوند متعال امید داشته و فقط از او می‌ترسند.

استاد سطوح عالی حوزه با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از آنچه در راه خدا می‌دهد نگران نیست، اظهار کرد: اگر امروز ما در فلسطین شهید دادیم این شهادت به معنای از دست دادن نیست بلکه بر سرمایه افزودن است و در راه خداوند انفاق کردن موجب افزایش نعمت‌ها و برکات می‌شود و مهم‌ترین نوع انفاق نیز انفاق جان است و ما بهترین‌ها را در عرصه جهاد تقدیم خداوند متعال کردیم؛ شهدای ما در عراق، فلسطین، لبنان و ایران بهترین‌های ما هستند که تقدیم راه مقاومت شدند.

وی نخستین خاصیت راه مقاومت را ایثار دانست و گفت: از این ایثار احساس خوف یا حزن نکردن دیگر ویژگی مقاومت است؛ ترس در جبهه مقاومت جایی ندارد و کثرت دشمن و فراوانی امکانات دشمن و مسلح بودن دشمن به لشکر مجهز و تعداد فراوان نیروی دشمن اثری در دل نیروی مقاومت ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله اراکی خاصیت دیگر جبهه مقاومت را ایمان به نصرت و یقین به پیروزی برشمرد و گفت: جبهه مقاومت همواره درحال افزایش است و از نظر کمی و کیفی درحال پیشرفت است؛ از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه جبهه مقاومت قرار گیرد توسعه در میان اقشار مختلف مردم است. 

وی گفت: ما از این اجتماع پیامی به مردم غزه می‌فرستیم و می‌گوییم که ای مردم مجاهد در خط مقدم ایستادگی علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و جهان استکبار، بدانید که همه ما، جهان اسلام و آزادگان جهان پشتیبان شما هستند و نصرت الهی نیز برای شما خواهد بود، در جنگ علیه صهیونیست‌ها ایستادگی کنید و با توجه به عنایت و نصرت الهی به پیش بروید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یاد مردان بزرگ جهبه مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی، ابومهدی و شهدای فاطمیون را گرامی می‌داریم و در این فرصت با آن‌ها پیمان می‌بندیم که تا پیروزی کامل جبهه مقاومت دست از مقاومت بر نمی‌داریم.

رهبر انقلاب ایران، رهبر جریان مقاومت است

در بخش دیگری از این مراسم ناصر ابوشریف با طرح این سئوال که امت اسلامی در هر منطقه‌ای بدون مقاومت و جوانان مقاومت کجا خواهد بود‌؟، گفت: مقاومت فقط به معنای سیستم نظامی نیست بلکه همه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: فاطمیون یکی از تشکیلات مهم مقاومت است که برگرفته از انقلاب اسلامی است و روز به روز بر قوتش افزوده می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: امروز به لطف خداوند در مواجهه با صهیونیست‌ها دارای وحدت مطلوبی هستیم و حزب‌الله، عراق، یمن، فلسطین، سوریه و ایران در جبهه مشترک با قدرت علیه اسرائیل ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران رهبر جریان مقاومت است، جریانی که محور آن آزادی قدس است.

در این مراسم از صبر و استقامت خانواده 2 هزار شهید لشکر فاطمیون به خصوص خانواده شهید علی رضا توسلی مشهور به ابوحامد موسس و فرمانده لشکر فاطمیون و خانواده شهید رضا بخشی معروف به شهید فاتح، جانشین فرمانده این لشکر تجلیل شد.

رونمایی از مرکز عملی و محتوایی و همچنین آموزشی جبهه جهانی شباب المقاومه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

با افتتاح این مرکز فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی لشکر فاطمیون گسترش می‌یابد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین