عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
دبیر جنبش اسلامی عهدالله عراق:
حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری با تأکید بر این که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیازمند تربیت سلیمانی های جبهه فرهنگی و رسانه ای است، یادآور شد: حکم جهاد تبیین رهبر معم انقلاب اسلامی، فراخوانی بر حضور سلیمانی‌های در میدان های فرهنگی و جهاد تبیین است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری در نشست«جهاد تبیین» که در مدرسه عالی فقه دارالهدی قم برگزار شد، با بیان این که نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با شعار «اول جهاد کلمةحق» به پیروزی رسید، اظهار داشت: قیام امام خمینی(ره) با فریاد کلمة حق قیام نموده، نهضت عظیمی را آغاز و سرآغاز حاکمیت الهی بر گستره جهانی شدند.

وی با تأکید بر این که نهضت خمینی کبیر مبتنی بر اندیشه، فرهنگ و تفکر حق شکل گرفته، تبیین از بارزترین الزامات همیاری و همدلی با این نهضت بزرگ اسلامی است، اظهار داشت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دقیقا در راستای عمل به این رسالت الهی است.

دبیر جنبش اسلامی عهدالله عراق با اشاره به این که اگر زینب(س) نبود نهضت کربلا بر زمین می ماند، اظهار داشت: جهاد تبیین زینب کبری و امام سجاد علیها السلام در راستای بقای اهداف کربلای حسینی بوده، ظهر عاشورا تجلی پیروزی خون بر شمشیر و عصر عاشورا پیروزی فریاد بر شمشیر بود.

وی حرکت اسلامی امام خمینی(ره)، را فریادی اسلامی و نوعی تبیین دینی عنوان کرد و ابراز داشت: جهاد به معنای در مقابل دشمن قرار گرفتن است؛ لذا جهاد تبیین زمانی معنا پیدا می کند که در مقابل تک و پاتک‌های فکری و فرهنگی دشمنان دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری نظام اسلامی و ولایت فقیه را نوک پیکان هجمه ها و حملات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اذعان داشت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ جبهه حق و باطل، مثل این دوران آشکارتر و نمایان تر نبوده است.

وی به تفاوت های متدین بودن و در جبهه حق بودن اشاره نمود و با تأکید بر این که بین دیداری و در جبهه حق بودن تفاوت های زیادی وجود دارد، اظهار داشت: اکثر کسانی که در مقابل اهل بیت علیهم السلام ایستادند، خود را متدین می پنداشتند؛ لذا بحث دیندار بودن یک چیز است، انقلابی بودن و در جبهه حق حضور داشتن نیز مقوله‌ای دیگر است.

دبیر جنبش اسلامی عهدالله عراق آزمون های الهی را غربال جدایی سره از ناسره و محکی بر خلوص مدعیان دانست و ابراز داشت: با این که در دوران امام صادق علیه السلام بیش از ۴ هزار نفر روایات ایشان را نقل می کردند، اما امام علیه السلام در روایتی از فقدان ۵ یار مخلص برای قیام سخن می گویند.

وی صحنه کربلا را بزرگترین آزمون الهی دانست که هر دو مقوله جهاد با شمشیر و جهاد تبیین در اعلاترین شکل تجلی یافت، اذعان داشت: تبیین یکی از مهمترین و مغفول ترین مسئولیت های امت اسلامی در گذرگاه‌های مختلف تاریخی بود؛ اهل بیت علیهم السلام همواره از وجود و میدان داری یاران سکان دار در جهاد تبیین رنج می‌بردند.

این مبلغ عرصه بین الملل در ادامه به ظرفیت های فکری و اندیشه ای بی نظیر مکتب اهل بیت علیهم السلام اشاره نمود و اظهار داشت: اگر در جبهه ای مملو از ادوات و سلح های جنگی، سربازان توان یا حال بهره گیری از این ادوات را نداشته باشند، شکست خواهند خورد؛ نیاز است تا طلاب و حوزویان اندیشه راقی اهل بیت علیهم السلام را در قالب های مختلف تبیینی و ناظر به ویزگی ها و اقتضائات مخاطبانی ارائه نمایند.

دبیر جنبش اسلامی عهدالله عراق نظام اسلامی را ام‌القری جهان اسلام دانست و با تأکید بر این که اصلی‌ترین راهبرد دشمن حمله به سر اندیشه اسلامی و مسئله ولایت فقیه است، خاطرنشان ساخت: دشمنان با تمام توان خود و با بهره گیری از ابزارها و امکانات به روز و فتنه انگیزی در جهان اسلام به دنبال تضعیف جایگاه نظام اسلامی و ولایت فقیه در جوامع اسلامی است.

وی عمل به تکلیف را مبتنی بر توجه به سه اصل مکان، زمان و روش انجام رسالت توصیف نمود و اذعان داشت: حکم جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی، کع جهاد تبیین را فریضه قطعی فوری ذکر نمودند، حکم ولایی بود؛ جا داشت تا حوزه های علمیه پرچمدار ورود به این میدان باشند، بر تمام آحاد جامعه اسلامی به ویژه طلاب و علما واجب است تا در این میدان نقش آفرینی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری با بیان این که با عمل به فریضه واجب فوری جهاد تبیین، به معنای تبلیغ یا تقویت تبلیغ نیست، اظهار داشت: تبلیغ مقوله ای دفاعی و تبیین مقوله ای تهاجمی در مقابل هجمه های وصف ناپذیر دشمنان اسلام و انقلاب است؛ به جرأت می توان گفت، فتنه ۱۴۰۱ ایران، در بستر عدم عمل به فریضه واجب جهاد تبیین شکل گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر این که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیازمند تربیت سلیمانی های جبهه فرهنگی و رسانه ای است، یادآور شد: حکم جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی، فراخوانی بر حضور سلیمانی‌ها در میدان های فرهنگی و جهاد تبیین است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین